דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הסכם קיבוצי

חברה ועבודה / עובדי בנק דקסיה חתמו על הסכם קיבוצי מיוחד ל-4 השנים הקרובות

לקראת הליך מכירה אפשרי של הבנק ולאחר מו"מ ממושך שנערך בין ההסתדרות, הנהלת הבנק וועד העובדים נחתם ההסכם שיסדיר את תנאי העובדים ויזכה אותם במענקים ופיצויים מוגדלים במקרה של מכירה

חתימת הסכם קיבוצי בבנק דקסיה (צילום: דוברות ההסתדרות)
חתימת הסכם קיבוצי בבנק דקסיה (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי בנק דקסיה חתמו עם הנהלת הבנק על הסכם קיבוצי מיוחד שיסדיר את תנאי העסקת עשרות עובדי הבנק בארבע השנים הקרובות. ההסכם נחתם לאחר מו"מ ממושך שנערך בין ההסתדרות, הנהלת בנק דקסיה (בנק אוצר השלטון המקומי לשעבר) וועד העובדים.

ההסכם נחתם בין ההסתדרות במרחב תל-אביב-יפו בראשות היו"ר גרשון גלמן, יו"ר הסתדרות המעו"ף במרחב עמיר שפטל, ומשנה למנכ"ל הבנק עו"ד זהר צאלים.

ההסכם מסדיר את תנאי העסקת העובדים, את שמירת רצף זכויותיהם וכן מזכה אותם במענקים ופיצויים מוגדלים לקראת הליך מכירה אפשרי של הבנק (בין אם ימכרו רק מניות שליטה של קבוצת דקסיה ובין אם ימכרו גם מניות המיעוט). כמו כן, מבטיח ההסכם שיתוף פעולה מיטבי בין עובדי הבנק, ההסתדרות וההנהלה בשלב המכירה.

בנק דקסיה שנותן שירותים ואשראי בעיקר לסקטור הציבורי ובתוכו בעיקר לסקטור המוניציפלי הופרט בשנת 2001 ואחזקות המדינה והבנקים הגדולים בו נמכרו לחברת הבלגית-צרפתית דקסיה שהיא הבעלים של הבנק מאז. הבנק קיבל, ללא מכרז, בשנים 2005 ו-2007 את ההסכם למתן אשראי לרשויות המקומיות. ב-2008 הורחב רישיונו של הבנק והוא החל לפעול כתאגיד בנקאי מלא. הבנק הוא חברה ציבורית כאשר 90% ממניותיו נסחרות בבורסה בת"א.

יו"ר הסתדרות במרחב תל-אביב-יפו, גרשון גלמן, בירך על חתימת ההסכם והוסיף: "לשיטתי, עדיף שהבנק יונפק לציבור ויישאר כבנק עצמאי ולא ימוזג עם בנק אחר. כך, ניתן יהיה לבנות על התשתית הקיימת בו פעילויות בנקאיות נוספות – דבר שיתאים למגמת המדינה להגביר את התחרותיות במערכת הבנקאות מחד גיסא וימנע פיטורי עובדים מאידך גיסא".

יו"ר הסתדרות המעו"ף במרחב עמיר שפטל, ציין כי "מורכבות המו"מ נבעה מהיותו של הבנק בבעלות קבוצת הבנקאות הצרפתית-בלגית דקסיה ומעורבות ההנהלה העולמית בהסכם, שנאלצה להתמודד מקרוב עם נורמות ההסכמים הקיבוציים בישראל ובחנה את הדברים גם מבחינת התקדימים לכלל הקבוצה העולמית".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!