דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / לא ישבתו - בית הדין לעבודה ביטל את שביתת נהגי אגד

בית הדין נענה לבקשת חברת אגד, והורה לעובדים שלא להוציא לפועל את השביתה אותה תכננו להוציא לפועל, כמחאה על אירועי אלימות כלפי נהגים | רק קו 59 בירושלים יושבת, לשעה | אגד: ״בית הדין שם את הדברים בפרופורציה"

נוסעים עולים על אוטובוס אגד בירושלים, ארכיון (צילום: נתי שוחט / פלאש 90).
נוסעים עולים על אוטובוס אגד בירושלים, ארכיון (צילום: נתי שוחט / פלאש 90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בית הדין לעבודה קיבל את העתירה שהגישה הנהלת אגד והוציא צו המונע את השבתת קווי השירות בכל רחבי הארץ. בית הדין אישר להסתדרות ולוועד העובדים להשבית קו אחד בלבד, קו 59 בירושלים, שיושבת לשעה כמחאה בשל ארועי האלימות נגד נהגי אגד שאירעו באחרונה לרבות, האירוע מהשבוע שעבר בו היכה שוטר, בעת שלא היה בתפקיד ובלבוש אזרחי, את נהג אגד והביא למעצרו ללא הצדקה.

כמחאה על מקרי האלימות נגד נהגי התחבורה הציבורית, שלטענתם, לא מטופלת על ידי הרשויות, התכוונו העובדים להשבית את כלל קווי האוטובוס של החברה בין השעות 10:00-12:00. יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, אמר אתמול (ראשון): "ככל שתופעת האלימות תגבר, המחאה שלנו תורחב". מחברת אגד נמסר כי תגייס חברים וגמלאים שיחליפו את הנהגים השובתים.

"החלטנו לאותת למי שמבקש לפגוע בנהגים שלא ניתן לאלימות להרים ראש" אמר הבוקר אדרי, "נהגי התחבורה הציבורית משרתים את הציבור בנאמנות ולא יעלה על הדעת שהם יהפכו לשק חבטות של נוסעים אלימים. ככל שתופעת האלימות תגבר, המחאה תורחב".

לפי יו"ר ועד העובדים של אגד, קובי ואחניש, ההשבתה מתקיימת בעקבות המקרה האחרון שקרה ביום שלישי שעבר בקו 59 של אגד בירושלים. אירוע שתועד בסרטון על ידי הנוסעים. "הנהג שלנו נסע לתומו על הכביש עם הנוסעים ופתאום נהג שהוא גם שוטר חתך אותו, חסם אותו ויורד מהאוטובוס, הרכב פגע באוטובוס כביכול, הנהג טען שהוא אשם החל להתפרץ ותקף אותו פיזית ומילולית, לאחר מכן עוד באו לשם חבר'ה מהמשטרה עצרו את הנהג".

אדרי הוסיף כי "זה קורה המון, אבל הנהגים לא מתלוננים אלא אם כן זה הופך להיות חריג ומתעדים את זה, מקרה כזה קרה בדן בשנה שעברה והנהג לא הגיב, זה קורה הרבה. לא שמענו שום דבר מהמשטרה. רואים בסרטון גילויי אלימות כלפיי הנהג שלא הגיב. זה חוסר אונים לחיות במצב כזה שאתה משרת ציבור וחוטף מכות בתוך האוטובוס, זה קווים עם נוסעים קבועים, שרואים את הנהג מושפל. החלטנו לעשות לזה סוף מקווים שיעבירו את המסר".

דובר אגד רון רטנר הביע הלילה סיפוק רב מהחלטת בית הדין. הדובר אמר: ״בית הדין שם את הדברים בפרופורציה הנכונה תוך שהגביל את ההשבתה למינימום ובכך מנע פגיעה בלתי מידתית ובלתי מוצדקת שהיתה עלולה להיגרם למאות אלפי הנוסעים ומשתמשי התחבורה הציבורית ברחבי הארץ. עם זאת, אמר דובר אגד, עלינו להיאבק ללא פשרות בגילויי האלימות נגד נהגינו ואנחנו נעשה זאת בשיתוף עם וועד העובדים ובתאום גם עם גופים נותני שירות ציבורי אחרים.״

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!