דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט וחברה / החלוץ מחוף השנהב שתרם להשגת שלום במולדתו עבר לשלב הבא: חינוך

אחרי קריירה מפוארת בצ'לסי, החלוץ דידייה דרוגבה שפרש מכדורגל, לא שוכח את מולדתו ואחרי שתרם להפסקת מלחמת האזרחים, כעת הוא בונה בית ספר בכפר פוקו-קואמקרו | "הדרך הטובה ביותר להשפיע על עתידו של העם היא לחנך אותם"

דידייה דרוגבה, נבחרת חוף השנהב (AGIF / Shutterstock.com)
דידייה דרוגבה, נבחרת חוף השנהב (AGIF / Shutterstock.com)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

דידייה דרוגבה בן ה-39 כיכב במשך שנים ארוכות ברמות הגבוהות ביותר באירופה במדי מארסיי, גלאטסראיי ובעיקר תשע עונות נהדרות בצ'לסי איתה הוא הכי מזוהה. לאורך השנים הארוכות שלו בטופ העולמי דרוגבה שמר על זהותו מחוף השנהב, המדינה בה נולד וגדל כילד קטן לפני שהיגר עם הוריו לצרפת.

דרוגבה מספר שכילד זכר את מדינתו כמקום יפה, שקט ונעים לחיות בו וכאשר בשנת 2002 פרצה מלחמת אזרחים במדינה, הרגיש צורך לעשות משהו אך לא ידע מה. ב-2005 הנבחרת הלאומית בהנהגתו ניצחה במשחקי המוקדמות את נבחרת סודן 1:3 והבטיחה בפעם הראשונה את השתתפותה במונדיאל. בסיום אותו משחק, הקפטן והכוכב של הנבחרת, ביקש משאר שחקני הקבוצה לשדר מסר לאומה בערוץ התקשורת המקומית, בו הם כורעים ביחד ברך בפני המצלמה ומבקשים מהלוחמים והמנהיגים להפסיק את מלחמת האזרחים הנוראית, "זה משהו שעשינו באופן ספונטני" סיפר לרשת הטלוויזיה אל-ג'זירה, "כל השחקנים שנאו את מה שקרה באותו הזמן במדינתינו, והעלייה למונדיאל היה הרגע המושלם שלנו לפנות לעם שלו".

דרוגבה לא הסתפק רק במסר לאומה, לאחר המשחק הוא הלך ונפגש עם המורדים ועם כוחות הנשיא, והצליח לשכנע את כולם לקיים את המשחק הבא של הנבחרת מול מדגסקר בבירת המורדים, בואקה. דרוגבה סיפר כי: "לראות את שני המנהיגים ביחד במהלך נגינת ההמנונים היה רגע מרגש במיוחד, הרגשתי באותו הרגע שחוף השנהב נולדה מחדש". במהלך המשחק נציגי הממשלה והמורדים שרפו משאית מלאה בצינורות ברזל כסמל של "להבות השלום" ובסיום אותה התקופה הושג הסכם שלום בין שני הצדדים הלוחמים. זה היה הישג חסר תקדים לשחקן כדורגל בעולם, מיד עם החתימה על ההסכם דרוגבה הוציא הצהרה לעיתונות בה נכתב: "זכיתי בהרבה גביעים בחיי, אבל שום דבר לא משתווה לעזרתי בניצחון בקרב על השלום בחוף השנהב".

גם בהמשך, כאשר שוב היו מחלוקות בין הצדדים, דרוגבה מיד נקרא לדגל כדי לעזור לגשר בין הצדדים. הוא המשיך גם בהשקעה כלכלית והקים קרן שתעזור בשיפור התשתיות במדינתו, כולל הקמה של חמישה בתי חולים ברחבי המדינה בעלות של כ-5 מיליון דולר מכספו.

חוף השנהב היא המייצרת הגדולה בעולם של קקאו. לפי הבנק העולמי, ענף הקקאו מהווה 15% מהתוצר המקומי הגולמי, יותר מ -50% מהכנסות הייצוא, ובמיוחד שני שלישים מהמשרות וההכנסות של האוכלוסייה. כאשר כ-1.3 מיליון ילדים ברחבי חוף השנהב עובדים בשדות הקקאו וחלקם הגדול לא זוכים בהזדמנות לחינוך איכותי באזור מגוריהם.

דרוגבה שמעורב מאוד במתרחש במולדתו החליט לשנות את מצב החינוך במדינתו ולגייס לכך משעבים רבים כדי לחולל שינוי אמיתי. ביום רביעי האחרון נפתח בית ספר בכפר פוקו-קואמקרו שיתן מענה ל-350 ילדים שגדלים באזור מגדלי הקקאו, ומקבלים הזדמנות לקבל חינוך איכותי ומשמעותי. בית הספר שנבנה מכספי הקרן של דרוגבה,  כולל שש כיתות, גן ילדים, מזנון, מגרש ספורט ושלוש דירות מגורים כדי למשוך מורים איכותיים שיגורו וילמדו בבית הספר.

במהלך טקס חנוכת בית הספר שהתקיים ביום רביעי האחרון אמר דרוגבה במעמד המרגש: "אנחנו עובדים על הפרויקט הזה במשך שנתיים ואני מאוד גאה לראות אותו מושלם. האני מאמין של הקרן שלי הוא להעניק גישה לבריאות וחינוך. אנחנו נבנה את דורות העתיד של רופאים, מדענים ויזמים שיהפכו את אפריקה לטובה יותר".

בראיון שהעניק דרוגבה השבוע ל-AFP הצרפתית אמר: "הדרך הטובה ביותר להשפיע על עתידו של העם היא לחנך אותם, כי דרך החינוך, אנחנו נמנעים בהרבה בעיות סוציו-אתניות, אנחנו לומדים סובלנות ונמנעים ממלחמות. החינוך מספק יציבות פוליטית וכלכלית. אני אומר לאנשים צעירים שרוצים להיות דידייה דרוגבה, סמואל אטו, יאיה טורה: החינוך חשוב מאוד, זה מה יאפשר לך להיות קריירה טובה. כאשר אני החלטתי לקחת את האתגר לבנות בתי ספר, כולל זה של פוקו-קואמקרו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!