דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משרד החוץ

תקציב 2019 / הקיצוץ בחוץ - לפלסטינים יהיו יותר נציגויות ברחבי העולם מאשר לישראל

במשרד החוץ הגיעו להסכמה עם האוצר על תקציב 2019 - 7 שגרירויות ברחבי העולם יסגרו, אך לא יתבצע קיצוץ בכח האדם | האם במשרד האוצר חושבים שאפשר לעשות דיפלומטיה והסברה ישראלית ללא ישראלים?

ישראל ואומות העולם (צילום אילוסטרציה: סוכנות AP).
ישראל ואומות העולם (צילום אילוסטרציה: סוכנות AP).
שי ניר

האם הנציגויות הישראליות במינסק, יאונדה, בנגלור, דבלין, אטלנטה, מונטריאול וסן פרנסיסקו עומדות בפני סגירה תוך שלוש שנים? היום מחזיקה ישראל 102 נציגויות ברחבי העולם ובכוונת ראש הממשלה בנימין נתניהו, עפ"י הכרזתו, לפתוח אחת נוספת ברואנדה. לאחר הקיצוץ הצפוי לישראל יהיו 96 נציגויות ברחבי העולם. לשם ההשוואה הרשות הפלסטינית מחזיקה 103 נציגויות ברחבי העולם. האם זו הדרך בה מדינת ישראל תביא להישגים ותשפר את מעמדה בעולם?

ממשלת ישראל אישרה את תקציב המדינה הבוקר (שישי). בתום מו"מ עם האוצר בהובלת מנכ"ל משרד החוץ, יובל רותם, סוכם על סגירת שבע נציגויות על פני שלוש שנים (3-2-2) וכי הכסף שייחסך יחזור למשרד החוץ. ככל הנראה כוונת האוצר היתה לקצץ 135 מתקני המשרד החל משנת 2019, אך לאחר המשא ומתן סוכם כי תהיה תכנית פרישה מרצון והכוונה לקצץ בתקנים בוטלה. מקורות במשרד החוץ אומרים כי אין ספק כי מנכ"ל המשרד מנע מהלך קשה הרבה יותר.

עמנואל נחשון, דובר משרד החוץ מסר לכתבים כי המשרד קיבל תוספת של 175 מיליון שקלים לתגבור פעילות של 100 נציגויות בחו"ל, ובתמורה התחייב לסגור 7 נציגויות על פני 3 שנים על-פי תעדוף מדיני של משרד החוץ. לדברי נחשון אין עדיין החלטה אילו נציגויות יסגרו ו"תעשה עבודת מטה" לגיבוש המלצות. נחשון הוסיף כי מדובר בתהליך יחסית ארוך וכי ההחלטות קונקרטיות יתקבלו בהמשך.

על רקע הקשיים הגדולים במשרד החוץ לאייש תפקידים דיפלומטים בנציגויות, בשל תנאי שכר ירודים, אמר נחשון כי אנשי משרד החוץ קיבלו לאחרונה תוספות שכר משמעותיות כדי לתמרץ את השליחים בחו"ל.

במענה לשאלת 'דבר ראשון' אם התכנון התקציבי שאושר כולל גם את רפורמת העובדים המקומים הישראלים (עמ"י) השיב נחשון כי "הפרטים התקציביים ייסגרו עד סוף החודש". ל'דבר ראשון' כי נושא העמ"י כלל לא עלה לדיון טרם החלטת הממשלה וכי הוא נדחה, שוב, עד לאחרי שובו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מביקורו המדיני בהודו שיתקיים בשבוע הבא.

לפני כשנתיים התקיים סבב קיצוץ של נציגויות ישראליות בחו"ל ונסגרו הנציגויות בפילדלפיה, מרסיי, סלבדור, והנציגות לאיים הקריביים. נציגויות נוספות שחרב הקיצוצים הונפה מעליהן היו מינסק, יאונדה, בנגלור, דבלין, אטלנטה, מונטריאול וסן פרנסיסקו. סה"כ שבעה נציגויות מספר התואם את מספר הנציגויות שבכוונת האוצר לסגור. צירוף מקרים?

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!