דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משפט ופלילים

משפט ופלילים / רצח על רקע לאומני: רוצח מיכל חלימי הורשע

ביהמ"ש המחוזי בתל אביב אישר היום את עסקת הטיעון, במסגרתה הודה מוחמד ח'ארוף, פלסטיני תושב שכם, ברצח זוגתו לשעבר במאי 2017 | במסגרת העסקה, הסכימו הצדדים לעונש מאסר עולם, אך נותרו חלוקים בשאלת הפיצוי שיחויב לשלם

מוחמד ח'ארוף (צילום: יונתן זינדל / פלאש90).
מוחמד ח'ארוף (צילום: יונתן זינדל / פלאש90).
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

ביהמ"ש המחוזי בתל אביב הרשיע היום (ראשון) את מוחמד ח'ארוף, פלסטיני תושב שכם, ברצח זוגתו מיכל חלימי, כמו גם בעבירות נוספות. על פי כתב האישום המתוקן, בו הודה ח'אלוף במסגרת הסדר טיעון, הרצח נעשה מתוך מניע לאומני.

על פי כתב האישום המתוקן, החלטתו של ח'ארוף לרצוח את חלימי, עמה ניהל קשר אישי, הייתה מתוך מניע לאומני. בחודש מאי האחרון, לאחר תקופה מסויימת בה השניים ניהלו קשר אישי, ולאחר שח'אלוף נכנס לארץ שלא כדין.

מיכל חלימי (צילום: דוברות המשטרה)
מיכל חלימי (צילום: דוברות המשטרה)

ביום בו ביצע את הרצח, ח'ארוף עבד בעבודות גינון וניקיון בחולות מולדת, סמוך לפארק ימית 2000 בחולון. בשעות הצהריים הגיעה חלימי לפגוש את ח'ארוף, וזה ניסה לשכנע אותו לנסוע עימו לשכם. אחרי שסירבה לכך, חנק אותה ח'ארוף במשך כ-15 דקות, עד שהבין כי היא מתה. לאחר מכן הרים שתי לבנות בטון והשליך אותן בחוזקה על ראשה  וגופה של המנוחה. אחרי שווידא את מותה של המנוחה, כיסה את הגופה בעפר ובצמיג, בכוונה להסתיר את מיקומה, גנב את רכבה ואת כרטיס האשראי שהיה ברשותה ונמלט מהמקום ברכבה לטייבה.

בהמשך, ביקש ח'אלוף ממכר שלו, את'יר לויסי, למכור עבורו את הרכב הגנוב בשטחי הרשות הפלסטינית. לויסי מכר את הרכב הגנוב בטול כרם והעביר לח'ארוף את מרבית הכסף שהרוויח עבור המכירה. בהמשך, ניסה ח'ארוף למשוך כספים מחשבון הבנק של חלימי באמצעות כרטיס האשראי שגנב, אך ללא הצלחה.

בנוסף לאשמת הרצח, הורשע ח'ארוף גם בעבירות של כניסה לישראל שלא כחוק, גניבת רכב, קשירת קשר לביצוע פשע, מסחר ברכב גנוב, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, שימוש במסמך מזויף, וניסיון הונאה בכרטיס חיוב.

מוחמד חארוף, שהורשע ברצח מיכל חלימי, בבית המשפט בירושלים (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)
מוחמד חארוף, שהורשע ברצח מיכל חלימי, בבית המשפט בירושלים (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

על פי הסדר הטיעון, הצדדים עתרו במשותף לעונש של מאסר עולם. באשר לפיצוי, הפרקליטות ביקשה כי יוטל על הנאשם לשלם פיצוי מקסימלי בגובה 258 אלף שקלים. ההגנה ביקשה כי לא יוטל עליו פיצוי כלל, או שיוטל עליו פיצוי מינימלי בלבד.

כבר בגרסה הראשונית שמסר ח'ארוף במשטרה, טען כי ביצע את הרצח מניע לאומני. חלימי נרצחה בזמן שהייתה בהריונה הראשון.

הכרעת הדין ניתנה היום על ידי הרכב בראשות כב' השופט רענן בן יוסף מבית המשפט המחוזי בתל אביב. את התיק ניהל מטעם פרקליטות מחוז תל אביב עו"ד ראאד ענוז.

עורכי דינו של מוחמד ח'ארוף מטעם הסנגוריה הציבורית, עו"ד אלעד רט ועו"ד מוחמד מחאג'נה, מסרו כי: "כבר בחקירתו במשטרה הנאשם הודה ברצח, והסביר שהרקע למעשה היה לאומני-בטחוני. רשויות האכיפה ובראשן המשטרה לא האמינו לו, וסברו שהרקע למעשה הוא יחסים רומנטיים שנטען שהתקיימו בינו לבין המנוחה. כך גם נכתב בכתב האישום המקורי. בעקבות פגישה שקיימנו עם פרקליטת המחוז הוחלט לקבל את טענות הנאשם ולשנות את עובדות כתב האישום בהתאם לגרסתו במשטרה ובאופן שמבהיר שהמניע לרצח אכן היה לאומני".

גיטה זילברמן, אמה של מיכל חלימי ז"ל: "היום הוכח שכל מה שאמרנו מההתחלה היה אמת. הוכח שכל העוול שנגרם לנו ולשם הטוב של בתנו היה מופרך. הבת שלי הייתה בהיריון והייתה בתקופה מאושרת אבל בימים האחרונים שלה היא הייתה מאוד לחוצה ומאוימת ואפילו החליפה את תמונתה ב'ווטסאפ' לרישום באנגלית שבו נכתב 'תזכרו שאני אוהבת את כולכם'. עוד לפני הגשת כתב האישום היינו משוכנעים שהרקע לרצח היה לאומני, ועכשיו גם בית המשפט קובע את זה. מבחינתנו, ברגע שהרוצח נשפט לעונש של מאסר עולם ומורשע ברצח על רקע לאומני, זו הוצאה של האמת לאור, והיום אפשר להגיד – נעשה צדק למיכל ולשם שלה. אני מקווה שזה לא יקרה לאף אחד במדינה, אבל מה שקרה לנו יכול לקרות לכל אחד".

עו"ד רותי אלדר, המייצגת את הוריה של מיכל ז"ל במסגרת תכנית סיוע לנפגעי המתה של הסיוע המשפטי במשרד המשפטים: "בית המשפט היום נתן גושפנקא חוקית למה שאמרנו מלכתחילה – מדובר על אדם שהייתה לו כוונה מראש לרצוח יהודייה, וזה מה שהוא עשה. הוא העלים את גופתה למשך תקופה ארוכה, וגרם סבל בל יתואר למשפחתה. היום הם יכולים לומר בסיפוק שהמשפט הגיע לקיצו והם לא צריכים לעבור את הסבל הנוסף שכבר עברו בנסיבות של האירוע החמור והכואב הזה. הרוצח יקבל את עונשו, העונש שמגיע לו, מאסר עולם כמו שמגיע לרוצח, ומבחינתם בזה נסגר התיק ונסגרה הפרשה המצערת כל כך. הם עם הכאב והאבל ימשיכו לחיות כל חייהם, זה לא יחזיר את ביתם, אבל לפחות הם יודעים שהצדק נעשה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!