דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מזג האוויר

מזג האוויר / רעמים וברקים: מזג האוויר הסוער יימשך, הלילה צפוי להרגע

יממה סוערת במיוחד עברה על הישראלים שנתקעו בפקקים ושחו בדרכם לעבודה | הסערה צפויה להחלש הלילה (ו') | מטייל שחולצה אתמול מנחל הזוויתן נפטר הלילה, לאחר שסבל מהיפותרמיה | שמרו על החיים, ונהגו בזהירות!

גמל במדבר יהודה בזמן סופה 24 בינואר (צילום: מאור קינבורסקי/ פלאש90)
גמל במדבר יהודה בזמן סופה 24 בינואר (צילום: מאור קינבורסקי/ פלאש90)

לאחר יממה סוערת במיוחד, עם הצפות רבות במרכזי הערים במישור החוף, כמויות משקעים נאות ומרשימות, פקקים ואף סכנת חיים – מזג האוויר החורפי יימשך היום וצפוי להחלש רק בלילה.

בשירות המטארולוגי חוזים כי היום ירד גשם מלווה בסופות רעמים, ברד ורוחות חזקות בצפון הארץ ובמרכזה, וכי עדיין קיים חשש להצפות במישור החוף. בחרמון ירד שלג ובפסגות הגבוהות של הרי הצפון והרי המרכז יתכן שלג גם כן.

אנשים בירושלים בגשם 25 בינואר (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
אנשים בירושלים בגשם 25 בינואר (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

במהלך הצהריים הגשמים יתפשטו עד צפון הנגב, וקיים חשש משטפונות באזור ים המלח ובמדבר יהודה. במהלך הלילה הגשמים יחלשו בהדרגה, אך עדיין ירדו גשמים לפרקים מצפון הארץ עד צפון הנגב וילוו בסופות רעמים בודדות. קיים חשש להצפות בדרום מישור החוף ולשטפונות באזור ים המלח ומדבר יהודה.

בשבת צפוי להיות מעונן ברובו ויוסיפו לרדת גשמים מקומיים מצפון הארץ עד צפון הנגב, עם חשש קל לשיטפונות בדרום ובמזרח. הטמפרטורות יעלו במקצת אך עדיין ישארו נמוכות מהרגיל בעונה. בראשון המערכת תהיה כבר מאחורינו: יהיה מעונן חלקית והטמפרטורות יעלו במקצת. בצפון הארץ ובמרכזה יתכן גשם מקומי ברובו קל.

הטמפ הצפויות היום ברחבי הארץ: צפת 2-3 מעלות, טבריה 9-12 מעלות, קצרין 4-8 מעלות, חיפה 7-10 מעלות, בית שאן 7-14, נצרת 5-8 מעלות, תל אביב 8-12 מעלות, ירושלים 3-6 מעלות, אשדוד 10-14, באר שבע 7-12 מעלות, מצפה רמון 2-6 מעלות, אילת 9-18 מעלות.

נהגו בזהירות!

במשטרת ישראל נערכים בכוחות מתוגברים בכבישי הארץ ובצירים הראשיים בפרט לקראת סוף השבוע החורפי, במטרה לשמור על חייהם ובטחונם של כלל ציבור משתמשי הדרך. במשטרה מציינים כי לאור אירועי העבר ניתן לצפות לחסימת צירים ברחבי הארץ. משטרת ישראל קוראת לציבור הנהגים להתאים את הנסיעה לתנאי הדרך, להימנע מנסיעה בכבישים בהם יש הצפה, לשמור מרחק ולהאט את מהירות הנסיעה.

יעל במדבר יהודה על רקע ים המלח, 24 בינואר (צילום: מאור קינבורסקי/ פלאש90)
יעל במדבר יהודה על רקע ים המלח, 24 בינואר (צילום: מאור קינבורסקי/ פלאש90)

במשטרה מדגישים כי בייחוד במזג אוויר סוער שכזה יש לנהוג במשנה זהירות : לאחוז את ההגה בשתי ידיים מאחר וכניסה עם הרכב לשלולית, בורות ובאמפרים המוסתרים על-ידי הצטברות מים על הכביש – עלולה לגרום לסטייה פתאומית של הרכב. להתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך ובכלל זה בעת כניסה לעקומות ובעת ביצוע פניות. יש להדליק אורות דרך. לשמור מרחק גדול מהרכב לפנים בעקבות הגדלת מרחק הבלימה כתוצאה מכביש רטוב. להתרכז בנהיגה ולהימנע מהיסח דעת בדגש על שימוש בטלפון הנייד. שימו לב להולכי רגל – בעת גשם קשה יותר להבחין בהולכי רגל ולבלום בזמן במקרה הצורך, יש להאט הנסיעה באזור מגורים ולתת זכות קדימה להולכי רגל.

שמירה על כללי הבטיחות ונהיגה נכונה יכולים להציל חיים, אנא סעו בזהירות!

אם חשתם אתמול שהיו יותר רעמים וברקים מבדרך כלל, החושים שלכם בהחלט מחודדים. ממעבדת הברקים של חברת החשמל דווח כי עד השעה 17:30 אתמול נרשמו כ-280 פגיעות ברקים רחבי הארץ. כמות זו מהווה כ-420% מהממוצע היומי לחודש ינואר. עיקר פעילות הברקים הייתה בשעות הבוקר באזור גוש דן מנתניה עד ראשון לציון. בשעות אחר הצהריים נרשמה פעילות נמוכה אשר התמקדה במפרץ חיפה והסביבה.

חילזון גדול על מדרכה ביד אליהו, ת"א חורף 2018 (צילום: יהל פרג')
חילזון גדול על מדרכה ביד אליהו, ת"א חורף 2018 (צילום: יהל פרג')

מזג האוויר הסוער אמש הביא ישראליות וישראלים רבים להקלע לסיטואציות קיצוניות, שארעו בעקבות ירידה אינטנסיבית של גשם בזמן קצר. בחיפה למשל ירדו למעלה מ-50 מ"מ גשם בתוך פרק זמן קצר מאוד. מהעירייה נמסר כי המוקד העירוני 106, אשר פועל במתכונת מתוגברת עם מספר גדול של מוקדנים, טיפל בשעות הצהריים בקרוב ל-800 פניות של תושבים. אלה הועברו לטיפול הצוותים הביצועיים בעירייה, שנערכו מבעוד מועד למזג האוויר החורפי. בעירייה מציינים כי לרשות התושבים עומדים צוותים המצויידים בכלים מכניים והנדסיים כבדים ובמסורים חשמליים לפינוי סחף ולפתיחת צירי תנועה.

בנחל זויתן שברמת הגולן חולצו שני מטיילים, אשר גלשו בסנפלינג בנקיק השחור, ובשל תנאי מזג האוויר החליקו ונפלו למים. המטייל הצעיר (18) חולץ בשלב מוקדם ומצבו טוב, אך מטייל בשנות הארבעים לחייו חולץ לאחר שעות ארוכות של פעולות פינוי, כשהוא סובל מהיפותרמיה. המטייל פונה במסוק לבית חולים פוריה כשהוא מחוסר הכרה ובמהלך הלילה נמסר כי הוא נפטר. ברשות הטבע והגנים הבהירו כי הכניסה לנקיק השחור בעונה זו אסורה, וכי "במעשיהם המטיילים סיכנו לא רק את עצמם אלא גם את כוחות החילוץ בהם פקחי רשות הטבע והגנים, שנדרשו לפעול במזג אוויר סוער וגשום במיוחד ובתנאים מורכבים".

במשרד הביטחון מתכוננים גם הם לסוף שבוע סוער, מנהלת הגבולות במשרד הביטחון פועלת במתכונת מיוחדת לקראת מזג האוויר הסוער הצפוי בסוף השבוע הקרוב. במנהלת הגבולות במשרד הביטחון הורו לפתוח עשרות נקודות בכל רחבי הארץ, בהן יש חשש לזרימה כבדה של מים והערמות של שלג. בנוסף פועלים כלים כבדים של המנהלת בצירים בהם יש חשש להצפות בעקבות מזג האוויר הסוער.

פטריות ביד אליהו, ת"א חורף 2018 (צילום: יהל פרג')
פטריות ביד אליהו, ת"א חורף 2018 (צילום: יהל פרג')

המוקדים בהם ייפתחו גדרות: רמת הגולן וגזרותיה, אזור מנשה, אזור אפרים, עוטף ירושלים, תרקומיא ומיטב. סך הכל נפתחו 59 מוקדים עם 139 סבכות, בהם: נחל קנה, נחל שילו, גשר מיתר, קדרון ועוד. ראש המנהלת תא״ל ערן אופיר: "מדובר במבצע שאנו עושים מספר פעמים בשנה בתנאי מזג האוויר קיצוני. הסבכות הייחודיות מאפשרות זרימת מים מבלי לפגוע בשגרת החיים".

מזג האוויר ישפיע גם על משחקי הספורט – ועדת הליגה והגביע לדחות את כל משחקי ליגות ב׳ ו-ג׳ שאמורים היו להיערך בסוף השבוע הקרוב (26-27/1/18). לגבי משחקי ליגות א׳, קבוצות שהגיעו מראש להסכמה הדדית על דחיית משחקן, נענו בחיוב.

לגבי יתר המשחקים, החלטה על קיומם תילקח בכפוף לבדיקה של איגוד השופטים בבוקר המשחק. לגביי משחקי הילדים והנוער (סיבוב גביע המדינה בסופ"ש) כל משחקי יום שישי נדחו. לעת עתה, משחקי יום שבת יתקיימו כמתוכנן. ביום שישי בצהריים תתקיים הערכת מצב נוספת.

מדבר יהודה בזמן סופה 24 בינואר (צילום: מאור קינבורסקי/ פלאש90)
מדבר יהודה בזמן סופה 24 בינואר (צילום: מאור קינבורסקי/ פלאש90)
דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!