דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

רשויות מקומיות / מבקר המדינה הגיש תלונה במשטרה נגד ראש עיריית עפולה בגין הפרת צו הגנה

התלונה הוגשה בעקבות ראיות לכך שהופר הצו שניתן למהנדס העירייה ישראל קנטור בגין היותו חושף מעשי שחיתות לכאורה בעיריית עפולה | בפגישת בירור עם נציבות תלונות הציבור אמר ראש העיר כי קנטור "לא יוזמן לישיבה. גם אם אני מפר את הצו. אני לא יכול לעבוד עם האדם הזה"

עיריית עפולה (צילום: אלמוג / ויקיפדיה).
עיריית עפולה (צילום: אלמוג / ויקיפדיה).
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

בצעד חריג, הגיש היום (ראשון) משרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור תלונה במשטרה נגד ראש עיריית עפולה יצחק מירון בגין הפרת צו הגנה שנתן מבקר המדינה בדימוס, יוסף חיים שפירא. צו ההגנה ניתן למהנדס העירייה, ישראל קנטור.

הצו ניתן במאי האחרון לקנטור בגין היותו חושף שחיתויות, לאחר שלטענתו סירב לאשר דרישות תשלום של קבלן שעובד עם העירייה ומקורב לראש העיר. העירייה התכוונה לפטר את קנטור בחודש מאי האחרון, הוא זומן לשימוע אך זמן קצר לפני כן פנה למבקר המדינה וקיבל מעמד זמני של חושף שחיתויות. בצו שניתן במאי כתב מבקר המדינה בין השאר: "הריני מצווה בזה כי עיריית עפולה תמשיך להעסיק את מר ישראל קנטור ולא תפגע בתפקידו, במעמדו, בסמכויותיו ובזכויותיו כעובד וכמהנדס העירייה, לא תקיים את השימוע אליו זומן במועד שנקבע או בכל מועד אחר ולא תוציאו לחופשה כפויה, וזאת עד למתן כל צו או הוראה אחרת על ידי".

ראש עיריית עפולה, יצחק מירון (צילום: אלעד מדן).
ראש עיריית עפולה, יצחק מירון (צילום: אלעד מדן).

התלונה הוגשה למשטרה היום (ראשון) בעקבות חשד כי צו ההגנה הזמני שנתן מבקר המדינה בדימוס הופר. לאחר הוצאת הצו הזמני, פנה קנטור וטען כי צו ההגנה מופר. לטענתו, הוא ממודר, ובין היתר אינו מזומן לישיבות הנוגעות לנושאים שהיו בטיפולו עד מתן הצו. בנוסף, טען קנטור כי פרויקטים בהם טיפל הועברו מטיפולו הישיר לטיפול החברה הכלכלית בעפולה. לתלונה צורפו דוגמאות רבות המעידות לכאורה על הפרות מסוג זה.

בפגישה שקיים צוות מנציבות תלונות הציבור עם ראש העיר, הוא אישר את טענות ואמר כי קנטור "לא יוזמן לישיבה. גם אם אני מפר את הצו. אני לא יכול לעבוד עם האדם הזה".

בנוסף לכך, צוות הבירור קיבל לידיו הנחייה מפורשת של ראש העיר למדר את קנטור. בתכתובת דוא"ל שאל מנהל מינהל החינוך את ראש העיר אם ניתן להיפגש עם קנטור ונענה כך: "מאוד אבקש להימנע מכל מפגש או מגע שרק מאפשר לו להמשיך ולתקוע את העסק".

את התלונה הגיש יועץ המבקר לתפקידים מיוחדים ניצב (בדימוס) עמיחי שי לראש אגף החקירות והמודיעין ניצב גדי סיסו.

תגובת ראש עיריית עפולה להודעת מבקר המדינה: "בכל הכבוד, אני מצר על החלטתו השגויה, הן משפטית והן עובדתית, של מבקר המדינה, להגיש את התלונה במשטרה, על הפרה לכאורה של צו ההגנה הזמני שהוציא למהנדס העיר, צו שהוצא ונותר על כנו, בין היתר, תוך התעלמות מ"תיפקודו הראוי של הגוף שבו הוא עובד", כלשון החוק.
על אף שמדובר בצו, שלדעתי ולדעת יועציה המשפטיים של העיריה, לא היה מקום להוציאו מלכתחילה, ושבכל מקרה, לאור מידע שהועבר בתגובה לתלונת המהנדס, היה מקום לבטלו כבר לפני מספר חודשים – הצו לא הופר על ידי או על ידי מאן דהוא בעיריית עפולה, מעולם. אי אפשר גם להתעלם מהעיתוי שנבחר להגשת התלונה – ימים לאחר שהודענו למבקר, על כוונתנו לעתור כנגדו לבג"צ, בין היתר, בגין ליקויים רבים שנפלו בהליך המתנהל על ידו.

"בין הליקויים, התעלמות מהעובדה שהטענות בתלונת השווא של המהנדס, הועלו לראשונה, רק לאחר שנמסר לו על הכוונה לפטרו עקב אי תפקודו, התעלמות תמוהה מניגוד העניינים החמור בו מצוי המהנדס, הפעיל באופן אישי בתחום הנדל"ן בעיר, שאינו מאפשר את המשך מילוי תפקידו, פגיעה קשה בזכות הטיעון, והתעלמות מתגובותינו לתלונה ומהראיות למכביר (גם של מנהלים וחברי מועצה נוספים), על התנהלות המהנדס, הגורמת לפגיעה מתמשכת וקשה בתפקודה השוטף של העיריה, ובקידומם של פרויקטים ציבוריים רבים (כולל הקמת בתי ספר וגני ילדים !), המעוכבים על ידו, תוך ניצול לרעה של צו ההגנה שניתן לו.

"יתרה מזאת, גם טענותיו המופרכות של המהנדס, באשר להפרת הצו, נענו במפורט על ידנו, כשהשורה התחתונה הייתה, כי לא זו בלבד שהצו לא הופר מעולם, על ידי או ע"י אדם אחר – אלא אף שהמתלונן עצמו, הוא המפר ברגל גסה את הצו, בנצלו לרעה את ההגנה שניתנה לו, תוך פגיעה מתמשכת וקשה בקידומה של עפולה.
ככל שאדרש, אשמח למסור את גרסתי המפורטת לתלונה, בפני הגורמים המוסמכים וכתמיד, ענייניה של העיר עפולה והמשך קידומם בהתאם לחוק, ימשיכו לעמוד בראש מעייני".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!