דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל נשים / מוקדמות מונדיאל הנשים: ישראל הפתיעה את פינלנד והשיגה נקודה ראשונה

שחקניות הנבחרת עמדו בגבורה מול הפיניות החזקות וחילצו 0:0 בזכות משחק הגנה משובח | בשל טעות שיפוט הורחקה שחקנית פינית במקום חברתה | המאמן גיא עזורי: "כל אחת מהשחקניות על המגרש נתנה את הכל"

נבחרת ישראל נגד פינלנד במוקדמות המונדיאל (צילום: ההתאחדות לכדורגל)
נבחרת ישראל נגד פינלנד במוקדמות המונדיאל (צילום: ההתאחדות לכדורגל)
צור רוזנצוויג
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרות הנשים של ישראל ופינלנד בכדורגל נפרדו בתיקו 0 במשחק שהתקיים אתמול (שני) במסגרת מוקדמות אליפות העולם 2019 בצרפת. השחקניות המקומיות בכחול הגיעו להתמודדות עם רצון להשיג נקודה ראשונה בקמפיין. מן הצד השני, הפיניות העדיפות על הנייר, היו מעוניינות רק לחזור בביטחון עם שלוש נקודות ולהגיע עם מאה אחוז הצלחה למפגשים מול אוסטריה וספרד, הדומיננטיות בבית.

250 איש ואישה הגיעו לאצטדיון הלאומי ברמת-גן, הקהל שישב ביציע מגוון מאוד, מקרובי משפחה של השחקניות, דרך שחקניות צעירות שהגיעו עם המועדון שלהן לצפות בנבחרת ועד למשפחות שניצלו את הערב הנעים כדי ליהנות יחד מ-90 דקות של משחק בניחוח בינלאומי. לפני שריקת הפתיחה התקיים טקס פרידה מרגש מהשחקנית מורן לביא שפרשה ממשחק פעיל, לביא הייתה הקפטנית הלאומית בעברה ובעלת שלושים וחמש הופעות בנבחרת.

נבחרת ישראל נגד פינלנד במוקדמות המונדיאל (צילום: ההתאחדות לכדורגל בישראל)
נבחרת ישראל נגד פינלנד במוקדמות המונדיאל (צילום: ההתאחדות לכדורגל בישראל)

מהלך המשחק

הרכב הנבחרת: חנית שוורץ, קרן גור, אופל סופר (ערבה שחף, 58), דיאנה בר עוז (רוני שימריך, 71), שי שדה, שחר נקב, דניאל סופר (עדן אביטל, 86), אדווה טוויל, דניאל שולמן, אלינה מטקלוב, קרין סנדל.

המשחק החל עם ניסיונות מצד שני הצדדים, הפיניות הפעילו בעיקר את צד שמאל עם טיה האלנן הקשרית השמאלית של ספרטה פראג, והישראליות נראו חדורות מוטיבציה ליצור הפתעה בהתמודדות, עם לחימה על כל כדור מצד שחר נקב ודניאל סופר.

בדקה ה-15 ארע האירוע המרכזי של המחצית ובדיעבד של המשחק כולו, התקפה מתפרצת של השחקניות בכחול הובילה למסירת עומק של דניאל סופר לדניאל שולמן אשר נעצרה על סף רחבת ה-16 בעבירה, ברגע זה השופטת קרולין ווקר הגרמניה, לאחר התייעצות, הוציאה כרטיס אדום לבלמת אנה ווסטרלאנד מספר 16 על היותה השחקנית האחרונה בקו ההגנה, מבט נוסף במצלמות מראה שהשחקנית המכשילה היא מספר 15 נטלי קויקה. השופטת שגתה, אך תלונותיהן של השחקניות האורחות לא עזרו, ווסטראלנד שחקנית קבוצת לילסטרום ירדה מאוכזבת לחדר ההלבשה כאשר נבחרתה ב-10 שחקניות.

https://twitter.com/WSUasa/status/955464185193861120

המוראל הספורטיבי היה לטובת הנבחרת בכחול בהובלת מאיר נחמיאס וגיא עזורי, נסיונות של שולמן ובעיטה חופשית של אדווה טוויל לא הספיקו כדי להבקיע את השער הראשון בקמפיין ולעלות ליתרון בהתמודדות. 

במחצית השנייה נראה שהפיניות יצאו מן ההלם, השליטה על כר הדשא הייתה שלהן, אדלינה אנגמן המשחקת בגטבורג ולינדה סלסטרום הצליחו לעשות חיים קשים לשלישית ההגנה היציבה שי שדה, שחר נקב ודיאנה בר עוז. האלנן ואנגלמן מצאו את חנית שוורץ השוערת מרוכזת בפעמים הבודדות שבעטו לשער.

בתוך המחצית השנייה הייתה ההרגשה שאפשר להפתיע את נבחרתה של אנה סיגנול, כניסתה של ערבה שחף הוסיפה מחץ להתקפה, אך היא לא הצליחה להביא את השער הנכסף על אף היתרון המספרי והתמודדות המכובדת במרכז המגרש. ברבע השעה האחרונה הייתה זו מטקלוב שנכנסה לקו ההגנה האחרון במקום דיאנה הפצועה ועשתה זאת בצורה נהדרת, כאשר הצילה שני כדורים תועים ליד השער.

המשחק הסתיים בתוצאה 0:0, נקודה ראשונה וחשובה לנבחרת הלאומית שלנו במסגרת הקמפיין, מול נבחרת פינלנד החזקה על הנייר, ויתרה מזאת, שמרנו על שער ריק ללא ספיגה. ללא ספק משחק שאפשר לצאת ממנו בראש מורם ומדגיש את ההתקדמות שהנבחרת והשחקניות עושות בשנים האחרונות. לעומתן, נבחרת פינלנד והמאמנת אנה סיגנול נשארו דקות ארוכות אחרי השריקה של השופטת ווקר, מכונסות בעצמן, מאוכזבות מהתוצאה ומחכות בסבלנות לטיסה חזרה הביתה.

נבחרת ישראל נגד פינלנד במוקדמות המונדיאל (צילום: ההתאחדות לכדורגל בישראל)
נבחרת ישראל נגד פינלנד במוקדמות המונדיאל (צילום: ההתאחדות לכדורגל בישראל)

מאמן הנבחרת  גיא עזורי אמר בסיום המשחק ל"דבר ראשון": "כל אחת מהשחקניות על המגרש נתנה את הכל, הן הראו מחויבות טקטית מושלמת ומשחק הקרבה מעורר כבוד, עמדנו ביחס שווה מול נבחרת שרק לפני חודשיים הפסדנו לה 4:0, למדנו מהטעויות שלנו.

בהתייחסות לכמות הקהל שהגיע לתמוך בנבחרת באצטדיון רמת-גן אמר המאמן מאיר נחמיאס: "א. שימשיכו לשדר את המשחקים של הנבחרת בטלוויזיה, ב. שנמשיך לשחק כמו שעמדנו היום על המגרש בנחישות וברצון לנצח כל משחק וכך יבואו ויתעניינו בנו יותר"

לנבחרת ישראל נשארו שלושה משחקים בכלל לא פשוטים עד לסיום הקמפיין: סרביה (בית), ספרד (חוץ) ואוסטריה (בית). צמד המאמנים ינצלו את המשחקים על-מנת להמשיך ולהשתפר ולהשיג נקודות נוספות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!