דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בני הרוהינגיה

בעולם / 30 הרוגים מדיפתריה ואלפי חולים בקרב פליטי הרוהינגיה בבנגלדש

מחלת הנשימה הקטלנית ניתנת לטיפול אולם החיסונים הולכים ואוזלים | בתוך כך, קבר אחים שנתגלה במיאנמר מביא להודאה ראשונה מצד השלטונות בדבר אחריותם לרצח העם הרוהינגי

משפחה ממיעוט הרוהינגיה שואבת מים מבאר במחנה פליטים בבנגלדש, ספטמבר 2017 (צילום: AP Photo/Bernat Armangue)
משפחה ממיעוט הרוהינגיה שואבת מים מבאר במחנה פליטים בבנגלדש, ספטמבר 2017 (צילום: AP Photo/Bernat Armangue)
אוריאל לוי

בבנגלדש נמצאים כיום למעלה ממיליון פליטים רוהינגים אשר נמלטו ממיאנמר בעקבות רדיפות השלטון. הרדיפות הוגדרו כ'טיהור אתני' ואף כרצח עם של ממש. מתוכם,  כ-650,000 פליטים התווספו מאז אוגוסט, אז החל גל הרציחות המחודש של השלטונות במיאנמר. השלטון הבודהיסטי בבורמה רודף את בני הרוהינגיה המוסלמים ומנצל פעילות מחתרתית של לוחמים רוהינגים כדי להילחם באוכלוסייה כולה במסווה של מאבק בטרור. כעת מתווספת אל כל תלאותיהם גם מגיפה של דיפתריה שכבר גבתה קורבנות ומאיימת להתרחב.

מגיעים אלינו מדי יום יותר ויותר מקרים. החיסונים נמצאים במחסור

דיפתריה היא מחלת נשימה שעלולה להוביל לשיתוק ומוות אם אינה מטופלת כיאות. הטיפול המקובל הוא שילוב של אנטיביוטיקה ונוגדי רעלנים. על פי הדיווח באתר החדשות האסייתי the straits times, בבנגלדש אותרו עד כה כ-3,600 מקרים, וכ-30 כבר מתו כתוצאה מהתפרצות המחלה, רובם ילדים. בין החולים גם מספר חולים בנגלדשים, אשר נדבקו במחלה שנחשבה עד כה כנגע שכבר הודבר.

מאות אלפי פליטים צריכים לקבל כעת חיסונים להם לא זכו במיאנמר גם לפני העימות, זאת בשל החשש ממגיפה נרחבת. אולם, האחות הראשית קרלה פלה, מארגון "רופאים ללא גבולות" אמרה כי "מגיעים אלינו מדי יום יותר ויותר מקרים. החיסונים נמצאים במחסור".

במקביל, חשיפת קבר אחים במיאנמר ובו גופות של 10 בני אדם, גרם לראשונה לשלטון להודות באחריות לפעולה. בתחילה, הצהיר השלטון שמדובר בטרוריסטים, אך כעת הוא כבר מודה ש"ייתכן ומדובר באזרחים", וכי נפתחה חקירה כנגד מבצעי הטבח בפיקוד הבכיר. על פי דיווח מהיום (שבת), קבוצות חמושות רוהינגיות הכריזו כי הגופות בקבר אינן שייכות לאנשיהן, אלא לאזרחים תמימים. להודאות לכאורה בפשעי מלחמה מטעם השלטון עשויה להיות משמעות תעמולתית בלבד, אך אין לפסול על הסף את האפשרות שמדובר בתחילתו של שינוי מדיניות.

רוהינגיה שעברו את הגבול ממיאנמר לבנגלדש בכניסה למחנה הפליטים. 15 בנובמבר (צילום: AP Photo/A.M. Ahad)
רוהינגיה שעברו את הגבול ממיאנמר לבנגלדש בכניסה למחנה הפליטים. 15 בנובמבר (צילום: AP Photo/A.M. Ahad)

על פי הדיווח, המנהיגה האזרחית של מיאנמר, אונג סאן סו צ'י, אשר הושמה במעצר בית במשך שנים על-ידי הגנרלים השולטים במיאנמר, התבטאה באופן פומבי בנושא. "זהו שלב חדש בארצנו", אמרה בוועידה עם שר החוץ היפני טארו קונו. "ארצנו זקוקה ללקיחת אחריות על הנהגת שלטון החוק ברחבי המדינה".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!