דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סופר פארם

חברה ועבודה / נדחו פיטורי 300 דיילות היופי אשר פועלות בסניפי סופר פארם השונים

היקף משרתן יצומצם ב-10% אך ייחל תהליך קליטתן כעובדות מן המניין בחברה | הלחץ הציבורי והדיון שהתקיים בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות קידם את פתרון המשבר | שוק הקוסמטיקה משתנה אך הפעם העובדות לא ישלמו את המחיר

סניף סופר פארם (צילום ארכיון: משה שי/ פלאש 90)
סניף סופר פארם (צילום ארכיון: משה שי/ פלאש 90)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

פיטורי 300 דיילות היופי בסופר פארם נדחו כעת. סופר פארם יצמצמו את שעות עבודתן ב-10% והם התחייבו לקלוט לסניפי הרשת כל דיילת שתרצה לעבוד שם. לפני חודש וחצי פורסם כי סופר פארם מתכוונת לפטר כ-300 יועצות יופי העובדות בתחומם.

אמנם סופר פארם היא איננה המעסיק הישיר של העובדות אך הקצאת שטחי מכירה לחברות הקוסמטיקה בתחומה והעובדות אשר כפופות למנהלים בסניף המקומי הופכות את סופר פארם לאחראית על עובדות אלו באופן ישיר ועקיף כאחד.

עולם הקוסמטיקה משתנה. מספר המותגים הולך וגדל וכך גם המגוון והמחירים. מחירי האיפור והקוסמטיקה בחו"ל זולים יותר מישראל וזאת למרות שהייצור של רוב המותגים אינו נעשה בארץ. ישנן יותר חנויות של מותגים חדשים ועצמאיים בעוד סופר פארם ישנם מספר מותגים קיימים. הנושא עלה כאשר סופר פארם רצתה לבצע שינויים על מנת להיות תחרותית יותר ולהגדיל את רווחיה. אך השינוי המידי לא חייב להיות על חשבון העובדות שמשרתות את מכירות החנות ורווחיה במשך שנים רבות.

השבוע, התקיים דיון בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות בכנסת שסקר את הנושא. בבקשה לדיון בוועדה כתבו חברי הכנסת נורית קורן מטעם הליכוד, מירב מיכאלי ממפלגת העבודה, ואעידה תומא סלימאן מטעם הרשימה המשותפת נכתב כי "בעוד אנו מנסים לסייע לעובדי נגב קרמיקה ולעובדי טבע, בשקט ומתחת לרדאר עתידים להתרחש פיטורים בסופר פארם."

הוועדה דרשה לברר האם באמת הצהרות סופר פארם שהם ייקלטו את כל הדיילות אליהם היא אמתית והאם העבודה מתאימה לכישוריהם ויכולותיהם. רוב דיילות היופי מבוגרות ומועסקות במשך שנים במקצוע. יציאתן לשוק העבודה מחדש לאחר פיטורין אינה מבשרת טובות.

נראה כי הלחץ הציבורי והתערבות חברות הכנסת קידמו את מציאת הפתרון לדיילות היופי. בין חברת הכנסת נורית קורן להנהלת הסופר פארם נערכה פגישה, בה דנו בין היתר באופי הקליטה של העובדות לסופר פארם. היה צורך  לוודא שקליטת העובדים לסופר פארם תהיה מותאמת לאופי העובדות – הכוונה היא שמבחני המחשב ותהליך המיון שעורכת סופר פארם לעובדיה איננו מתאים לאופיין של הדיילות ועלול להכשיל אותן.

סופר פארם מנסה למנוע דימוי שלילי והדבר הוביל להישג עבור העובדות. פיטורי 300 דיילות היופי נדחו ,וסופר פארם תצמצם את שעות עבודתן ב-10% תוך התחייבות לקלוט כל עובדת שתרצה לעבודה ישירה בסופר פארם תוך התאמת מבחני המיון ומיצוי כישוריה ויכולותיה של כל עובדת.

שוק האיפור והקוסמטיקה משתנה. ככל שנפתחים השווקים והגבלות הייצוא יורדות השוק הופך לתחרותי יותר. בסבב הנוכחי העובדות לא ישלמו את המחיר כנראה. אך ללא איגוד יתכן שהסבב הבא יהיה פחות מוצלח. בכל מקרה נראה שמרגע שחורגים מהקשר הישיר של העובדים למעסיק ומתערבים גורמים בעלי עניין המציאות יכולה להשתנות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!