דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תיק 1000

חקירות נתניהו / השבוע יוגשו ככל הנראה ממצאי החקירות בתיקים 1000 ו-2000

בצל ההסלמה בצפון והמסרים החריפים שמגיעים מסביבתו של ראש הממשלה, אם לא יקרה שום דבר מיוחד, צפויים במשטרה להגיש השבוע את המלצותיהם בתיקי החקירות של נתניהו | המפכ"ל אלשיך טען השבוע בראיון כי גורמים בעלי השפעה אספו חומרים על חוקרי המשטרה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומפכ"ל המשטרה רוני אלשיך (אלכס קולומויסקי לע״מ / יונתן זינדל פלאש90).
ראש הממשלה בנימין נתניהו ומפכ"ל המשטרה רוני אלשיך (אלכס קולומויסקי לע״מ / יונתן זינדל פלאש90).
שי ניר

השבוע הקרוב יעמוד בסימן הגשת ממצאי חקירת המשטרה בתיקי 1000 ו-2000 לפרקליטות אך לפי שעה לא ברור מתי זה יקרה. באתר YNET פורסם אתמול בערב (מוצ"ש) כי במשטרה צפויים לקיים בתחילת השבוע דיון נוסף בעניין סוגיית ההמלצות בחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות ההסלמה בצפון וגם לנוכח העובדה שעדיין אין תמימות דעים בנוגע לשורה התחתונה של ההמלצות.

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך יקיים מחר בין היתר דיון בנוגע לעיתוי מועד פרסום ההמלצות. ביום שישי פורסם לראשונה גם כן ב-YNET כי בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקלים להגיש עתירה שתמנע את פרסום המלצות המשטרה עד אשר ייחקרו טענות המפכ"ל, רב-ניצב רוני אלשיך, ולפיהן "גורמים בעלי השפעה" אספו חומרים על חוקרים שמעורבים בתיקי נתניהו. עוד פורסם כי מאז הפרסום בתכנית "עובדה" יועציו של ראש הממשלה מתלבטים בשאלה איך לנהוג נוכח דבריו של אלשייך.  

"חוקרים פרטיים אספו מידע נגד קצינים שמעורבים בתיקי נתניהו", כך אמר אלשיך ברביעי שבוע שעבר, בריאיון לאילנה דיין ב"עובדה". לדבריו החוקרים נשכרו על ידי "גורמים רבי כוח". עוד הוסיף המפכ"ל על חקירות ראש הממשלה, שהמלצות בנוגע אליהן צפויות כאמור להתפרסם בקרוב, כי "כשיתפרסמו סיכומי החקירה, יהיה מי שיופתע", והוסיף כי "אני מכיר כל מילה מהעדויות בחקירת נתניהו". אלשיך סיפר גם כי ראש הממשלה הבטיח למנותו לראש שב"כ אחרי שיסיים את כהונתו כמפכ"ל. במשטרה טוענים כי עדכנו את היועץ המשפטי לממשלה בזמן אמת, ואולם במשטרה לא פתחו אז בחקירה ומסרבים גם כעת להגיד מי הם אותם גורמים עאשר אספו מידע על קצינים שמעורבים בחקירת התיקים.

ערב שבת פרסם נתניהו בחשבון הפייסבוק האישי שלו, פוסט שלישי חריף מאז הפרסום בעובדה המנסה להטיל ספק ביושרת חוקרי המשטרה, "כשחוקרי המשטרה מאמינים בטענות כל כך הזויות ושקריות שראש הממשלה פעל נגדם באופן אישי ושלח חוקרים נגדם, איך הם יכולים לחקור אותו ולהגיש המלצות נגדו באופן אובייקטיבי? אנו נדהמים לגלות שזה בדיוק מה שקרה בחקירות ראש הממשלה. ראשית נחשפנו למכתב מטעמו של ראש היחידה החוקרת ריטמן ליועמ״ש וינשטיין, שבו רמזו עורכי דינו של ריטמן שראש הממשלה שלח את הקצינה שהתלוננה נגדו על הטרדה מינית. באותו רגע ריטמן היה צריך להשעות את עצמו מחקירות ראש הממשלה. כעת אנו מגלים שהחוקרים עצמם האמינו גם בתיאוריית קונספירציה נוספת ולא פחות הזויה – שראש הממשלה הפעיל נגדם חוקרים פרטיים. תחליטו אתם: מה זה אומר על טוהר החקירה ומה זה אומר על טיב ההמלצות".

כשחוקרי המשטרה מאמינים בטענות כל כך הזויות ושקריות שראש הממשלה פעל נגדם באופן אישי ושלח חוקרים נגדם, איך הם יכולים לחקור…

Posted by ‎Benjamin Netanyahu – בנימין נתניהו‎ on Friday, February 9, 2018

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!