דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עובדים סוציאלים

חברה ועבודה / ענבל חרמוני היא היו"ר החדשה של איגוד העובדות והעובדים הסוציאלים

חרמוני, שהציגה קו לוחמני, ניצחה בפער גדול (61.8%) את היו"ר המכהנת צפרא דוויק שמסמן את תחילת המאבק על תנאי העבודה של העו"סים | בראיון ל'דבר ראשון' לפני הבחירות הצהירה: "הגישה שלי אומרת אפס סובלנות"

ענבל חרמוני, יו"ר איגוד העובדות הסוציאליות  (צילום: יאיר מייהאוס סטודיו זוז)
ענבל חרמוני, יו"ר איגוד העובדות הסוציאליות (צילום: יאיר מייהאוס סטודיו זוז)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

4,659 עובדות ועובדים סוציאליים מימשו אתמול (שלישי) את זכות ההצבעה שלהם, ובחרו את עו"ס ענבל חרמוני לראשות האיגוד. היו"ר המכהנת, צפרא דוויק, זכתה ב- 37.4% מהקולות, כאשר שיעור ההצבעה שנרשם זהה לזה של הבחירות הקודמות בינואר 2013, ועמד על 38.5%.

הבחירות התקיימו ב-145 קלפיות, חלקן קבועות וחלקן ניידות, שהוצבו במקומות העבודה השונים. ההצבעה החלה בשעה 8:00 בבוקר ונמשכה לאחר הארכה עד השעה 20:00. העובדים הסוציאליים שהצביעו אתמול הגיעו מגופים שונים במגזר הציבורי, לשכות הרווחה, מערכת הבריאות, משרדי הרווחה, הבריאות, הקליטה והביטחון, המוסד לביטוח לאומי, המינהל לחינוך התיישבותי ועובדי עמותות וחברות פרטיות.

שמאל: צפרא דוויק, יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים לשעבר. ימין: ענבל חרמוני, יו"ר האיגוד החדשה (יאיר מייהאוס סטודיו זוז/ באדיבות המצולמת).
שמאל: צפרא דוויק, יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים לשעבר. ימין: ענבל חרמוני, יו"ר האיגוד החדשה (יאיר מייהאוס סטודיו זוז/ באדיבות המצולמת).

הבחירות לאיגוד העובדים הסוציאליים שבהסתדרות נערכות אחת לחמש שנים והן כוללות את בחירת יו"ר האיגוד ו-159 חברי ועידת האיגוד, המהווים את נציגי מקומות העבודה והמגזרים השונים של העובדים הסוציאליים מכל הארץ. מבין חברי הוועידה נבחרים אחר-כך בעלי התפקידים והמוסדות העליונים של האיגוד. 12,096 עובדות ועובדים סוציאליים הינם בעלי זכות בחירה, גידול של כ-29 אחוז לעומת הבחירות הקודמות שנערכו בינואר 2013, אז עמד מספרם של בעלי זכות הבחירה על 9,317 עובדים סוציאליים. מאז גדל מספרם של העובדים הסוציאליים חברי האיגוד ב-2,780 חברים.

 "אני באה לקדנציה אחת, אני לא מתכוונת לנסות להיבחר שוב"

חרמוני, ממקימות תנועת עתידנו, הייתה ראש חטיבת העובדות בשירותים המופרטים באיגוד בין השנים 2014 ל-2016. לבחירות הנוכחיות היא מגיעה, לדבריה, בגישה לוחמנית.

"עד שלא נוביל מאבק דברים לא ישתנו. זה לא יגמר במשא ומתן בגלל המצב בישראל" אמרה ל'דבר ראשון', "הרווחה, הבריאות ובטח לא המגזר השלישי לא מעניינים את קובעי המדיניות. זה לא יגמר במשא ומתן יפה. אני מציעה שני דברים: העובדות חייבות להיות הרבה יותר שותפות בהצבת מסגרת הדרישות, צריכות להיות מעודכנות בכל שלב בדרך; והדבר השני הוא שאנחנו חייבות להיות יותר לוחמניות. יש לנו איזה נטייה להוריד את הראש והיא צריכה להיפסק. אני באה לקדנציה אחת, אני לא מתכוונת לנסות להיבחר שוב".

לטענתה, "מה שקורה זה שהנהגת האיגוד לדורותיה, מאז 1994, השתתקו והסתפקו בפירורים. כל עוד לא נשנה את טבלת השכר כלום לא ישתנה. רוב העובדות שלנו עובדות ברווחה ובבריאות יש להן סעיף השלמה לשכר מינימום. כל עוד לא ניפטר מהסעיף הזה תמיד נסתפק בפירורים".

"ה-7% תוספת שמגיעים למי שיש תואר שני נבלעים בהשלמה לשכר מינימום" הוסיפה, "אנחנו עושות תואר שני וזה לא משנה בכלום את המשכורת. החטא הקדמון הוא טבלת השכר ולוח הדרגות. כל העובדות שלא מתקדמות למשרה ניהולית, תוך ארבע שנים ממצות את תקרת השכר".

על צו ההרחבה אמרה חרמוני כי "זה אכן הישג משמעותי". עם זאת, הוסיפה כי "מ-2007 אנחנו מרימות את השלט של צו ההרחבה. מ-2011 אמרו לנו שזה לא ריאלי. המצב כיום שמשרד הבריאות מתנער לחלוטים מההסכם".

"הגישה שלי אומרת אפס סובלנות. אם אפשר לשבות בסולידריות עם עובדי טבע אפשר גם לשבות בסולידריות עם העו"סיות" הסבירה. "זו גם פגיעה אנושה באמון בין האזרח למדינה, שיש כבר הסכם והוא לא ממומש, מצידי העובדים יהיו בשביתה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!