דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארגון נשות השוטרים

ביטחון תעסוקתי / משפחות השוטרים והסוהרים נגד שר האוצר: "אפשר לתקן את השכר, כחלון לא רוצה"

משפחות השוטרים, הסוהרים והגמלאים הפגינו מול ישיבת הממשלה, במחאה על סירוב האוצר לשלם תוספת שכר לה הם זכאים עוד מ-2006 | יהודה, ששירת 21 שנה כשוטר: "כחלון אמר שימלא את פסק הדין ככתבו וכלשונו - ואחרי יומיים הוא ערער"

הפגנת נשות השוטרים והגמלאים מול ישיבת הממשלה בינואר 2018 (קרדיט: יחצ)
הפגנת נשות השוטרים והגמלאים מול ישיבת הממשלה בינואר 2018 (קרדיט: יחצ)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מאות אנשים, בני משפחות של שוטרים, סוהרים וגמלאי משטרה ושירות בתי הסוהר הפגינו הבוקר (ראשון) מול ישיבת הממשלה וניסו למנוע את כניסת השרים – זאת על רקע סירוב האוצר לשלם להם ולמשרתים הפעילים תוספות שכר שבית הדין פסק כי הם זכאים לה מאז שנת 2006. בהמשך עברו המפגינים לחסום את שערי המטה הארצי של המשטרה ואף חסמו את צומת גבעת התחמושת לתנועה.

הפגנת נשות השוטרים והגמלאים מול המטה הארצי (צילום: ניצן צבי כהן)
הפגנת נשות השוטרים והגמלאים מול המטה הארצי (צילום: ניצן צבי כהן)
הפגנת נשות השוטרים והגמלאים מול המטה הארצי (צילום: ניצן צבי כהן)
הפגנת נשות השוטרים והגמלאים מול המטה הארצי (צילום: ניצן צבי כהן)

"הטענה של האוצר שאין כסף היא מהפה לחוץ" אמרה לדבר ראשון אביגל שררה, יו"ר ארגון נשות השוטרים והסוהרים, "כשרוצים כסף להעלאות שכר לשרים, לנטו כחלון – אז יש. אבל נטו שוטרים וגמלאים אין. את פצועי הימ"מ הוא הולך לבקר כשהוא יודע שהוא פוגע בשכר שלהם במצח נחושה, זו חוצפה בל תשוער". שררה הדגישה כי ההפגנה מול המטה הארצי איננה נגד המפכ"ל, אלא באה דווקא לחזק את ידו.

באשר לטענה שעלות התוספת המוערכת היא שבעה מליארד ש"ח, מזכירה שררה שמסכום זה צפוי להיות מנוכה מס הכנסה. "הצענו מתווים, פעימות. נתנו את כל האפשרויות – בוא תשלם עכשיו את השוטף ועל הרטרו נדבר בפעימות. הוא יכול – אבל הוא לא רוצה. הוא מנצל את זה לשוטרים ולסוהרים אין את זכות השביתה וזכות המחאה". "כל הדרישות שלנו הן בדין, יש צווי בית משפט שהם צריכים לבצע והם מעכבים את זה בכוונה" הוסיף יעקוב פיטוסי יו"ר ארגון גמלאי המשטרה.

אברהם, אשר שירת במשטרה במשך 27 שנים ביחידת הפרשים אמר "נפצעתי שמונה פעמים בשירות. עשו עבורי הערכה, ובסקיצה גסה זה יוצא שהחסירו משכרי כ-200 אלף ש"ח. ויש כאלה עם תארים גבוהים משלי, וכאלו ששנות השירות שלהם היו למעלה מ-40 שנה. זה המון המון כסף. 12 שנה יש שלטון של אותה הממשלה, וזו אותה הממשלה שבאופן שיטתי גזלה מאיתנו את הזכות לקבל את מה שמגיע לנו על פי חוק. זו אותה ממשלה". יהודה בכר, גמלאי ששירת 21 שנים, אמר "כחלון אמר במפורש בבית הדין שימלא את פסק הדין ככתבו וכלשונו – ואחרי יומיים הוא ערער. הייתי בהפגנה הראשונה ב-1979, ואז סגרנו הכל – אמרו לנו שמצמידים אותנו לצה"ל, והיינו מרוצים מזה. ב-2006 קיבלו בצה"ל תוספת שכר של 7.5% ואותנו רימו".

במרכז המחלוקת כאמור תוספת אי ביטחון תעסוקתי שניתנה לחיילי הקבע בצה"ל ולא ניתנה לשוטרים, לסוהרים, לאנשי השב"כ ולאנשי משמר הכנסת, זאת על אף שב-1979, בעקבות ניסיון התאגדות של השוטרים – נאסרה עליהם זכות ההתארגנות ומנגד – קבעה הממשלה בהחלטה ש33 כי שכר השוטרים והסוהרים יוצמד לשכר אנשי הקבע.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!