דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

שחיתות בכדורגל הספרדי / כדורגל בספרד: מנהלה של קבוצת קדיס נעצר בחשד להלבנת הון

אנריקה "קיקה" פינה היה שחקן עבר בינוני שעבר לנהל והתערבב עם משפחת פוזו האיטלקית שבבעלותה מספר קבוצות באירופה | אתמול (ד') נעצר בחשד להלבנת הון יחד עם אחותו ובכירים נוספים

שחיתות בכדורגל הספרדי (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
שחיתות בכדורגל הספרדי (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

פרשיות השחיתות ממשיכות להסעיר את הכדורגל הספרדי. לאחר שבקיץ האחרון נעצר והודח מתפקידו נשיא התאחדות הספרדית אנחל מריה ויאר, אחרי שהואשם בשחיתות בעת ניסיונו לממן מסע בחירות לראשות התאחדות. השחיתות ממשיכה להכות שורשים בכדורגל הספרדי כאשר ביום רביעי פשטה המשטרה הספרדית על משרדים של הקבוצות גרנדה וקדיס שבכירים בהן חשודים במעורבות הלבנת הון.

ביום רביעי בבוקר החל מבצע "ליברו" במסגרתו עצרה המשטרה הספרדית, בהוראת התובע במשרד נגד שחיתות, את אנריקה "קיקה" פינה, מנהלה של קבוצת הצמרת בליגה השניה בספרד – קדיס. פינה מואשם בהלבנת הון, בעת היותו מנהל הקבוצה, בחשבונות בנק שניהל בסתר מחוץ לספרד.

במהלך המבצע פשטה המשטרה על כל משרדיו של פינה שמחולקים בין ברצלונה, קדיס, גרנדה ומרוסיה. פינה בן ה-49 היה שחקן כדורגל בינוני לפני שפרש והקים את קבוצת הכדורגל בעיר מורוסיה ב-1999, הקבוצה התחילה את דרכה בליגה החמישית בספרד והצליחה לעשות את הבלתי יאומן ולעלות שלוש ליגות בתוך ארבע שנים בלבד מאז הקמתה. ב-4 העונות הבאות שיחקה הקבוצה בליגה השנייה והשיא היה בעונת 2006/7 כאשר המועדון הצעיר הגיע למקום הרביעי וכמעט עלה ל"לה ליגה".

בסיום העונה החליט פינה למכור את קבוצתו לקרלוס מראסה, איש עסקים ממדריד, שהחליט להעביר את הקבוצה לעיר גרנדה ביחד עם 8 משחקניה ורב הצוות הניהולי. למרות הפגנות האוהדים והתנגדותה של התאחדות הכדורגל הספרדית שקבוצה חדשה תקנה ישירות את מקומה בליגה השניה בעזרת כסף ולא בעזרת הישגים, בעקבות תמיכת הממשל בחבל אנדלוסיה הוגשה תביעה בבית המשפט לבוררות שבסופו של דבר בחר לפסוק לטובת מעברה של הקבוצה לעיר גרנדה תחת השם גרנדה 74. במהלך השנתיים שהקבוצה החדשה פעלה תחת הבעלים החדש, המועדון ירד שתי ליגות והמשכורות לא שולמו. עד שב-2009 החליט מראסה להכריז על פשיטת רגל.

לאחר פשיטת הרגל השתלטה משפחת פוזו האיטלקית, שבניה היו שותפיו העסקיים של פינה, על הקבוצה השניה בעיר גרנדה, כחלק מארגון בינלאומי של שליטה על כדורגל, כשהמשפחה החזיקה במקביל בקבוצות הכדורגל אודינזה (איטליה), ווטפורד (אנגליה) וגרנדה (ספרד). מי שהפך באופן טבעי למנהל המועדון, כשליח של המשפחה, הוא כמובן אנריקה פינה.

תחת הכסף הגדול של משפחת פוזו, המועדון הקטן עלה תוך שנתיים בלבד מהליגה השלישית ל"לה ליגה" והפך לעוד קבוצת בת שמתפקדת כעסק משפחתי לקניה של שחקנים בזול, השבחתם ומעברם בין שלוש הליגות השונות עד שניתן למכור אותם למרבה במחיר. בקיץ 2016 נמכר המועדון לאיש העסקים הסיני ג'יאנג ליזאנג. בעקבות מכירת הקבוצה עבר פינה להיות המנהל המקצועי של קבוצת הכדורגל קדיס.

אתמול כאמור עצרה המשטרה הספרדית את אנריקה פינה לחקירה ובנוסף גם את אחותו אלנה שעובדת גם היא במועדון קדיס, את חואן קרלוס קורדאו המנהל הספורטיבי של קדיס ואת דוד נבארו נציג המועדון שעבד בגרנדה. שתי הקבוצות מכחישות כל קשר לפרשה והודיעו שישתפו פעולה עם החקירה המשטרתית שמתנהלת כעת במשרדי המועדונים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!