"מגוון של זהויות מגדריות הוא שכיח יותר ממה שאנשים היו מצפים," אמר החוקר ניק רידר, פוסט-דוקטורנט באוניברסיטת מיניסוטה שהוביל את המחקר שמצא כי מתוך 81 אלף בנות ובני הנוער שנבדקו, כ-2,200 זיהו עצמם כטרנסג'נדרים או שאינם מזדהים עם אף מגדר. רבים מהם דוחים את הרעיון ש"בן" או "בת" אלה שתי האפשרויות היחידות, כך על פי המחקר החדש שהתפרסם השבוע בארה"ב.

המחקר בדק תלמידות ותלמידים בכיתות ט' ויא', והעריך כי כמעט 3% מהם מזהים עצמם כטרנסג'נדרים או שאינם מזדהים עם אף אחד מהמגדרים, או שאינם מזדהים עם המגדר שיוחס להם בלידתם. הנתון כולל בני נוער המבקשים שיפנו אליהם בכינויי גוף עם נטרליות מגדרית באנגלית, כמו "הם" במקום "היא" או "הוא".

הפגנת טרנס* באנדטרת סטונוול נגד החלטת טראמפ לבטל את החוק שמאפשר לתלמידים טרנס* להשתמש בשירותים לבחירת המגדר שלהןם. פברואר 2017 (צילום: AP Photo/Kathy Willens).

המחקר שערכו רידר וחבריו במינסוטה, שאל את הנבדקים על המגדר שיוחס להם בלידתם והאם הם מחשבים את עצמם כטרנסג'נדרים, בעלי זהות מגדרית נזילה, גֶ'נְדֶרְקְוִויר או שאינם בטוחים לגבי זהותם המגדרית. בני הנוער שענו על השאלונים לא נשאלו אם עברו ניתוח או הליך רפואי אחר לשינוי מין.

חשיבות הנראות הטרנסית

חלק מהמומחים מאמינים כי המודעות העולה לטרנסג'נדרים ונושאים מגדריים היא שמובילה לעלייה במספרי בני הנוער שבחרו לצאת מהארון הטרנסי להתנסות בזהות מגדרית מורכבת. "עם גדילה בנראות טרנסית בארה"ב, יתכן כי בני נוער יחושו יותר בטוחים לצאת מהארון ולדבר על גילוי מגדרי," אמר רידר. עם זאת, יתכן כי שוני באומדנים מושפע מהדרך בה מנוסחות שאלות על זהות מגדרית, הוסיף רידר.

המחקר מצא כי בני נוער שהצהירו על עצמם כטרנסג'נדרים דיווחו על מצב נפשי ופיזי רע יותר ביחס לבני נוער אחרים, נתון המאשש תוצאות של מחקרים קודמים בנושא. "בריונות ואפליה הן בין הסיבות האפשריות לשוני", טוען רידר, למרות שבמחקר לא נשאלו שאלות ספציפיות בנושא.

רידר מפציר ברופאים לגרום לבנות ובני הנוער הטרנסג'נדרים המגיעים אליהם לטיפול או התייעצות, להרגיש בנוח יותר בנוגע לקבלת טיפול רפואי, ולשאול אותם איך הם מזדהים והאם הם חוו בריונות, אפליה או כל סוג אחר של קורבנות. זה חשוב אומר רידר, "כי זה מעביר מסר של כשירות, כלליות ואכפתיות." העצה של רידר מהדהדת את המדיניות של ארגון רופאי הילדים האמריקאי, הקורא לרופאי ילדים להשתמש במושגים עם נטרליות מגדרית, ולעודד בני נוער להרגיש בנוח לדבר "על הזהות המינית המתפתחת שלהם".