דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סופרבוס

חברה ועבודה / אחרי שנה של מו"מ: הסכם קיבוצי בחברת התחבורה הציבורית סופרבוס

במסגרת ההסכם יובטחו תוספות שכר לכל עובדי החברה, ביטחון תעסוקתי מלא, וכן מנגנון קנסות ובונוסים על איכות העבודה | יו"ר ועד העובדים, הארון שובש: "תחילתו של עידן חדש ביחסי ההנהלה והעובדים, לטובת החברה עובדיה והנוסעים"

אוטובוסים של סופרבוס. נהגי החברה ישבתו יחד עם עובדי ״אפיקים״ במחאה על תנאי העסקתם (צילום: מתוך ויקימדיה)
אוטובוסים של סופרבוס. נהגי החברה ישבתו יחד עם עובדי ״אפיקים״ במחאה על תנאי העסקתם (צילום: מתוך ויקימדיה)

עובדי חברת התחבורה הציבורית סופרבוס, המאוגדים בכוח לעובדים, חתמו על הסכם קיבוצי ראשון עם הנהלת החברה, לאחר כשנה של משא ומתן, ובתיווך הממונה על יחסי העבודה במחוז ירושלים של משרד הכלכלה עו"ד מירב הלוי.

בחברה מועסקים כ-800 עובדים, מהם 730 נהגים. בין הישגיו הבולטים של ההסכם: מתן קרן ההשתלמות הגבוהה בענף התחבורה הציבורית; עליה בשכר על עבודה בחג, שבת, מוצאי חג ושבת, ועל עבודה בשעות מפוצלות, כשעבודה בימי שישי תחשב כעבודה בשעות נוספות מהשעה הראשונה; באשכול בית שמש ינתן מענק מיוחד של 5 שקלים לשעת עבודה, שיעלה את שכר העבודה השעתי ל-44 שקלים, השכר הגבוה בענף; מנגנון המבטיח ביטחון תעסוקתי מלא לכלל העובדים ותקנון משמעת ייחודי המאפשר לכל הנהגים לצבור עד 468 שקלים נוספים בחודש על נהיגה תקינה והענות לבקשות בסידור העבודה.

גאות וגאים לבשר שנחתם הסכם קיבוצי בסופרבוס!

Posted by ‎כוח לעובדים‎ on Thursday, January 18, 2018

עוד מבטיח ההסכם שכר פנסיוני ושכר לזכויות סוציאליות מינימלי על 186 שעות עבודה ( 7,254 שקלים במקום 6,000 שקלים היום); גידול בהחזרי הוצאות על נסיעות, גדול בדמי הכלכלה, וסלולרי. נהגי ההסעות יזכו לתוספת של כ-10% למשכורתם ולראשונה יזכו נהגי ההיסעים ועובדי המנהלה לקרן השתלמות.

"ההסכם הזה הוא מיוחד במינו בתחום התחבורה הציבורית בישראל" אמר יו"ר סופרבוס, אלי בליליוס, "הן בשל העובדה שהוא משקף העלאה בשכר נהגי החברה לשכר השעתי הגבוה בענף, והן משום שלראשונה, הוא משלב בתוכו מנגנון של קנסות ובונוסים בגין איכות עבודתו של הנהג, דבר שללא ספק יסייע לנו להעלות את רמת השירות לנוסעים ולהעניק להם חוויית נסיעה טובה ובטוחה".

מנכ"ל החברה, איל ווקס, בירך גם הוא על ההסכם והוסיף כי "אחרי תקופה ארוכה של סכסוך עבודה ומשא ומתן, הגענו להסכם שהוא הטוב ביותר עבור שני הצדדים ועתה עלינו לשלב כוחות ולוודא שסופרבוס תספק לציבור הנוסעים הנאמן שלה את רמת השירות הגבוהה ביותר, לה הוא זכאי".

יו"ר וועד העובדים, הארון שובש, אמר כי "ההסכם הקיבוצי הוא הערוץ המרכזי לשיפור תנאי העבודה של הנהגים והעובדים. להיות נהג אוטובוס זה עבודה קשה מאוד, הכרוכה בשעות רבות מחוץ לבית. היה לי חשוב מאוד שלפחות נקבל את התנאים המקסימליים שמגיעים לנו ושניקח אחריות על עתידנו. המאבק ארך כמעט שלוש שנים, ואנו מאמינים כי חתימת ההסכם מהווה תחילתו של עידן חדש ביחסי ההנהלה והעובדים, לטובת החברה עובדיה והנוסעים".

לדברי רכזת ענף נהגי התחבורה הציבורית בכוח לעובדים, מאיה פרץ, "אל מול הקשיים החמורים בגיוס עובדים והשארת הקיימים, מגיע הסכם ששם דגש על מעורבות העובדים בהצלחת החברה. במקום המנגנון הישן הקיים ביתר ההסכמים שלא הוכיח את עצמו, יזמנו מנגנון חדשני שמתמרץ את העובדים לסייע לתפעול העבודה מעבר לעבודתם הרגילה, תוך שהם נהנים מפירות השיפור. אנו גאים בעובדים שעמדו איתנים מאחורי ועד העובדים, בזכותם הצלחנו להגיע להישג כה משמעותי",

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!