דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / שחקניות נבחרת בוסניה למדו את שפת הסימנים כדי לתקשר עם חברתן

ג'ובנה סטואנוביץ' הבוסנית היא אחת הכדורגלניות הטובות לגילה, היא כבשה העונה 25 שערים וזומנה לסגל הנבחרת עד גיל 17 | בנוסף לכך, יש לה בעיות שמיעה ודיבור | לכן החליטו שחקניות הנבחרת ללמוד את שפת הסימנים

ג'ובנה סטואנוביץ' (Nogometni / Fudbalski savez
Bosne i Hercegovine)
ג'ובנה סטואנוביץ' (Nogometni / Fudbalski savez Bosne i Hercegovine)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

חלומה שלך ג'ובנה סטואנוביץ' בת ה-16 הוא להיות שחקנית כדורגל מקצוענית, כרגע היא מלכת השערים של ליגת הנערות הבוסנית עם 25 שערים לאחר שעברה רק שליש עונה ומובילה את קבוצתה פורטונה זיבנסה למקום הראשון בליגה. הנערה הכישרונית אמורה להיות אחת הכוכבות בנבחרת הבוסנית עד גיל 17 ולצד יכולת התקפית משובחת היא מביאה איתה אתגר חדש ומרתק לנבחרת הבוסנית.

לסטואנוביץ' יש בעיות שמיעה ודיבור מאוד קשות והיא מתקשרת בעיקר בעזרת שפת הסימנים. בהתאחדות הבוסנית לקחו בהתלהבות את האתגר והחליטו ללמד את כל השחקניות והצוות את שפת הסימנים כדי לאפשר תקשורת חלקה ונעימה יותר עם חברתן לנבחרת.

בהתאחדות הכדורגל הבוסנית התחילו בשנים האחרונות להשקיע באופן יותר רציני בכדורגל הנשים. את התוצאות הראשונות של ההשקעה ראו בחודש ספטמבר כאשר נבחרת הנערות עד גיל 17 הצליחה להפתיע את נבחרות יוון ורומניה ולנצח כל אחת מהן בתוצאה 0:1. הניצחונות העלו אותן לראשונה בתולדותיהן לשלב העלית באירופה, בו שובצו לבית מספר 6 הנוח יחסית עם הנבחרות אוסטריה פולין וטורקיה.

בעקבות ההצלחה הראשונית של המאמן אליה לוצ'יץ הוא החל במקביל לקיים הכנות ראשוניות של הנבחרת עד גיל 16, שתיקח חלק במוקדמות אליפות אירופה עד גיל 17 בחודש ספטמבר 2018. הנבחרת החדשה תתחרה עם נבחרות צרפת, הונגריה ומקדוניה על ההזדמנות לעלות לשלב העלית.

בניסיון להמשיך את ההתקדמות של הנבחרות הצעירות של בוסניה, החליטו בהתאחדות המקומית לכנס את 32 השחקניות הצעירות הטובות ביותר עד גיל 16 למחנה של ארבעה ימים במחנה הכדורגל בעיר זיבנסה. במהלך האימונים, ערכה נבחרת הנערות  מפגשים במהלכם הגיע מורה פרטי ללמד את הנערות הצעירות את שפת הסימנים. הלימודים נעשו במטרה להצליח ללמוד ביחד לתקשר בצורה טובה יותר על ומחוץ המגרש עם חברתן החדשה לנבחרת.

סטואנוביץ' הצטרפה לנבחרת בחודש האחרון וחברותיה לקבוצה קיבלו אותה בצורה יוצאת דופן כמו שמספר מאמן הנבחרת לוצ'יץ' אמר לסוכנות הידיעות הבוסנית: "על ידי לימוד שפת הסימנים אנחנו רוצים להשיג שתי מטרות: קודם כל, כדי להקל על התקשורת בין הצוות והשחקניות לג'ובנה, אבל גם כדי לשלוח מסר חזק שאנשים עם מגבלויות יכולים להיות חלק מהקהילה הספורטיבית והחברתית כולה. זהו המפגש הראשון של הקבוצה לאחר שהיא הצטרפה אלינו. הסכמנו שלכל מפגש אנחנו נזמין מורה לשפת סימנים כדי ללמד את כל הצוות והשחקניות סימנים חדשים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!