כ-300 עובדי חברת תדיראן מערכות משביתים החל מהבוקר (שלישי) את המפעל עד להודעה חדשה. זאת משום שלענת העובדים, שהנהלת קבוצת אלביט ממשיכים לקדם את מיזוג החברה עם חברת חברה בת אחרת של הקבוצה – אלישרא. עוד טוענים העובדים כי ההנהלה התעלמה מסכסוך העבודה שהוכרז לאחרונה, זה לאחר שההסכם שנחתם עימם בחודש אפריל 2017 לא כובד על ידה.
"כפיית האיחוד על עובדי תדיראן מערכות תוך הפרת ההסכמים שההנהלה התחייבה להם היא מעשה שלא נוכל להישאר אליו אדישים" אמר הבוקר יו"ר ועד העובדים סטריאן פינקל, "לא נסכים לצעדים חד צדדיים של ההנהלה המובילים לאיחוד החברות ללא הסכמת העובדים. כמו כן לא נסכים למצב הקיים שבו כביכול החברות נפרדות אך בפועל נוגסים לנו בעבודה ובאיכות החיים של העובדים הנאמנים והמצליחים. אנחנו קוראים לבעלים (מיכאל) פדרמן להתערב ולדאוג לחידוש השיחות. השבתת המפעל תוביל לכך שעסקאות ענק של תדיראן יפגעו, דבר שיש ביכולתו למנוע".
לטענת העובדים, מנסה הנהלת הקבוצה לאחד בכפייה את שתי החברות כבר משנת 2014, ומדי שנה מתעורר סביב הנושא סכסוך בין העובדים להנהלה. כחלק מהמאמץ, הועברה חברת אלישרא מבני ברק למתחם תדיראן מערכות בחולון.
לפני כשנה שבתו העובדים למשך יום – והנהלת המפעל נכנסה עימם למשא ומתן. "בדקה התשעים ההנהלה החליטה להפסיק את השיחות, והיא ממשיכה כאילו לא קרה כלום" אמר פינקל ל'דבר ראשון', "בפועל ההנהלה מרחיבה את העבודות המשותפות עם אלישרא ומכניסה אנשים מאלישרא שינהלו אותנו באופן המנוגד להסכמי העבודה. הם לא דואגים לעצמאות הכלכלית כפי שהתחייבה ההנהלה בהסכמים – כל הדברים הללו מובילים למקום אחד, חד וחלק – איחוד בכפיה", טוען פינקל.
לדבריו, בקמפוס של תדיראן מערכות יש עוד חברה מקבוצת אלביט בשם "ספקטרלינק" (כיום "אלביט מערכות חיפוש והצלה") שהתמזגה עם "אלביט יבשה", אולם במקרה הזה נחתם הסכם מסודר. "אנחנו עוברים את אותו התהליך וביקשנו את אותו הדבר כמו מה שהם קיבלו, לא מעבר לזה ובטח לא שום דבר מופרז", טען פינקל. "כמובן שיותר זול להם לא לשלם כלום, לעשות את זה בכפיה ולסרס את הכוח הארגוני שלנו ולהשאיר אותנו בלי כלום", הוסיף. לדבריו, ועד העובדים לא יוכל להישאר אדיש לצעדים חד צדדיים אלו.
קבוצת אלביט טרם הגיבה לדברים.