דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ג'לג'וליה

חינוך וחברה / התלמידים בג'לגו'ליה: האלימות בחברה שלנו היא תוצאה של חוסר בדיאלוג

יום לאחר הירי בתיכון בג'לג'וליה, הגיעו שר החינוך וח"כ טיבי לביקורי חיזוק | בנט: "מבחינתי בית הספר הזה הוא כמו בית הספר של הילדים של" | טיבי: "הירי בחצר בית הספר הוא חציית קו אדום נוסף" | מועצת התלמידים קראה לפתרון סכסוכים בדיאלוג

שר החינוך, נפתלי בנט, בפגישתו עם תלמידים מהתיכון בג'לג'וליה לאחר אירוע הירי, 8 בפברואר 2018 (צילום: דוברות שר החינוך)
שר החינוך, נפתלי בנט, בפגישתו עם תלמידים מהתיכון בג'לג'וליה לאחר אירוע הירי, 8 בפברואר 2018 (צילום: דוברות שר החינוך)
דוד טברסקי

מאחורי ההודעה הלקונית של מד"א מאמש, "בשעה 12:58 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון על פצוע מירי בג'לג'וליה. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח בילינסון נער כבן 17 במצב בינוני כשהוא ירוי בגפיים." עומדת הטרגדיה של החברה הערבית בישראל – נשק חם שנמצא בידי אוכלוסיה אזרחית, ומשמש לעיתים קרובות מידי לחיסול חשבונות, אתמול היה זה קורבן בן 17. ירי בבית ספר הוא קו אדום שנחצה, מה שהביא את שר החינוך, חברי כנסת ומשרד החינוך להגיב באופן חריף.

בג'לג'וליה, מועצה מקומית עם כ-10,000 תושבות ותושבים, תיכון אחד, למדעים. דרהקאן ריאן, המנהלת אמרה ביום רביעי ל-ynet: "לא הייתי בבית הספר בזמן הירי. אם הייתי בבית הספר, הייתי מוכנה לחסום את היורים ואומרת להם שיירו בי במקום בתלמיד". אתמול (חמישי) נפגשה ריאן עם שר החינוך נפתלי בנט ועם חבר הכנסת אחמד טיבי, שהגיעו לביקור חיזוק והזדהות עם בית הספר, המורות והתלמידים.

דרהקאן ריאן, מנהלת התיכון בג'לג'וליה, וח"כ אחמד טיבי, בביקור לאחר הירי בתיכון, 7 בפברואר 2018 (צילום: לשכתו של ח"כ טיבי)
דרהקאן ריאן, מנהלת התיכון בג'לג'וליה, וח"כ אחמד טיבי, בביקור לאחר הירי בתיכון, 7 בפברואר 2018 (צילום: לשכתו של ח"כ טיבי)

מועצת התלמידים של בית הספר נפגשה היום (חמישי) והוציאה הודעה לפיה היא מגנה את האלימות וקוראת לתלמידים לפתור סכסוכים בצורת דיאלוג: "אנו, כסטודנטים וסטודנטים, כצעירים ונשים יש אחריות וחובה כלפי עצמנו תחילה כלפי החברה שלנו. האלימות הרווחת בחברה שלנו היא תוצאה של גורמים רבים, שהבולטת בהם היא חוסר האחריות של התלמיד וחוסר יכולתו לפתור את הבעיות וההבדלים בינו לבין האחר באמצעות הדיאלוג התרבותי, ואילצו אותו להשתמש באמצעים אלימים כדי להביע את דעתו." המועצה קראה לכל הפלגים בחברה הערבית להתייצב מאחורי המסרים האלו, ולהתאחד במאבק מול האלימות.

שר החינוך בנט, שהגיע לג'לג'וליה יחד עם מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב, אמר לתלמידים איתם נפגש: ״קרה פה מעשה שחצה את כל הקווים האדומים, זה חמור בצורה בלתי רגילה. אנחנו לא נקבל אלימות בבתי הספר. מבחינתי בית הספר הזה הוא כמו בית הספר של הילדים שלי, כל ילד וילדה הם כמו הילדים שלי. כמו שלא הייתי מוכן שתהיה אלימות בבית הספר שלהם – ככה לא אקבל אותה פה״. השר נפגש עם הצוותים החינוכיים, עם המנהלת ותלמידים.

ח"כ טיבי, ותלמידים בתיכון ג'לג'וליה, יום לאחר הירי, 7 בפברואר 2018 (צילום: לשכתו של ח"כ טיבי)
ח"כ טיבי, ותלמידים בתיכון ג'לג'וליה, יום לאחר הירי, 7 בפברואר 2018 (צילום: לשכתו של ח"כ טיבי)

ראש מועצת ג׳לג׳וליה, פאיק רודה, הודה לשר: ״זה לא מובן מאליו שהגעתם לכאן היום, לחזק אותנו ולתמוך. אנחנו מודים לכם על הביקור, תלמידי בית הספר עברו חוויה קשה ואנחנו נעשה כל מה שצריך בשיתוף פעולה כדי לסייע להם״.

ח"כ אחמד טיבי הפנה אצבע מאשימה בביקורו בבית הספר כלפי אוזלת ידה של המשטרה בטיפולה בבעיות אלימות בחברה הערבית: "הירי בחצר בית הספר הוא חציית קו אדום נוסף. ביישובים הערביים כולם יודעים מי הפצוע ומי היורה חוץ מהמשטרה. יש הבדל בטיפול המשטרה בפשיעה ביישובים ערביים בהשוואה לטיפול יעיל יותר ביישובים יהודים." בנוסף, מתח ח"כ טיבי ביקורת קשה על גורמים בחברה הערבית שפונים לאלימות ונשק כפתרון לסכסוכים.

מהסתדרות המורים נמסר: "ההסתדרות מגנה בכל תוקף כל מקרי אלימות בשטח בית ספר ומחוצה לו, וביתר שאת כאשר אותו מקרה יכל להיגמר ברצח של תלמיד או מורה.
הסתדרות המורים קוראת למשטרה למצוא את העבריינים שירו בתלמיד ולמצות איתם את הדין. כמו כן, אנחנו מחזקים את ידיהם של המורים העושים עבודת קודש בשמירה על הילדים, שולחים רפואה שלמה לתלמיד שנפצע ומקווים שיחזור במהרה לספסל הלימודים."

במשרד החינוך אמרו כי מדובר באירוע קשה וחמור מאד שחצה קווים אדומים. בית הספר הינו מקום שנועד לקדש למידה וחינוך. הממונה על המגזר הלא יהודי, צוותי המחוז ובית הספר מלווים את התלמיד. הנושא מצוי בחקירת משטרה, והמשרד יעמוד עימם בקשר כדי לפעול בהתאם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!