דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

מה הן המילים אם לא שתיקה?

מאז המאמר האחרון שלי לא כתבתי כלום. אני רוצה אבל לא מצליחה לחשוב. מתחילה ומוחקת, מתחילה ומשנה ובסוף זורקת. אין לי כבר מילים לכתוב. אני קוראת על החוקים שעוברים, בזריזות ואף בבהילות, תוך איומים על חברי כנסת, על שרים. חוקים שנראה שכל מטרתם היא לשמר את שלטון נתניהו וכמו שאמר מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד על הנכים, הממשלה למעשה אומרת זאת על כל אזרח ואזרח במדינה (פרט לטייקונים כמובן כי בלעדיים מי ישלם על ה#### של יאיר?)

נגמרו לי המילים כבר. על הממשלה הזו אין לי כבר מה לומר. רק מילים כאלו שהדף לא יכול לסבול. מחפשת בשורות טובות, אולי אמצא ידיעה אחת להתנחם בה. שר החינוך החליט להפעיל את בית הספר של החופש הגדול גם בחופשים הגדולים בחגים. בשורה משמחת להורים? אולי. למעשה מה שבנט אומר זה "גם ככה אין לכם חופשות, אתם לא מרוויחים מספיק בשביל לנפוש או לבלות עם הילדים שלכם בחופשות, אתם חייבים לעבוד, ואני אקל עליכם קצת ואהבה מכם סכום סמלי לבייבי סיטר… בדרך המורות השחוקות שעושות עבודת קודש כל השנה, יוכלו להרוויח עוד כמה גרושים כי מהמשכורת שלהן אי אפשר לחיות.

מכונת הכלכלה של מדינת ישראל ממשיכה לפעול במרץ והברגים בתוכה הם אנחנו. הברגים הגדולים לא מרגישים שהם רק ברגים, הם גדולים וחזקים. שום דבר לא יפגע בהם. להם יש כסף לשמור על עצמם, מקומם ומעמדם בתוך המכונה. יש להם מספיק שמן להרחיק מהם חלודה. בינתיים. הברגים הקטנים יותר מתחילים לחלות והשבורים נזרקים לאשפתות. למכונה אין מוסר, צדק או רחמים. המכונה לא רואה את הברגים. רק את התוצר – כלכלת המאקרו – הון שילטון – כוח ושליטה. משפחת נתניהו, הברגים הגדולים והשמנים של המכונה לא יודעים שגם הם חלק מהמכונה והם חושבים שהם שולטים בה. זו הטעות הגדולה שלהם. כרגע הם נהנים מתוצריה אבל גם הם יזרקו ברגע שהם יפסיקו לשרת אותה.

הנפש והתודעה מתעוררות בעולם כולו ולא לעולם חוסן! גם הברגים הכי גדולים נשברים בסוף, בעיקר אם הם מסתובבים עקום. המכונה עצמה מתחילה להיסדק ויבוא היום והיא תתפרק לחתיכות. מכונת הכלכלה הישראלית, שאוכלת בקיסריה, מעכלת ברמת גן ומחרבנת בדרום תל אביב, לא תוכל עוד לאכול אם לא יאכילו אותה, לא תוכל עוד לעכל ולא לחרבן בשום מקום. בלי כסף לא יהיה לה עוד מקום לחיות. המשאב העיקרי האמיתי שלנו הוא הזמן שלנו ורק אנחנו קובעים כמה ממנו אנחנו משקיעים. המכונה גוזלת אותו מאיתנו ללא הרף.

לכל הברגים השבורים שנזרקו מהמכונה אני אומרת, אתם מושלמים! לממשלה שמעלה לעצמה את המשכורת ב-5,000 ש"ח (כפול מקצבת הנכות) בפעימה אחת אין תקומה, ולנכים, אם הם רוצים אי פעם לראות את שכר המינימום, נותרה רק ברירה אחת, להפיל את הממשלה שמשרתת את המכונה. ברגים רבים התעוררו והצטרפו אליהם. רק להפיל את המרוויחים הגדולים מהפעלתה יביא לשינוי במצב הנכים! נכים לא אמורים להתגלגל בגשם ובשרב משר לשר, הם אמורים לנוח בבית ולשקם את מה שנשאר מהגוף השבור שלהם ומהנפש הפצועה, שנגרסו עד דק בידי מכונת הכלכלה.

אלברט איינשטיין מזמן כבר הוכיח שכל התפיסה שלנו הפוכה – מהירות נמדדת באור, מרחק נמדד בזמן ואנרגיה נמצאת באטומים. הגיע הזמן לשינוי תודעתי, חברתי, מוניטרי כולל. הגיע הזמן של האנשים לקחת את חייהם בידיהם במקום להפוך לברגים במכונה. לרוב השאלות אין לי תשובות. אני מחפשת במילים ומוצאת רק שתיקה. אולי מתוך השקט תבוא התשובה, ואולי זה רק השקט שלפני הסערה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!