דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קצבאות הנכים

קצבאות הנכים / לאחר 28 ימים, הודיעה לשכת ראש הממשלה על הסכם המתגבש עם הנכים

ההסכם כולל הצמדה לשכר הממוצע במשק ועיגון כל הפעימות בחקיקה, כפי שדרשו שר הרווחה ויו"ר ההסתדרות | מטה מאבק הנכים: "מעדיפים להמתין עם פתיחת בקבוקי השמפניה עד שהחוק יעבור"

נכים ופעילים במאבק להעלאת קצבאות הנכות חוסמים את כביש 2, אוגוסט 2017. (צילום: פלאש 90)
נכים ופעילים במאבק להעלאת קצבאות הנכות חוסמים את כביש 2, אוגוסט 2017. (צילום: פלאש 90)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

לשכת ראש הממשלה הודיעה אמש (שני) שהושג הסכם בנושא הנכים שמאפשר העברת הצעת החוק לוועדת שרים לחקיקה. הסיכום כולל הצמדה של הקצבאות לשכר הממוצע במשק ועיגון כלל הפעימות בחקיקה, בהתאם לדרישותיהם של שר העבודה והרווחה חיים כץ ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, כך נודע ל'דבר ראשון'. בגלי צה"ל פורסם הבוקר כי באוצר מכחישים את קיומו של ההסכם.

ראש הממשלה השוהה ברוסיה, קיים שיחות ועידה ממוסקבה עם שר האוצר, שר הרווחה, פרופ' אבי שמחון ויו"ר ההסתדרות ניסנקורן.

הפגנה של ארגוני הנכים בכנסת , ארכיון (צילום ארכיון: הדס פרוש \ פלאש90)
הממשלה התחייבה להעלות את קצבאות הנכות מה-1 בינואר, ומפרה התחייבותה כבר
יום רביעי, 31 בדצמבר 1969, בשעה 23:00
0 0 0 0
ימים
:
0 0 0 0
0 0 0 0
שעות
:
0 0 0 0
0 0 0 0
דקות
:
0 0 0 0
0 0 0 0
שניות

לפי ההודעה ההסכם יצא לדרך בסכום שנקבע – 4.2 מיליארד שקלים, עם הטבות נוספות לנכים. ככל הנראה, כבר השבוע תקודם חקיקה מהירה בנושא, לאחר אינספור דחיות של דיונים בוועדות הכנסת.

יו"ר מטה מאבק הנכים, נעמי מורביה, מסרה בעקבות הפרסום: "מאחר וכבר היו כל כך הרבה "רגעים היסטוריים" כאלה במהלך השנה האחרונה, מטה מאבק הנכים בראשותי מעדיף להמתין עם פתיחת בקבוקי השמפניה עד שהחוק יעבור וועדת שרים לחקיקה וקריאה ראשונה. אנו כמובן נשמח לברך על המוגמר, ונודה לכל האנשים שיגרמו לחוק הזה לקרום עור וגידים.
אנחנו חייבים לציין את ההשתדלות והמאמצים הכבירים ששר העבודה הרווחה והבריאות חיים כץ ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן עושים ועוד יעשו עד ליישום המלא של החוק והרחבתו כך שיכלול כמה שיותר אוכלוסיות מקרב האנשים עם מוגבלות."

הצעת החוק הממשלתית להעלאת קצבאות הנכות הייתה אמורה להעלות אתמול (שני) בוועדת שרים לחקיקה, לקבל מאוחר יותר את אישור ועדת הכספים ולעבור עוד היום בקריאה ראשונה במליאה. אולם, הבוקר נמסר כי הדיון בחוק נדחה למועד אחר, זאת בשל התנגדות שהביעו יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה פרופ' אבי שמחון, וראש אגף התקציבים באוצר שאול מרידור להצמדת הקצבה לשכר הממוצע במשק. כיום, יש לציין, מוצמדת הקצבה למדד המחירים, מה שהביא להעלאה בגובה שמונה שקלים בשנה האחרונה. ממשרד העבודה והרווחה נמסר כי "נמצה את ההליך הנדרש ונוציא הודעה מסודרת".

אלכס פרידמן, יוזם מאבק הנכים ויו"ר "נכה לא חצי בן אדם", מוסר: מדובר בפרק נוסף ממהלך חברתי כלכלי היסטורי שישנה את פני החברה הישראלית. הצעת החוק עדין דורשת תיקונים, הבהרות ותוספות, אך העיקר כי עקרונות ההסכם ובעיקרם ההצמדה לשכר הממוצע במשק יעוגנו בחקיקה, לרבות הקצבאות הנגזרות כגון קצבת שירותים וילד נכה. אנו מודים לראש הממשלה, בינימין נתניהו, ויו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, על התערבותם והכרעתם ומקווים להעברת החוק בימים הקרובים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!