דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בנימין נתניהו

עדכונים שוטפים / המשטרה: גובשה תשתית ראייתית נגד נתניהו בשוחד בתיקי 1000 ו-2000

על פי החשדות, נתניהו קידם חוק הטבת מס שיטיב עם ארנון מילצ'ן | יאיר לפיד היה עד מרכזי בפרשה | נתניהו: גם הפעם ההמלצות יסתיימו בלא כלום

נאום נתניהו, לאחר פרסום המלצות המשטרה, 12 בפברואר 2018 (צילום מסך)
נאום נתניהו, לאחר פרסום המלצות המשטרה, 12 בפברואר 2018 (צילום מסך)
שי ניר

משטרת ישראל הודיעה היום (שלישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו כי גובשה נגדו תשתית ראייתית להגשת כתבי אישום בגין שוחד, הן בתיק 1000 ("פרשת המתנות") והן בתיק 2000 (יחסיו עם מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס). מדובר בהמלצת משטרה בלבד, כאשר ההחלטה האם להגיש כתב אישום נתונה בידי היועץ המשפטי לממשלה והפרקליטות.

על רקע ההמלצות הצפויות נרשמה הערב (ג') דריכות במערכת הפוליטית . יו"ר ועדת הפנים, ח"כ יואב קיש (הליכוד) זימן את מפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשייך לבוא בפני הוועדה. בהודעת ועדת הפנים נכתב כי הוועדה מתכנסת מחר (רביעי) לדיון דחוף בנושא "בחינת התנהלות המשטרה בחקירות ראש הממשלה". לאחר ביקורת חריפה מצד גורמים במערכת הפוליטית כי העיתוי לזימון אינו תמים וכי הוא נועד להטיל דופי בעבודת המשטרה ואף ניסיון להלך אימים על המפכ"ל, הוציאה הוועדה הודעה מתוקנת בה נרשם כי נושא הדיון יהיה "התבטאויות מפכ"ל המשטרה בתוכנית "עובדה" ומשמעותן".

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

המשטרה: החשד כי נתניהו קיבל שוחד בשווי מליון שקלים מאנשי העסקים מילצ'ן ופאקר

על פי הפירוט הבא: שווי הטובין ממר מילצ'ן הגיע לכדי כ- 750,000 ₪ ושווי הטובין ממר פאקר, אשר ניתנו למר נתניהו החל משנת 2014, הגיע לכדי כ- 250,000 ₪. עיקר המתת ממר פאקר התחיל מרגע ששני אנשי העסקים החליטו להתחלק ביניהם בהוצאות על ראש הממשלה

נתניהו: הבחירות יתקיימו במועדן

נתניהו: אמשיך להוביל את מדינת ישראל באחריות ובנאמנות, כל עוד אתם אזרחי ישראל תבחרו בי

נתניהו: לעומתי, 43 חברי כנסת הצביעו בעד 'חוק ישראל היום', ומולם לא הוגש אף כתב אישום

נתניהו: איך אפשר לומר שפעלתי לטובת מילצ'ין בעבור סיגרים?

נתניהו: מי שחוקק את חוק מילצ'ין היא ממשלת אולמרט, וידידו יאיר לפיד

נתניהו: "מה זה אומר על החקיקה ועל ההמלצות אם מי שחוקר אתכם אומר שתפרתם לו תיק"

"אני בטוח שכשהגורמים המשפטיים יבחנו את כל החומר הם יבנו כמה ההמלצות מגוחכות"

נתניהו: "להמלצות אין מעמד במשטר דמוקרטי"

נתניהו: "גם הפעם הדברים יסתיימו בלא כלום"

נתניהו: היום הזה לא שונה מעשרים שנים האחרונות

"לא היה יום אחד שבו לא הוטחו נגדי טענות סרק, תוקפים את אשתי ואת ילדי כדי לפגוע בי. בשנים האחרונות הופעלו 15 בדיקות וחקירות כדי להפיל אותי מהשלטון. כולן הסתיימו בלא כלום."

נתניהו: דבר אחד לנגד עיני - טובת המדינה

המשטרה: אחד מעדי המפתח בתיק 1000 - יאיר לפיד

ארנון מילצ'ן דרש מנתניהו כי יחוקק חוק "פטור במס לתושב חוזר", המיטיב עמו במיליוני דולרים, שר האוצר דאז יאיר לפיד העיד במשטרה כי נתניהו לחץ עליו להעבירו, אך זה סירב

המשטרה: אין הלימה בין דרישות נתניהו למתנות וקבלתן מידי מילצ'ן

ח"כ גילאון: "בכוונתי לפנות ישירות לכל ראשי סיעות הקואליציה ולהציע כי תוקם לאלתר ממשלה חלופית ללא נתניהו"

"המלצות הפרקליטות בגין עבירות שוחד נגד ראש הממשלה מטילות צל כבד על ראש הממשלה, תפקודו וכושר קבלת ההחלטות שלו" מסר ח"כ אילן גילאון (מרצ), "לכן עליו להתפטר או לכל הפחות להודיע על נבצרות כדי לשקם את אמון הציבור בממשלה. כפי שאמר נתניהו עצמו בעבר "ראש ממשלה לא יכול לכהן תחת חקירה. לכן, בכוונתי לפנות ישירות לכל ראשי סיעות הקואליציה ולהציע כי תוקם לאלתר ממשלה חלופית ללא נתניהו. סיעות האופוזיציה מצידן יעניקו 100 ימי חסד לממשלה חדשה"

יו"ר הקואליציה, דודי אמסלם: "שלטון מחליפים במדינה דמוקרטית בקלפי ולא באמצעות הצבא או המשטרה"

"אין שום דבר חדש" אמר יו"ר הקואלציה, "המטרה סומנה כבר לפני כשנתיים. נורו עשרות חיצים לעבר המטרה בתקווה שאחד מהם יגיע ליעד ולאחר שהפכו כל אבן, בכל פינה בעולם – המשטרה עשתה הכל כדי להשיג את המטרה. על פי הבנתי, מדובר בהליך לא לגיטימי שמסכן כל מדינה דמוקרטית בעולם. שלטון מחליפים במדינה דמוקרטית בקלפי ולא באמצעות הצבא או המשטרה.

באף מדינה דמוקרטית בעולם לא היו מעזים ולא מעלים על דעתם בשום אופן לזמן ראש ממשלה מכהן ולחקור אותו האם הוא קיבל בקבוקי יין, שוקלדים או סיגרים מחבר שלו.
עד אנה נבוא?"

ח"כ דב חנין: "ראש ממשלה שחשוד בשוחד חייב להשעות את עצמו מיידית"

"כשהמשטרה קובעת שראש הממשלה לקח שוחד אי אפשר לדעת אילו עוד קווים אדומים הוא יחצה שכל הכוח עדיין בידיו. ראש ממשלה שחשוד בשוחד חייב להשעות את עצמו מיידית. לנתניהו אין מנדט מוסרי וציבורי לקבל החלטות בנושא כלשהו החל מרגע זה."

ח"כ מיכל רוזין: "היועמ"ש צריך להפסיק להיות פחדן והססן ועליו לקבל החלטה"

"עכשיו שהכל נחשף נתניהו בבעיה" מסרה ח"כ רוזין, "כי הפעם הוא לא יכול להאשים את השמאל, הוא לא יכול לטעון שאלשיך הוא עוכר ישראל, או שמנדלבליט שובר שתיקה – כולם מינויים שלו ומקורבים אליו. הגיע הזמן שהיועמ"ש יפסיק להיות פחדן והססן ויקבל החלטה. העם רוצה לדעת את האמת ורוצה שהאמת תצא לאור בית המשפט".

נוני מוזס בתגובה להמלצות המשטרה: מאמין שהתיק יסגר

ערוץ 10: המלצות המשטרה בתיק 1000 - היקף השוחד של רה״מ נתניהו: 650.000 ש״ח

בחדשות, פרסם העיתונאי עמית סגל כי ההערכה היא שכנגד נתניהו יעמוד סעיף השוחד בשני התיקים.

כזכור תיק 1000 עוסק במתן טובות הנאה ומתנות (סיגרים ומוצרי יוקרה) שנתניהו ומשפחתו קיבלו לכאורה, ובצורה לא חוקית, מאיש העסקים ארנון מילצ'ן. אחת הסוגיות המרכזיות בתיק זה היא שאלת התמורה – האם קיבלו המשחדים לכאורה, תמורה למתנות אותן הם נתנו.

 תיק 2000 עוסק בקשרי הון-שלטון-עיתון. החשדות הן ביחס לתיאומים בין מו"ל 'ידיעות אחרונות' ארנון (נוני) מוזס וראש הממשלה נתניהו. במסגרת השיחות שהוקלטו בין השניים על ידי הרו, נידונו הגבלות שונות על העיתון 'ישראל היום' בבעלות מקורבו של נתניהו שלדון אדלסון, בתמורה לסיקור אוהד בעיתונו של מוזס.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!