דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
24.0°תל אביב
  • 22.8°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 36.5°אילת
  • 29.2°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / סמים בספורט: בית המשפט זיכה את גיל רוברטס המושעה, בזכות נשיקה

ערעורו של האצן האמריקאי גיל רוברטס שהושעה ב-2017 על שימוש בסמים התקבל השבוע והוא ישוב להתחרות | רוברטס טען בבית המשפט כי הופלל בגלל שנישק את בת זוגו אחרי שנטלה אנטיביוטיקה | טיעון שחוזר על עצמו ומעלה סימני שאלה

האצן האמריקאי גיל רוברטס (צילום: AP Photo/Alastair Grant).
האצן האמריקאי גיל רוברטס (צילום: AP Photo/Alastair Grant).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

גיל רוברטס היה אצן בנבחרת האמריקאית שזכה במדליית הזהב האולימפית בריצת 400X4 באולימפיאדת ריו, הרץ המצטיין המשיך לייצג את נבחרת ארה"ב גם באליפות העולם ב-2017, הפעם הנבחרת האמריקאית זכתה רק במדליית הכסף. רוברטס היה בשיא הקרירה שלו, כאשר בדיקת סמים שגרתית גילתה שאריות חומרים בלתי חוקיים בדמו.

האצן המצטיין הושעה מיידית מכל תחרות ונכנס לסחרור משפטי בעינינו, הפסד בבית הדין יכל לגזור על סיומה של הקרירה הקצרה והמצליחה של רוברטס, למזלו הוא החליט בעצה משפטית לטעון את הטענה הכי טובה כנד השעיה בעולם הסמים כאשר המשיך לומר בנחישות שהוא אינו לקח חומרים והסיבה שהבדיקה יצאה חיובית היא בגלל נשיקה לוהטת מדי עם בת זוגו אלכס סלאזר.

ביום רביעי האחרון קיבל בית המשפט לערעורים את טענתו והאצן יוכל לחזור להתחרות באופן מידי. למרות שיצא זכאי מבית המשפט, לכולם ברור שהטענה שהנשיקה הלוהטת של בת זוגתו החולה, היא לא אמינה ובעקבות כך ככל הנראה יבוטל החוזה שלו עם חברת נייקי ולא בטוח שיזכה שוב לייצג את נבחרת ארה"ב.

רוברטס הוא לא הממציא של קו ההגנה המוזר הזה, אבל הוא בהחלט מרוויח מאוד מרכזי מהטענה שאימצו בשנים האחרונות מספר ספורטאים שנתפסו עם חומרים אסורים בדמם. הסיבה המרכזית לטיעון שממשיך לעלות ימים ולילות היא העובדה שבניגוד לשאר הטיעונים בית המשפט פשוט קיבל את גרסתו ולא מעניש ספורטאים שככל הנראה סרחו.

לא מקורי

הראשון להמציא את קו ההגנה המבריק והמוצלח ולצאת נשכר ממנו היה הטניסאי רישאר גאסקה מצרפת. גאסקה נשפט בבית הדין של איגוד הטניס אחרי שנמצא בדמו שאריות של קוקאין, גסקה טען באופן נחרץ שאינו לקח את הסם והסיבה ככל הנראה קשורה לעובדה שנישק בחורה בשם פמלה במסיבה ערב לפני תחילת טורניר המאסטרס במאימי בשנת 2009. לראיה הוא הביא שיער שלקח מהאישה המסתורית שהוכיחה שהאישה צרכה סמים באופן קבוע, בניגוד לטניסאי.

בית הדין קיבל את טענתו והעניק לו השעיה רטרואקטיבית של חודשיים ו-15 יום על כך ששם את עצמו בסיכון כשנישק בחורה שאינו מכיר. אחרי סיום המשפט המשיך גסקה לקריירה מוצלחת במשחק הזוגות, בא זכה עד כה הטניסאי מדלית הכסף באולימפיאדת לונדון 2012, בחמש תארי גרנד סלאם והשיא כמובן היה הזכייה בגביע דיוויס עם נבחרת צרפת ב-2017.

בטכניקה דומה בחר גם אלוף העולם מ-2015, קופץ המוט שונסי ברבר שהצליח להתחמק מעונש צפוי של השעיה לשנתיים וביטול המדליות והשיאים שאותם קבע, כאשר טען בבית המשפט לאתלטיקה ששאריות הקוקאין שנמצאו בדמו היו תוצאה של מפגש לוהט עם אישה צעירה לפני הכנות למבחנים הקנדים לאולימפיאדת ריו 2016. ברבר הצליח להביא לבית המשפט את הבחורה הצעירה האקראית שפגש ובעזרת הצהרתה שהיא משתמשת קבועה והם התנשקו באופן לוהט כך שהוא לא בידיעתו ספג קמות קטנה של קוקאין ממש לפני בדיקות הסמים האקראיות שערך. שנה לאחר הזיכוי יצא ברבר בהצהרה פומבית שהוא הומוסקסואל ושהאהבה האמיתית שלו היא למין הגברי. מה שהופך עוד יותר את השיטה למגוחכת.

https://twitter.com/WC2018_info/status/957017886295343104

רוברטס שמע על מקרי העבר ובחר לפנות לאותו עורך דין שזיכה בעבר את הטניסאי ומתמחה בתחום הסימום בספורט. בבית המשפט טענה בת זוגתו הייתה חולה ולקחה אנטיביוטיקה בזמן התחרות בלי לספר לו. למשפט היא שמרה על גלולה אחת כדור אחד כהוכחה. סלזאר סיפרה שחטפה דלקת בסינוסים בעקבות חופשה משפחתית בהודו, בעקבות המחלה היא נאלצה לקחת אנטיביוטיקה במשך 14 ימים, האנטיביוטיקה הייתה לטענתה כשהיא ראתה את רוברטס היא נישקה אותו בלהיטות ולא סיפרה לו שהיא לוקחת תרופות כי פחדה שהוא יסרב לבלות את זמנו היקר איתה.

גם אביה הצטרף לקו ההגנה וסיפר שבעת ביקורם בהודו חלתה בתו והוא לקח אותה לרוקח מקומי מאחד הכפרים באזור שנתן לה תרופה בשם  'מוקסילונג', האבא דובר ההינדית סיפר לרוקח שבתו מתקשה לבלוע כדורים ולכן הרוקח המליץ שסלזאר תפורר את הכדור על הלשון ותבלע אותו אם מים. שכמובן לפי הסיפור היא בלעה את האבקה האנטיביוטית עם החומר האסור פרובנציד ואחרי זה הם התנשקו.

עד המפתח השלישי במשפט היה הרופא המומחה מאטוניברסטית שטרסבורג, ד"ר פסקל קינטז, אותו מומחה בדיוק שזיכה גם את גאסקה במשפטו ב-2009 שהגיע במיוחד מצרפת כדי להבטיח את ניצחונו המשפטי של רוברטס. רוברטס אולי ניצח את המערכת, אבל ההפסד הכבד הנוסף של מערכת המשפט מצריך שינוי משמעותי כדי לבטל את התקדימים המוצלחים של "נשיקות הסמים" בעולם הספורט.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!