דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / כדורגל: נבחרת וייטנאם מצליחה בגילאים הצעירים והעתיד נראה מבטיח

משהו טוב קורה בכדורגל בוייטנאם | נבחרת הכדורגל עד גיל 23 הדהימה והגיעה מרחק של שער מאליפות אסיה אחרי שהדיחו את אוסטרליה עיראק, קטאר ונכנעו בגמר לאוזבקיסטן החזקה | למרות ההפסד, אלפי וייטנאמים נרגשים יצאו לרחובות

אוהדות נבחרת וייטנאם בכדורגל (צילום ארכיון: VOXSPORTS VOXER / Flickr).
אוהדות נבחרת וייטנאם בכדורגל (צילום ארכיון: VOXSPORTS VOXER / Flickr).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הכדורגל בוייטנאם נמצא בסוג של רנסנס. נבחרות הגברים והנשים של המדינה העפילו לשיא של שש אליפויות אסיה בגילאים השונים בשנה הקרובה. הנבחרת המקומית עוברת תקופה טובה תחת הדרכתו של המאמן הקוריאני פארק הנג-סאו ונמצאת בקו עליה מתמיד. כרגע הנבחרת ממוקמת במקום ה-112 בעולם ושואפת להמשיך ולהתקדם בדירוג. השיא עד כה היה העפלתה של הנבחרת עד גיל 20 לאליפות העולם שהתקיימה בדרום קוריאה בקיץ האחרון, זאת הייתה הפעם הראשונה שנבחרת וייטנאמית כלשהי העפילה לאליפות העולם בכדורגל.

בשבועות האחרונים נבחרת וייטנאם השתתפה באליפות אסיה עד גיל 23 והצליחה לחולל  היסטוריה, הנבחרת הצעירה הצליחה להעפיל לראשונה בתולדותיה לגמר האליפות לאחר שניצחה והדיחה  בשלב הבתים את נבחרת  אוסטרליה החזקה, ברבע הגמר גברה בפנדלים על נבחרת עיראק אחרי תיקו 3:3 בסוף הזמן החוקי ובחצי הגמר  פגשו את נבחרת קטאר העדיפה, אחרי 120 דקות מורטות עצבים התוצאה הייתה תיקו 2:2. שוב נבחרת וייטנאם הגיעה לבעיטות ההכרעה ושוב היא ניצחה, בעזרת הגיבור הלאומי החדש השוער בוי טיין דונג שהצליח להדוף שני פנדלים ולהבטיח עליה היסטורית לגמר אליפות אסיה.

ההצלחה של הנבחרת הוייטנאמית הוציאה מאות אלפי אוהדים לרחובות. הערים הגדולות בוייטנאם נצבעו בצבע אדום של האומה הקומוניסטית, ההפתעה האדירה של הנבחרת הוייטנאמית שלעולם לא עברה את שלב הבתים באף אליפות אסיה באף גיל הייתה אדירה ובלתי צפויה. לאחר הניצחון המפתיע והחגיגות האדירות ,כל העם הוייטנאמי ציפה לנצח גם את נבחרת אוזביקיסטן בגמר ולזכות לראשונה בתולדותיה באליפות אסיה.

השלג הכבד שירד בסין כיסה באופן  מוחלט את כר הדשא במגרש האולימפי של צ'אנג ג'ואו, המשחק שהתקיים תחת תנאי מזג האוויר הקשים לחימה והמון לחץ משני הקבוצות ששיחקו תחת שלג שוטף ותנאי מזג האוויר שלא אפשרו לפתח משחק טכני ורגיל. אוזביקיסטן היו הראשונים לעלות ליתרון עם שער של רוסטמג'ון אושרמטוב בדקה ה-8. בדקה ה-41 השווה קשר נבחרת וייטנאם נגויין קואנג האי והמשחק הלך להערכה. הנבחרת הוייטנאמית רצתה להגיע לבעיטות ההכרעה שעזרו לה לעלות פעמים בשלבי הנוקאאוט והאמינו שדרך הפנדלים הם יצליחו לזכות בגביע הנכסף.

נבחרת וייטנאם בכדורגל (צילום ארכיון: VOXSPORTS VOXER / Flickr).
נבחרת וייטנאם בכדורגל (צילום ארכיון: VOXSPORTS VOXER / Flickr).

מצד שני עמדה מולם נבחרת אוזביקיסטן שראו את נבחרות קטאר ועירק מפסידות לוייטנאם בפנדלים ועשו הכל כדי להימנע מגורל דומה. הפעם לוייטנאם היה חסר את טיפת המזל האחרונה ובדקה ה-120 בשניות האחרונות של הערכה הבקיע אנדריי סידורוב את שער הניצחון של אוזביקיסטן ורץ לחגוג את הזכייה באליפות אסיה עד גיל 23.

ביום ראשון הגיעו שחקני נבחרת וייטנאם עד גיל 23 לארצם, הם התקבלו על ידי אלפי אוהדים ולוו כגיבורים ברחבי עיר הבירה האנוי. הטרוף והתשוקה ברחובות עיר הבירה הזכירה נבחרות וקבוצות שחזרו מאליפות עם גביע וחגגו במצעד ניצחון בדרך למפגש עם ראש הממשלה הוייטנאמי נגוין צ'ואן פוק. האוהד הוייטנאמי טראן טו האן סיפר לטלוויזיה המקומית למה בחר להשתתף עם אלפי האוהדים במצעד הניצחון וחיכה מספר שעות עד שהאוטובוס הנבחרת עבר לידו: "רציתי שהילדים שלי ילמדו מכוח הרצון החזק של השחקנים הצעירים האלו".

טראן קואוק טואן סגן נשיא התאחדות הכדורגל של וייטנאם היה גאה בשחקני הנבחרת המקומית והסביר את החגיגות האדירות והספונטניות בעיר הבירה הוייטנאמית: "הם היו שמחים על כך שהנבחרת הוייטנאמית הגיע לגמר האליפות, וגורמים לעולם להעריך יותר את הכדורגל הדרום מזרח אסייתי".

למרות ההפסד בגמר, העובדה שהנבחרת המפתיע של וייטנאם הצליחה באופן מפתיע להגיע למשחק הגמר. נתן תקווה ואמונה לעשרות אלפי ויטנאמיים לצאת ולחגוג את ההישג הספורטיבי הגדול ביותר שלה. ולקבל השראה מהצעירים הנחושים שהצליחו להתגבר על יריבות גדולות וחזקות מהם, כמעט בדרך לגביע הנכסף.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!