דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.3°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 17.6°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 16.2°באר שבע
  • 23.8°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 19.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מנצחת בריצת 3,000 מטר: אדווה כהן שברה שיא שהחזיק 38 שנים

וגם - כריס פול מוביל את חבריו החדשים מיוסטון דרך דרכים סודיות אצל קבוצתו הקודמת | נבחרת פלסטין הצעירה מככבת באליפות אסיה | בליברפול לא יודעים לשים קו אדום לשחקן הקבוצה שהורשע באלימות כלפי בת זוגו | ושחקן הטניס שנאבק באשכול בננות

אדוה כהן (צילום: טיבור יגר, איגוד האתלטיקה)
אדוה כהן (צילום: טיבור יגר, איגוד האתלטיקה)
ליאור ברטל
צור רוזנצוויג
יאיר צוקר
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצחת למרחקים ארוכים: אדווה כהן

יאיר צוקר

שיאי ישראל באתלטיקה יכולים להחזיק מעמד הרבה שנים טובות מבלי להישבר, כך למשל השיא של אסתר רוט שחמורוב האגדית בריצת ב-100 מ' אותו קבעה ב-1 בספטמבר 1972 עדיין מחזיק ושיאים נוספים שלא נשברו משנות ה-80. אבל השבוע נשבר שיאה של זהבה שמואלי בריצת 3,000 מ' באולם אותו קבעה בשנת 1980 ועמד על 9:39.7 דקות.

מי ששברה אותו היא אדווה כהן בת ה-21 בתחרות באייווה ארה"ב. הישראלית שמתאמנת במכללת אייווה, קבעה זמן של 9:29.04 דקות בריצתה הראשונה בקריירה באולם, ושיפרה את השיא הקודם של זהבה שמואלי ב-10 שניות שלמות. זה לא השיא הראשון שכהן שוברת השנה וכבר עשתה זאת השנה בריצת 3,000 מ' מכשולים ונראה שצומחת בשקט בשקט אצנית מרחקים ארוכים שנשמע עליה עוד הרבה.

מפסידים בלי דגל אדום  – ליברפול

צור רוזנצוויג

בערב קריר של דצמבר אנגלי, בזמן שקבוצתו ליברפול משחקת מול ארסנל במשחק ליגה, יצא ג'ון פלנגן, בלמה הפצוע, לבילוי עם בת זוגו מזה שנה וחצי, רייצ'ל וול, אותו בילוי הסתיים במקרה אלימות מכוער מצד השחקן שהיה פעם לתגלית והיום שחקן סגל רחב. פלנגן בן ה-25 נראה תוקף את זוגתו, חונק ומטיח את ראשה בקיר ובועט בה בעודה מנסה לברוח ממנו, באותו הלילה נשלח הבלם למעצר.

השבוע, התקיים משפטו של השחקן המכה בו נשפט לשנה של עבודות שירות בלבד. לאחר קריאה של מה שארע באותו הלילה, קשה שלא לחוש כעס על העונש המינימלי של אדם אשר בחר לנקוט באלימות, ולא משנה אם הוא אדם "מן השורה" או מפורסם. ספורטאים הם מודל ואישיות לדוגמה,על המגרש ומחוצה לו, ועל השופטים להימנע מללנקוט בשום מידה של רחמים כלל לגבי אלימות כלפי נשים ובכלל. במיוחד הייתי מצפה מליברפול להתיר איתו את החוזה כי כל יום שעובר בו הוא עדין חלק מהקבוצה, הוא כתם שחור על המועדון.

מנצחים ומפתיעים את היבשת: נבחרת פלסטין

ליאור ברטל

בימים אלו מתקיימת בסין אליפות אסיה לנבחרות עד גיל 23 . עד כה הנבחרת המפתיעה לטובה בטורניר היא נבחרת פלסטין הצעירה. פלסטין, לה זאת הופעת הבכורה בטורניר, פתחה את שלב הבתים עם הפסד מינימלי מול יפן החזקה, הפתיעה את צפון קוריאה הפייבוריטית בתיקו 1:1 וביום רביעי עשתה את העבודה עם ניצחון ענק 1:5 על נבחרת תאילנד החלשה. בעקבות הפרש שערים טוב יותר מצפון קוריאה, פלסטין עלתה באופן לא צפוי לרבע הגמר. ביום שישי ברבע הגמר מול קטאר תנסה הנבחרת להפתיע ולהמשיך את סיפור הסינדרלה שלה.

https://twitter.com/ALQadiPAL/status/953365895447044096

מפסיד: כריס פול ו"נערי ההפקר" מיוסטון

יאיר צוקר

במשחק שהתקיים השבוע בליגת ה-NBA בין הקליפרס לרוקטס הייתה אווירה מתוחה במיוחד, במהלכו טריבור אריזה ובלייק גריפין התעמתו ביניהם והורחקו. מאותו רגע הרוחות סערו ובסיומו של המשחק ניצחה המארחת 113:102. בסיום המשחק אנשי האבטחה הפרידו בין הקבוצות בדרכן לחדר ההלבשה כדי שלא תתפתח תגרה. אלא שלכריס פול הייתה תחבולה שתוכננה בקפידה. פול, שחזר לראשונה לסטייפלס סנטר אחרי שכיכב במדי הקליפרס, הוליך את חבריו החדשים דרך מנהרה סודית לחדר ההלבשה ומכאן העניינים רק התדרדרו. שחקני הרוקטס ג'יימס הארדן, טרבור אריזה וג'ראלד גרין נכנסו בכוח לחדר ההלבשה של המארחת והחלו להתעמת מילולית עם אוסטין ריברס ובלייק גריפין בסצנה השייכת ל-WWF, רק כוחות האבטחה שהיו במקום הצליחו לפזר את ה"החגיגה" ובנס לא התפתחה תגרה במקום. 

מנצח בלי שיוויון: אבלארדו פרננדז

צור רוזנצוויג

במדינה אחת בשם ספרד, יש קבוצת אחת בשם דפורטיבו אלאבס שסיימה סיבוב ראשון של משחקים בליגה מבלי לסיים את 90 הדקות בתוצאת תיקו. מסתבר שאין אמצע אצל הקבוצה הבאסקית הצנועה השנה, או שאתה מנצח או שאתה מפסיד.

אך לצער הקבוצה ההימנעות משיווין באה לרעתה במקרה הזה כאשר יש באמתחתה 13 הפסדים כואבים. בדצמבר האחרון ערכה הקבוצה שינוי בעמדת המאמן ומאז שמונה הספרדי אבלארדו פרננדז, שחקנה לשעבר של ברצלונה ושל אלאבס עצמה, נראה שהם עולים על הכביש המהיר. שישה ניצחונות יש לבאסקים נכון לעכשיו, ארבעה מתוכם עם הפרננדז על הקווים. ההצלחה של החודש החולף העלתה אותה למקום ה-17 בלה ליגה, אחד בלבד מעל חוף המבטחים. השבוע תקעו עוד מקל בגלגלים של סביליה הדועכת עם ניצחון מתוק 0:1 מרגליו של מאנו גרסיה. נראה שלפרננדז שמחזיק כרגע ב-75 אחוזי הצלחה במועדון, יש שתי משימות – האחת להישאר בליגה והשנייה לעשות זאת רק באמצעות ניצחון או הפסד ובכך לשבור איזה שיא נשכח מהבוידעם של הסטטיסטיקאים.

https://twitter.com/elcornerdelsur/status/943808605307863040

מנצח כי לא נכנע לבננה העקשנית: דניס שפובלוב

יאיר צוקר

משחק הטניס דורש הרבה אנרגיה זמינה לגוף והדרך המועדפת על טניסאים וטניסאיות היא אכילת בננה, אבל אל תחשבו שזה פשוט כל כך..  

דניס שפובלוב שכבר הפך ליקיר מדורנו, התיישב לנוח במהלך המשחק נגד סטפנוס טסיציפס היווני כשהוא מוביל בבטחה 0:2 במערכות באליפות אוסטרליה הפתוחה. כל מה שרצה היה ביס מבננה כדי לשמור על האנרגיה ולעלות נחוש לניצחון, אבל לפתע מצא את עצמו נאבק עם אשכול בננות עקשניות במיוחד, אחרי חמישה ניסיונות מורטי עצבים, כשהוא נראה על סף שבירה מוראלית, הצליח לפתוח בננה ולאכול אותה. כנראה שהיא עשתה את העבודה כי הקנדי זכה במערכה השלישית ועלה לסיבוב הבא.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!