דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט פרלימפי / כדור שער: נבחרת הגברים של ישראל השיגה 3 ניצחונות בתחרות בבודפשט

הנבחרת אותה מאמן רז שוהם יצאה לטורניר בדרג ב' והשיגה ניצחונות בשלושת משחקיה על: הונגריה, אנגליה ומונטנגרו, בדרך לאליפות אירופה בספטמבר | שוהם: "המטרה היא לבנות את השישייה הכי טובה בהרכבים שונים לקראת אליפות אירופה"

נבחרת כדור השער הישראלית (צילום: הוועד הפראלימפי).
נבחרת כדור השער הישראלית (צילום: הוועד הפראלימפי).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בתחילת דרכו של משחק הכדור שער בעולם, נבחרת ישראל בכדור שער הייתה נחשבת לאחת הטובות בעולם. השיא של הנבחרת הישראלית היה זכייתה במקום השני בעולם באליפות שנערכה בשנת 1986 בהולנד. ישראל המשיכה להיות כוח משמעותי והצליחה להגיע למקום הרביעי באליפות העולם שהתקיימה ב-1990 בקנדה. בשנים האחרונות ישנו ניסיון להחזיר את נבחרת הכדור שער לטופ העולמי. נבחרת הנשים הישראלית היא אחת הנבחרות הטובות בעולם, כשאירוע השיא שלה עד כה היה זכייתה של נבחרת הנשים במשחקים העלומיים שנערכה בסיאול ב-2015. נבחרת הגברים תשתתף בספטמבר תשתתף באליפות אירופה דרג ב' ותנסה להעפיל ממנו לדרג א'.

בסוף השבוע יצאה נבחרת ישראל בכדור שער גברים יצאה לסיבוב שני בליגה האירופאית, שנערכה במשך יומיים בבודפשט, הונגריה. במחזור הנוכחי היו לישראל שלושה משחקים, שלושתם הסתיימו בניצחון ישראלי. ביום שבת ניצחו חברי הנבחרת הישראלית את נבחרת הונגריה בתוצאה 8:13 וביום ראשון גברו על הנבחרת האנגלית 8:9 והביסו את נבחרת מונטנגרו 4:14.

נבחרת כדור השער הישראלית בבודפשט (צילום: הוועד הפראלימפי).
נבחרת כדור השער הישראלית בבודפשט (צילום: הוועד הפראלימפי).

לנבחרת בכחול לבן השייכת לדרג ב', מהווה טורניר זה תרגול משמעותי כהכנה לקראת אתגר העלייה לדרג א' וגם הזדמנות לשני שחקני עתודה צעירים להשתלב באימוני הנבחרת הבכירה. המשלחת להונגריה כללה את המאמן רז שוהם, הצוות המקצועי שניר כהן ופביאן סוחוביצקי, והשחקנים: מיכאל רוזין, מחמוד מאחג'נה, אוסמה אבו עיאש (עתודה), ניב בן איש (עתודה) ואור בן דוד, אליו הצטרף הכלב הירו.

המאמן נבחרת הגברים רז שוהם סיכם לדבר ראשון את משחקי הליגה האירופאית שהתקיימו עד כה העונה: "בסיבוב הראשון הנבחרת ניצחה שני משחקים והפסידה שלושה, בסיבוב השני, כבר היינו הרבה יותר טובים וניצחנו את כל שלושת המשחקים. המטרה היא לבנות את השישייה הכי טובה בהרכבים שונים לקראת אליפות אירופה שתתקיים בחודש ספטמבר השנה".

משחק הכדור שער מיועד לנשים וגברים בעלי לקות ראייה ברמות שונות, המשחק מתקיים באולם סגור ומשוחק עם כדור מיוחד שמורכב בין היתר מפעמונים. המיוחד במשחק זה שהוא דורש שקט מוחלט על מנת שהמשתתפים יוכלו לשמוע את הכדור ולמקם את עצמם ביחס אליו, המשחק משוחק בשכיבה על הרצפה ועל השחקנים לחבוט בכדור להכניס אותו לשער הקבוצה היריבה. אורך המגרש 18 מטרים ורוחבו כגודל השער- 9 מטרים. כל קבוצה מונה 3 שחקנים ולכל קבוצה שער באורך 9 מטר ובגובה של 1.5 מטר.

 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!