דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מנצח: לוחם הטאקוונדו שעבר לסקי וייצג את טונגה גם באולימפיאדת החורף

וגם - נבחרת הכדורגל של וייטנאם עד גיל 23 בדרך לסנסציה | הטניסאי טניס סנדגרן מסתבך באמירות הומופוביות ומרגיז גם את סרינה ווליאמס | אוהד מידלסברו נתפס במעשה מבחיל במיוחד | ומכבי אשדוד בכדורסל עולים על הגל

פיטה טאופטופואה צועד עם דגל טונגה בטקס פתיחת אולימפיאדת ריו. איזו הפתעה הוא מתכנן בטוקיו? (AP Photo/Matt Slocum)
פיטה טאופטופואה צועד עם דגל טונגה בטקס פתיחת אולימפיאדת ריו. איזו הפתעה הוא מתכנן בטוקיו? (AP Photo/Matt Slocum)
ליאור ברטל
צור רוזנצוויג
יאיר צוקר
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצח ברוח האולימפית: פיטה טאופטופואה

יאיר צוקר

המהות של הספורט היא היכולת להציב לעצמך יעדים ולעמוד הם, גם אם לא תהיה הכי טוב, הכי חשוב שעמדת באתגר. לוחם הטאקוונדו פיטה טאופטופואה מטונגה, זכור לא כמי שעמד על פודיום באולימפיאדת ריו (הפסיד בקרב הראשון), אלא בעיקר כמי שנשא את הדגל של מדינתו בטקס הפתיחה בלבוש מסורתי לא שגרתי וללא חולצה. השבוע טאופטופואה עשה היסטוריה בקנה מידה אולימפי כשהבטיח את השתתפותו גם באולימפיאדת החורף.

טופטופואה בן ה-34, פרסם בחודש דצמבר 2016 הצהרה המכריזה על תוכניותיו להתאמן ולהתחרות בסקי קרוס קאנטרי ומתכוון להתחרות באולימפיאדת החורף הקרובה בקוריאה דרומית. בטונגה אין מסורת של אולימפיאדת החורף אבל זה לא עניין את טופטופואה, בראיון שהתקיים עמו במהלך ההכנות אמר: "אתה יודע שכולם מסתכלים על טונגה כעל הנקודה הקטנה הזאת באוקיינוס ​​השקט, לא עוד, כולם יידעו איפה טונגה". לאחר שסיים את ההסמכה במירוצי סקי רולר היה עליו ללכת ולנסות את מזלו על השלג. במהלך ינואר, תיעד טאופטופואה באינסטגרם את המרתון שלו ברחבי אירופה כדי להגיע למרוצים רבים ככל האפשר, לאחר שלא הצליח להשיג את הכרטיס בשבעה מרוצים וראה את שעון החול הולך ואוזל ואת האולימפיאדה מתקרבת, נאבק כדי להגיע להזדמנות האחרונה שלו בתחרות באיסלנד, התחרות נדחתה בשל סופת שלגים והתקיימה ביום האחרון בו על-פי הקריטריון יכול להעפיל, לבסוף הצליח להשיג את הכרטיס המיוחל. מדליה לטונגה כנראה לא תהיה, אבל ההשתתפות היא הדבר החשוב.

מנצחים בדרך לסנסציה: נבחרת וייטנאם עד גיל 23

ליאור ברטל

הכדורגל בוייטנאם נמצא בסוג של רנסנס. נבחרות הגברים והנשים של המדינה העפילו לשיא של שש אליפויות אסיה בגילאים השונים בשנה הקרובה. הנבחרת המקומית עוברת תקופה טובה תחת הדרכתו של המאמן הקוריאני פארק הנג-סאו ונמצאת בקו עליה מתמיד. כרגע הנבחרת ממוקמת במקום ה-112 בעולם ושואפת להמשיך ולהתקדם בדירוג. השיא עד כה היה העפלתה של הנבחרת עד גיל 20 לאליפות העולם שהתקיימה בדרום קוריאה בקיץ האחרון, זאת הייתה הפעם הראשונה שנבחרת וייטנאמית כלשהי העפילה לאליפות העולם בכדורגל.

השבוע נבחרת ויטנאם עד גיל 23 ממשיכה לעשות היסטוריה, הנבחרת הצעירה הצליחה להעפיל ביום שלישי לגמר האליפות לאחר שניצחה בשלב הבתים את אוסטרליה, ברבע הגמר גברה בפנדלים על נבחרת עיראק ובחצי הגמר ניצחה גם כן בפנדלים את נבחרת קטאר והעפילה לראשונה בתולדותיה לגמר שיתקיים בשבת מול אוזביקיסטן. ההצלחה של הנבחרת הוייטנאמית הוציאה מאות אלפי אוהדים לרחובות ואנו נקווה שהמסע הנפלא יסתיים בהנפת גביע אסיה סנסציוני.

מפסיד, מוחק ולא מתנצל: טניס סנדגרן

יאיר צוקר

הטניסאי האמריקאי בן ה-26 עם השם המחייב טניס סנדגרן עורר השבוע עניין רב בעולם הטניס, למרות שהוא מדורג 97 בעולם, הצליח להגיע עד לרבע גמר אליפות אוסטרליה שם הפסיד לקוריאני יון צ'ונג שעד כה הוא התגלית הטורניר. אבל העניין הרב שעורר סנדגרן לא קשור במיוחד לטניס, גולשים חשפו בחשבון הטוויטר שלו ציוצים גזעניים והומופוביים, הטניסאי מיהר למחוק אותם אבל גולשים רבים כבר פרסמו צילומי מסך, בהם בין היתר כתב: "נקלעתי למועדון הומואים אתמול בלילה. העיניים שלי עדיין מדממות" והוסיף בהאשטג: "אף אחד לא צריך לראות את זה".

https://twitter.com/dropshotsgalore/status/955525791797927938

בנוסף צייץ תמונה של סרינה וויליאמס עם הכיתוב "גועל נפש". ווילאמס לא נשאה חייבת והגיבה לו בציוץ משלה כאשר במהלך משחקו מול צ'ונג צייצה "מעבירה ערוץ". במסיבת העיתונאים לאחר ההפסד ברבע הגמר ניסה סנדגרן להגן על שמו ויצא נגד התקשורת: "חרצתם את גורלי על פי כמה אנשים שאני עוקב אחריהם וכמה לייקים שעשיתי בטוויטר. כדי לכתוב סיפור מפוקפק, לייצר סיקור סנסציוני, יש מעט מאוד דברים שלא תעשו כדי להפוך אותי לאיש שאתם מנסים להפוך אותי אליו". וויליאמס לא קיבלה את דבריו וצייצה בתגובה: "אני לא צריכה אחת ולא רוצה אחת, אבל יש קבוצה שלמה של אנשים שראויים להתנצלות ממך".

מנצחים ועולים על הגל: מכבי אשדוד באר טוביה

צור רונצוויג

קבוצת הכדורסל של עיר הנמל הדרומית נמצאת בתוך חודש מעולה מבחינתה, האשדודים ברצף של חמישה ניצחונות בשישה משחקים בליגה ולקינוח הם העפילו שנה שנייה ברציפות לחצי גמר גביע המדינה שם מחכה להם מכבי תל אביב. במחזור האחרון ניצחו האשדודים בביתם את מכבי ראשון לציון בתוצאה 82:106 במשחקו בו הראו עליונות לאורך כל הדרך, המצטיינים במשחק היו סק הנרי עם 20 נק' ו-20 אסיסטים וקמרון לונג עם 21 נקודות.

דבר נוסף ששווה להתעכב עליו לחיוב הוא המעורבות של הישראלים ברוטציה של המאמן בראד גרינברג, גיל אמיתי בן ה-29 שכבר בשל להוביל קבוצה וסיים את הערב עם 14 נקודות ונמרוד לוי ואדם אריאל הצעירים שמצאו פרקט להרגיש בו בבית וסיימו את המשחק עם 12 ו-10 נקודות בהתאמה. אליהם תוסיפו את אלכס צ'וברביץ', הסנטר שהגיע לאשדוד בקיץ ממכבי חיפה ותרם במשחק 10 נקודות. כיף לראות קבוצה שגם מצליחה וגם שהשחקנים בכחול לבן מהווים מרכז בתוכה, בתוך ליגה שיש בה רוב לשחקנים מובילים זרים זהו דבר שראוי לציון והערכה.

מפסיד והיה עדיף שיתאפק: אוהד מידלסברו

צור רוזנצוויג

היריבות הסולידית שבין אוהדים לשחקני הקבוצה היריבה הן חלק ממשחק ספורט באשר הוא, לפעמים זה באווירה טובה ומכבדת ולפעמים זה מעורר גועל ורצון של לא להגיע יותר לאצטדיונים. המקרה מעורר גועל הזה מגיע מאנגליה, שם במהלך משחק בליגה השנייה בין הקבוצה המארחת קווינס פארק ריינג'רס למידלסבורו החליט אחד האוהדים מהקבוצה האורחת שישב ממש מאחורי השער של אלכס סמית'ס להטיל את מימיו לתוך בקבוק חצי ליטר ולקול תשואות האוהדים שסביבו זרק אותו לעברו מבלי שראה.

לא ידוע אם אכן סמית'ס הבחין בבקבוק, אך הסרטון עלה ליוטיוב על ידי האוהדים האדומים שכנראה לא חשבו שזה מה שיוביל את המשטרה לתפיסתו בהאשמה של זריקת חפץ למגרש, על המעשה יצא אחד השוטרים באמירה שמבחינתם ינסו שהאוהד לא יכנס שוב למגרשי הכדורגל. על הדשא זו הייתה דווקא מידלסבורו שניצחה 0-3 אך מחוצה לו, כאמור, האוהדים לגמרי הפסידו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!