דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נוחי דנקנר

משפט איי.די.בי / פשרה: דנקנר והדירקטורים של IDB ישלמו לנושים 175 מיליון ש"ח

נושי החברה תבעו 650 מיליון שקלים מהדירקטורים שחילקו דיבידנדים בסך 1.8 מיליארד שקלים | המשפט נעצר מספר פעמים כדי לאפשר גישור ושלב העדויות במשפט נקטע בעקבות מותה הטראגי של עדה מרכזית

נוחי דנקנר בעת הכרעת הדין בעניינו, יולי 2016 (צילום: עמי שומן)
נוחי דנקנר בעת הכרעת הדין בעניינו, יולי 2016 (צילום: עמי שומן)
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

פשרה במשפט הדיבידנדים של IDB. נוחי דנקנר והדירקטורים ישלמו 175 מיליון שקלים כדי לסגור את התביעה שהגישו נושי החברה על סך 650 מיליון שקלים. הסכם הפשרה נחתם ביום רביעי בלילה ואושר אתמול (חמישי) על ידי בית המשפט. בכך נמנעה עדותו של דנקנר שתוכננה ליום ראשון הקרוב.

נאמני הפירוק של IDB הגישו תביעה נגד נוחי דנקנר והדירקטורים ששימשו בתקופתו על מנת להשיב לפחות חלק מ-1.8 מיליארד השקלים שאישר דירקטוריון החברה בין השנים 2008-2010. לטענת הנאמנים, עו"ד חגי אולמן ורו"ח אייל גבאי, חילקה IDB דיבידנדים על אף שמצבה הכלכלי וחובותיה לנושים לא אפשרו זאת. מנגד טענה ההגנה באמצעות עדים מומחים כי חברי הדירקטוריון לא יכלו לחזות את קריסת החברה שנתיים אחר-כך וכי על פי המידע שהיה ברשותם בעת ההחלטות על חלוקת הדיבידנדים לא הייתה כל בעיה בהחלטתם.

נוחי דנקנר (צילום: יריב כץ / פלאש 90)
נוחי דנקנר (צילום: יריב כץ / פלאש 90)

טרם הכניסה להליך המשפטי ניהלו הנאמנים משא ומתן עם בעלי IDB במסגרתו הסכימו משפחות מנור ולבנת, שותפותיו של דנקנר ב-IDB, להחזיר 55 מיליון שקלים מכספי הדיבידנדים שמשכו מהחברה. דנקנר והדירקטורים שפעלו בחברה מטעמו סירבו להסכם הפשרה שהוצע להם שכלל החזר של 125 מיליון שקלים.

המשפט שנוהל על ידי השופטת רות רונן בבית המשפט המחוזי נעצר מספר פעמים על מנת לאפשר הליך גישור. הליך זה לא צלח והדיון בבית המשפט נכנס ביום שלישי האחרון לשלב העדויות. שלושה עדים הספיקו להעיד בתיק, פרופ' ירון זליכה ורו"ח אייל גבאי העידו מטעם התביעה והמומחה הכלכלי מנחם פרלמן, ששימש כיועץ ל-IDB, העיד מטעם ההגנה. אתמול היו אמורים להעיד נוחי דנקנר ועדה נוספת ששימשה כמזכירת IDB בתקופה המדוברת ועדותה נחשבה על ידי התביעה כעדות מרכזית, שכן מתוקף תפקידה היא הייתה מעורה בנעשה בדירקטוריון החברה. אולם, ביום שלישי מצאה העדה את מותה בנסיבות טראגיות. השופטת רות רונן החליטה כי המשפט יימשך, אך אפשרה את דחיית עדותו של דנקנר ליום ראשון על מנת לאפשר לו להשתתף בהלוויה שהתקיימה ביום חמישי.

פרופ' ירון זליכה (צילום: אוליביה פיטוסי / פלאש90).
פרופ' ירון זליכה (צילום: אוליביה פיטוסי / פלאש90).

לא ברור אם למותה של העדה היה חלק בכך, אך על רקע החלטת השופטת רונן להמשיך את הדיונים ועם עדותו המתקרבת החליט דנקנר לעשות מאמצים ולהגיע להסדר שיאפשר את עצירת ההליך המשפטי. שלשום בלילה הגיעו הצדדים להסכם במסגרתו ישלמו הנתבעים סך של 175 מיליון שקלים לקופת הנאמנות. כ-145 מיליון מהסכום יגיעו מחברות הביטוח שביטחו את הדירקטורים ב-IDB, כ-20 מיליון שקלים יגיעו מכיסו הפרטי של דנקנר וכ-10 מיליון שקלים יגיעו מכיסם של הנתבעים האחרים בתיק. אתמול בבוקר אישרה השופטת רונן את ההסדר וסגרה את התיק. בכך נמנעה עדותו של דנקנר, שכבר הורשע בתיק אחר העוסק בהרצת מניות, בנושא חלוקת הדיבידנדים.

יש לציין כי 15% מכספי ההסדר יגיעו לכיסם של הנאמנים ועורכי דינם שכן בכתב המינוי שלהם נקבע כי 15% מהכספים שישיבו לקופת הנאמנות ישמשו כשכר טרחה על עבודתם. שאר הסכום יועבר לנושי IDB.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!