דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בזק

תקשורת / מכה לבזק: בג"צ אישר פרישת סיבים ברשת שלה על ידי קבלנים

בג"צ דחה עתירה של בזק, ובכך יאפשר לקבלנים של החברות המתחרות לפרוש כבלים אופטיים בתוך תשתיות בזק | החשש: עבודת קבלנים פרטיים ללא פיקוח תפגע בתשתיות ותיצור "כאוס" | בנוסף נדחתה עתירה של בזק נגד קנס שהוטל עליהם

תשתית בזק (צילום ארכיון: David King / ויקיפדיה).
תשתית בזק (צילום ארכיון: David King / ויקיפדיה).
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

בית המשפט העליון דחה אתמול (שני) את עתירה של בזק שביקשה לחייב את ביצוע עבודת פרישת הסיבים האופטיים של מתחרותיה על ידיה באופן בלעדי, ולא לאפשר פרישתן על ידי קבלני החברות המתחרות, סלקום ופרטנר נכון לעכשיו. העתירה שנדחתה באה בתגובה להחלטת משרד התקשורת, שקבע במסגרת רפורמת השוק הסיטונאי שכדי להגביר את התחרות יוכלו ספקיות השירות המתחרות להשתמש בתשתית של בזק – ארונות ותעלות עליהם מורכבים קווי התקשורת של החברה. בבזק טענו כי מצב זה יצור "כאוס בתשתיות". בנוסף, ביום ראשון דחה בית המשפט המחוזי בתל אביב עתירה של בזק נגד קנס שהוטל עליה בגין הפרה של תנאי רפורמת השוק הסיטואני בנוגע להעברת לקוחות בין ספקים.

סכסוך העבודה באותו נושא שהכריזו עובדי בזק ידון מחר בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בשעה 13:00. בשיחה עם "דבר ראשון" אמר יו"ר ועד העובדים שלמה כפיר כי "המצב הזה חייב להיפסק. בגשמים כעת נוצרו מלא תקלות כתוצאה מפירים פתוחים. אין תופעה כזו כשמדובר בעובדי בזק. לא התנגדנו לתחרות. תחרות אמתית יכולה להיות כשהם פורסים תשתיות שלהם. למה הם צריכים לעבוד בתוך התשתיות שלנו?". ראוי להבין את דחיית העתירה של בזק בשל "פגיעה בתחרות" בשני מובנים. האחד הוא הצבת תנאים מקשים, כמו עיכובים בלוחות הזמנים, שיש בו פסול, לעומת ההתעקשות להגן על עובדיה ולמנוע כאוס בו עובדי חברות שונות מתחזקים את אותו ציוד, כאשר לבזק אין סמכות ופיקוח על עבודת הקבלנים החיצוניים בתשתיות שלה

כחלק מרפורמת השוק הסיטונאי, שאמורה להגביר את התחרות בשוק התקשורת, קבע משרד התקשורת מתן אפשרות למתחרים של בזק להשתמש בקבלנים לפרוש כבלי תקשורת בתוך הצינורות על גבי עמודים ובתוך גובים ברשת בזק.

בחודש נובמבר האחרון עתרה בזק לבג"צ וביקשה לבטל את האפשרות הקבועה בהוראות האסדרה ולפיה מתחרותיה של בזק יוכלו לפרוש את כבלי התקשורת שלהן (סיבים אופטיים) בתשתיותיה של בזק ולחייב את ביצוע עבודות אלה באופן בלעדי על-ידה. עם הגשת העתירה, מסרה בזק בהודעה לבורסה כי  "ההחלטה נעשתה תוך הפרת חובת השימוע המוטלת על משרד התקשורת ותוך פגיעה קשה בזכות הטיעון שלה, וכן כי ההחלטה היא בלתי סבירה ובלתי מידתית שכן היא תגרום לכאוס בתשתיות התקשורת ותחשוף אותן לסיכונים רבים ולסכנות חמורות, ללא כל מקום או הצדקה".

ביום ראשון דחה בית המשפט המחוזי בתל אביב עתירה של בזק נגד עיצום כספים בסך 8,507,850 שהוטל על החברה. קנס זה, אותו כבר שילמה בזק, הוטל על החברה בגין בעיות הפרה של הוראות משרד התקשורת בנוגע לרפורמת השוק הסיטונאי, בעיקר בתחומים הנוגעים להקלה במעבר בין ספקים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!