דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מצרים

ביטחוני / מצרים וישראל שיתפו פעולה במאבק נגד דאע"ש בסיני

תחקיר של העיתון הניו-יורק טיימס פרסם כי מזה שנתיים משתפות המדינות פעולה במטרה למגר את ארגון הטרור בגבול הדרומי של ישראל | לפי התחקיר - ביצע חיל האוויר הישראלי עשרות גיחות הפצצה נגד מטרות דאע"ש בסיני

הריסות המטוס הרוסי שהתרסק במצריים בשנת 2015 (צילום ארכיון: Maxim Grigoriev/Russian Ministry for Emergency Situations via AP, File).
הריסות המטוס הרוסי שהתרסק במצריים בשנת 2015 (צילום ארכיון: Maxim Grigoriev/Russian Ministry for Emergency Situations via AP, File).
שי ניר

חיל האוויר הישראלי ביצע מעל למאה תקיפות נגד מטרות דאע"ש בסיני בשנתיים האחרונות, כך עולה מתחקיר של הניו-יורק טיימס שפורסם אתמול (שבת). מהתחקיר עולה כי התקיפות התקיימו באישורו של הנשיא א-סיסי, וללא ידיעתם של רבים מבכירי הממשל המצרי. התקיפות בוצעו באמצעות מטוסי קרב, מסוקים ומטוסים ללא טייס, ללא זיהוי ישראלי, וככל הנראה שיחקו תפקיד מכריע בהשתלטות המחודשת של צבא מצרים על סיני.

בשנת 2014 פתח הצבא המצרי במבצע נגד לכוחות דאע"ש שהתמקמו בצפון חצי האי סיני. מבצע זה נפתח בתגובה לשורה של פיגועים שבוצעו נגד מטרות צבאיות ואזרחיות במצרים. לפני כשנתיים הפילו לוחמי דאע"ש בצפון סיני מטוס רוסי, בפיגוע שבו נהרגו 224 בני אדם. ככל הנראה, לאחר פיגוע זה, החל חיל האוויר הישראלי לבצע תקיפות נגד מטרות דאע"ש בסיני, בתיאום עם ממשלת מצרים. לפני כחודשיים רצחו אנשי דאע"ש 311 בני אדם במסגד סופי בצפון סיני.

חייל מצרי עובר ליד הריסות המטוס הרוסי שהופל מעל סיני (צילום ארכיון: סוכנות AP).
חייל מצרי עובר ליד הריסות המטוס הרוסי שהופל מעל סיני (צילום ארכיון: סוכנות AP).

בתחקיר התראיינו שבעה בכירים בריטיים ואמריקאים שתיארו, בלי להזדהות, את התקיפות הישראליות. לטענתם, כלי טיס ישראלים ביצעו גיחות לתוך שטח מצרים, במסלול עוקף דרך הים, כדי להסוות את היותם ישראלים. תקיפות אלו היו, לטענת אותם הבכירים, בתגובה לחשש הישראלי מפני זליגת האלימות לתוך שטח ישראל.

עד כה ישראל ומצרים שמרו על עמימות בנוגע לתקיפות, ככל הנראה מתוך חשש מהתגובה בהנהגה ובציבור המצרי. על פי התחקיר, התקיפות היו ידועות למעגל המצומצם סביב הנשיא א-סיסי, מתוך חשש להתנגדות מצד הדרגים הנמוכים של ההנהגה המצרית. זאת מכיוון שהדימוי הציבורי במצרים על ישראל נוטה להיות שלילי, ושיתוף פעולה צבאי איתה עשוי לגרור תגובה ציבורית שלילית נגד הממשל. א-סיסי הכריז על שטח השליטה של דאע"ש בסיני כאזור צבאי סגור, ומנע גישה של עיתונאים לשם.

לטענת המרואיינים, התקיפות הישראליות מילאו תפקיד מכריע בהצלחת הצבא המצרי בצמצום שטח השליטה של הארגון בסיני בחמש השנים האחרונות. בעבר הכחישו הרשויות המצריות את קיומן של התקיפות הישראליות. "אין אמת בטענה לפיה התקיימו תקיפות ישראליות בתוך שטח מצרים" הצהיר דוברו של א-סיסי בעבר. דוברי צה"ל והרשויות המצריות סירבו עד כה להגיב לתחקיר.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!