דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בנימין נתניהו

חקירות נתניהו / תיקי חקירות נתניהו יועברו מהמשטרה לפרקליטות בשבוע הבא

המשטרה נערכת להעביר לפרקליטות את תיקי 1000 - תיק המתנות ו-2000 - הנוגע לשיחות נתניהו ומו"ל 'ידיעות אחרונות' ארנון (נוני) מוזס ככל הנראה ביום ב' או ג' | בנוסף, מפכ"ל המשטרה יקיים דיון מסכם בנושא בו יוצגו לו ממצאי החקירה הסופיים

ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: אמיל סלמאן / לע״מ).
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: אמיל סלמאן / לע״מ).
שי ניר

משטרת ישראל נערכת להעביר לפרקליטות את תיקי 1000 – תיק המתנות ו-2000 – פרשת קשרי הון-שלטון-עיתון הנוגעות לשיחותיו של נתניהו עם מוזס שנחקרו נגד נתניהו כבר בשבוע הבא – ככל הנראה ביום שני או שלישי. כך פורסם אתמול (שלישי) במהדורה המרכזית של חברת החדשות. עוד פורסם כי מחר יקיים מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, דיון אחרון ומסכם שבו ישתתפו צוות החוקרים, מפקדיהם ובכירי אגף החקירות. בדיון שיתקיים, יוצגו למפכ"ל אלשיך הממצאים הסופיים והמסמך שמסכם את שני תיקי החקירה נגד ראש הממשלה בצירוף המלצות המשטרה. הדיון יסתיים רק כאשר יעלה "עשן לבן" ותושג הסכמה על דעת כל המשתתפים לגבי גיבוש הממצאים וההמלצות. כפי שדווח ב'מהדורה המרכזית' בעבר, בכוונת המשטרה להמליץ להעמיד לדין את ראש הממשלה בנימין נתניהו ככל הנראה גם בעבירת קבלת שוחד. ההמלצות שיועברו לפרקליטות יימסרו גם לכלי התקשורת לפרסום לציבור.

בשבוע שעבר נשא דברים היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בכנס להשקת פורום היועצים המשפטיים למשרדי הממשלה, ואמר ביחס לחקירות ראש הממשלה כי "הרעשים אינם מפריעים לנו, אך אני מוצא לנכון לשקף את עמדתנו. במקום בו נדרשים חשיפת פרטים – אעשה זאת. חקירה אינה תוכנית ריאליטי. אם נעשה כן, תיפגע יכולתנו להגיע לחקר האמת".

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט (צילום: פלאש 90).
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט (צילום: פלאש 90).

על רקע הטענות הנשמעות כי נתניהו מקבל יחס מיוחד בחקירותיו הדגיש מנדלבליט כי "אין איש שעומד מעל החוק" והוסיף, "המבחן הראייתי הוא אחיד לכולם. כך היה לפני תחילת החקירות, וכך יהיה אם נמצא די ראיות להגשת כתב אישום. אם יהיה סיכוי סביר להרשעה – וזה המבחן – אז יוגש. לא הסיסמאות לא הציוצים ולא הכותרות יכריעו האם יוגש כתב אישום. הכול יהיה לפי הספר".

תיק 1000 עוסק במתן טובות הנאה ומתנות (סיגרים ומוצרי יוקרה) שנתניהו ומשפחתו קיבלו לכאורה, ובצורה לא חוקית, מאיש העסקים ארנון מילצ'ן. אחת הסוגיות המרכזיות בתיק זה היא שאלת התמורה – האם קיבלו המשחדים לכאורה, תמורה למתנות אותן הם נתנו.

תיק 2000 עוסק בקשרי הון-שלטון-עיתון. החשדות הן ביחס לתיאומים בין מו"ל 'ידיעות אחרונות' ארנון (נוני) מוזס וראש הממשלה נתניהו. במסגרת השיחות שהוקלטו בין השניים על ידי הרו, נידונו הגבלות שונות על העיתון 'ישראל היום' בבעלות מקורבו של נתניהו שלדון אדלסון, בתמורה לסיקור אוהד בעיתונו של מוזס.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!