דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חסות הנוער

חסות הנוער / שלושה ימים לפיטורים: פיצוץ במו"מ על קליטת עובדי חסות הנוער

יו"ר ועד העובדים טוען: רגע לפני שהמעונות עוברים, חוזרת בה המדינה מההסכמות | בעוד שלושה ימים יסתיים המכרז של עמותת ענ"ב ותנאי המעבר של העובדים לחברות החדשות טרם הוסדרו

הפגנת עובדי חסות הנוער מול בין הדין לעבודה בתל אביב (צילום: טל כרמון)
הפגנת עובדי חסות הנוער מול בין הדין לעבודה בתל אביב (צילום: טל כרמון)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

לאחר שעובדי חסות הנוער נעתרו לבקשת בית המשפט והשהו את שביתתם גם במהלך סוף השבוע האחרון, יחזרו העובדים לשבות מחר (שני) לאחר שלטענת ארגון כוח לעובדים חזר בו משרד העבודה והרווחה מהסכמות אליהם הגיעו הצדדים בתיווכה של השופטת קרן כהן. העובדים המועסקים כיום על ידי עמותת ענ"ב צפויים להיות מפוטרים בעוד שלושה ימים. טרם הוסדרו קליטתם ותנאיהם אצל הזכיינים החדשים – המסרבים להכיר בהסכמים הקיבוציים שחתמו בעבר מול עמותת ענ"ב. הערב יפגשו הצדדים בבית הדין, ומחר בבוקר יתקיים דיון בנושא בוועדת העבודה והרווחה.

"עברנו כברת דרך ארוכה בכדי להבטיח את זכויות העובדים גם לאחר מהלך ההפרטה" אמר אלברט סופר מראשי הועד, " עתה בניסיון להפעלת לחץ אחרון על העובדים , רגע לפני שהמעונות עוברים לידי חברת כוח האדם דנאל חוזרת בה המדינה מההסכמות. אין גבול לחוצפה ולערלות הלב". לדבריו בלא שינוי המכרז כך שישמרו זכויותיהם של העובדים, יסרבו אלו לחתום על המשך עבודתם במסגרת חברת דנאל.

ועד עובדי חסות הנוער הגיש תביעה כנגד משרד העבודה והרווחה, בטענה שהמכרז אשר לא שמר על זכויותיהם, היווה למעשה פגיעה בזכות ההתארגנות שלהם. לאחר שני עשורים בהם הפעילה את שירותי חסות הנוער, מעונות הקולטים נערים שהוצאו בצווי בית משפט מבתיהם, הפסידה עמותת ענ"ב במכרז הנוכחי, והודיעה ל-250 עובדיה כי העסקתם צפויה להסתיים. בימים אלה מתקיים על התנאים בהם יקלטו עובדי חסות הנוער אצל המפעילים החדשים,  החברות דנאל ותפארת בית חם אשר זכו במכרז. חברות אלה הבהירו כי אין בכוונתן לכבד את שני ההסכמים הקיבוציים שנחתמו בעמותת ענ"ב, וכי ככל שייקלטו את העובדים הקיימים, יעשה הדבר בתנאים שנקבעו במכרז שפרסם משרד העבודה והרווחה בלבד.

ממשרד העבודה והרווחה נמסר כי "במהלך הדיון לילי בבית הדין לעבודה שמטרתו הייתה להגיע להסכם ולמנוע את השביתה הציג מנכ"ל משרד העבודה והרווחה מתווה הכולל בתוכו את הדרישות המהותיות של חלק קטן מעובדי ענ"ב אשר טוענים לפגיעה בזכויותיהם וזאת מתוך אחריות לפתרון המשבר ולחזרה לטיפול מסור ומקצועי בחוסים.

"לצערנו ארגון כח לעובדים מתוך הסתכלות צרה החליט לדחות את ההצעה ולהמשיך את המשבר שנוגע לחלק קטן מאוד מעובדי עינב. העמדה הקיצונית של כח לעובדים פוגעת קשות בעובדים המונחים על ידי נציגי הוועד שלא להיקלט לעבודה אצל המפעילים החדשים תוך שהם מעמידים את העובדים בפני אובדן פרנסה ללא צידוק וללא הזדמנות לעיין בהצעת משרד העבודה והרווחה".

לטענת המשרד שכרם של מרבית המדריכים, למעט מדריכים בעלי תואר ראשון ותשע שנות ותק, צפוי לעלות בעקבות תנאי המכרז החדשים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!