דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שבת

הקרב על השבת / אחרי הקנסות באשדוד: קמפיין 'מימון המונים' לטובת פתיחת עסקים בשבת

השבת, לראשונה מאז נכנס אושר 'חוק המרכולים', חולקו קנסות לעסקים הפתוחים במתחם ביג פאשן באשדוד | המאבק המקומי באשדוד, מאיים להתלקח גם לערים נוספות שיחליטו לאכוף את החוק | קמפיין מימון ההמונים גייס כבר למעלה מ-25,000 שקלים

מפגינים באשדוד נגד סגירת עסקים בשבת (פלאש90)
מפגינים באשדוד נגד סגירת עסקים בשבת (פלאש90)
יונתן קירשנבאום

עיריית אשדוד החלה לאכוף את חוק המרכולים: פקחי העירייה חילקו דוחות העומדים על 320 שקלים לכל בית עסק שהיה פתוח אתמול (שבת) במתחם ביג פאשן בעיר. זאת לאחר שפקחי העירייה חילקו בשבועות האחרונים, מאז עבר החוק בכנסת, אזהרות לאותם העסקים הפתוחים בשבת.

בעקבות המשבר הקימה קבוצת תושבים באשדוד יחד עם תנועת 'ישראל חופשית' פרוייקט מימון המונים, המכוון לגיוס הכסף להתמודדות עם הקנסות שינתנו לעסקים. "הציבור החילוני מתגייס ותומך בבעלי העסקים הפתוחים – אנחנו, בעזרתכם, נממן את הקנסות שבעלי העסקים מקבלים באופן בלתי חוקי, ונאפשר להם להמשיך לפתוח את עסקיהם עבורנו, עד שהחוק יתבטל וממשלת הכפייה הדתית תתחלף", נכתב בדף הפרוייקט. שעות לאחר פתיחת פרוייקט המימון, כבר גויסה מחצית מסכום הכסף. במקביל הודיעה קבוצת ביג כי היא תשלם את הקנסות, במקום בעלי החנויות.

ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, התייחס ביום שישי לסוגייה הטעונה בעמוד הפייסבוק שלו, ואמר – ״היום אני כבר יכול לומר באופטימיות זהירה, שמתגבש כיוון לפיתרון… בתקופה הקרובה אציג בפניכם תמונה רחבה של הסוגיה הסבוכה הזו, עם הדרכים האפשריות לפיתרון…". בישראל חופשית הביעו חשש כי החלת החוק תתרחש בערים נוספות בקרוב, ולכן יש חשיבות גדולה לתוצאות המאבק הלוקאלי באשדוד.

״ההבטחה של דרעי על כך שחוק המרכולים לא ישפיע נתבדתה, ממש כפי שציפינו" אמרה קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) על האירועים באשדוד. "בחסות החוק החדש ראש העיר לסרי פועל על מנת לשנות מהיסוד את הסטטוס קוו באשדוד, עיר בעלת רוב חילוני מובהק. התעללות בבעלי עסקים קטנים בקנסות זו הפרה בוטה של מרקם החיים בעיר אשדוד ופגיעה קשה בבעלי העסקים. אסור לעבור על כך בשתיקה".

העסקים הפתוחים בשבת במתחם הביג פאשן, היו עד היום פתוחים בשבתות, על אף חוק העזר העירוני שאסר על כך. חי גאליס, משנה למנכ"ל קבוצת ביג, אמר לעיתון גלובס כי "זו עליית מדרגה מאוד משמעותית… מאז פתיחתו המתחם פתוח בשבת. מעולם לא ניתנו דוחות ורק לפני שלושה שבועות לאור חוק המרכולים והלחץ החרדי התחילו לתת התרעות. היום נחצה הקו וההתרעות הפכו לדוחות של ממש. אנחנו נעמוד מאחורי השוכרים שלנו. ניקח אחריות על הקנסות ונילחם עד הסוף נגד הכפייה החרדית".

לפני שבועיים הגיע השר אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו), לבקר באשדוד ולערוך קניות בשבת. "חוק המרכולים מפלג את החברה הישראלית ופוגע בחוסן הלאומי. הגעתי הבוקר לערוך קניות באשדוד ולהביע תמיכה באוכלוסייה החילונית ובבעלי העסקים. ישראל ביתנו מתנגדת לכפייה דתית!" כך כתב העמוד הפייסבוק שלו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!