דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בנימין נתניהו

תיקי ראש הממשלה / תגובת נתניהו: "גם הפעם הדברים יסתיימו בלא כלום"

שלוש דקות לאחר שהמלצות המשטרה היו אמורות להתפרסם, החל ראש הממשלה נתניהו את נאום ההגנה שלו, בו תקף את המשטרה, את התקשורת, ואת יאיר לפיד | "עולם הפוך" הכריז ראש הממשלה

נאום נתניהו, לאחר פרסום המלצות המשטרה, 12 בפברואר 2018 (צילום מסך)
נאום נתניהו, לאחר פרסום המלצות המשטרה, 12 בפברואר 2018 (צילום מסך)
שי ניר

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב ממעונו הרשמי להמלצות המשטרה והבטיח כי "גם הפעם הדברים יסתיימו בלא כלום". נתניהו נשא דברים בשידור חי באמצעות חשבון הפייסבוק האישי שלו לאזרחי ישראל. בהתייחס לחקירותיו אמר נתניהו כי, ״לא פחות מ-15 חקירות ובדיקות נפתחו בשנים האחרונות נגדי. כולן נפתחו בכותרות מפוצצות ושידורים חיים באולפנים. הכל הסתיים בלא כלום. אני יודע את האמת. גם הפעם הדברים יסתיימו בלא כלום״. בנסיון להרגיע את שותפיו הפוליטים לקואליציה, הבהיר נתניהו כי אינו מתכוון להתפטר בקרוב, "הממשלה שלנו תמלא את ימיה".

נתניהו תקף את המלצות המשטרה ואמר "להמלצות הללו אין מעמד במשטר דמוקרטי" והוסיף כי "מדינת ישראל היא מדינת חוק, ועל פי החוק לא המשטרה קובעת רק הגורמים המשפטים המוסמכים". בניסיון להמעיט בחשיבות המלצות המשטרה ציטט נתניהו את דף המסרים, עליו יחזרו בימים הקרובים המקורבים השונים, "יותר ממחצית מהמלצות המשטרה אינן מתקבלות ע"י הגורמים המשפטיים".

על רקע המערכה התקשורתית בין המשטרה לנתניהו, מערכה שהתגברה מאוד בימים האחרונים, אמר ראש הממשלה כי להמלצות שפורסמו "מתלווה צל כבד" וכי "אי אפשר להשתחרר מהרושם שהן הושפעו מתחושות חסרות בסיס של גורמי חקירה שמאמינים שאני פעלתי נגדם". נתניהו לעג בדבריו לטענה כי שלח קצינת משטרה להתלונן על הטרדה מינית נגד ראש צוות החקירה, ניצב רוני ריטמן מפקד להב 433, וכלפי הטענה כי ביצע מעקבים נגד חוקרי המשטרה ושהפעיל גורמים בלונדון, "טענות הזויות מופרכות לחלוטין" והוסיף – "תחשבו מה זה אומר על החקירה ומה זה אומר על ההמלצות אם מי שחוקר אתכם אומר שתפרתם לו תיק. איך הוא בכלל יכול לנהל את החקירה באופן אובייקטיבי? ואיך הוא יכול לתת המלצות אובייקטיביות? לכן זה לא מפתיע בכלל שאלו הן ההמלצות. אני בטוח שכאשר הגורמים המשפטיים המוסמכים יבחנו את כל החומר, הם יגלו עד כמה כל ההמלצות הללו מופרכות".

בהתייחסו לתיק 1000, העוסק בחשד לקבלת שוחד מאיש העסקים ארנון מילצ'ן' אמר נתניהו "איך אפשר להתייחס ברצינות לטענה שתמורת סיגרים פעלתי לטובתו של ארנון מילצ'ן, כשבפועל עשיתי את ההפך הגמור" והודה כי פעל "לסגור את ערוץ 10", וסיפר כי בהיותו שר אוצר פעל לשבירת "המונופול" של מילצ'ן בתחום יבוא חלקי חילוף רכב לישראל. ביחס ל'חוק מילצ'ן', חוק שנועד לתת הארכת פטור ממס לתושב חוזר, חוק אשר עפ"י הודעת המשטרה מהווה "הטבה שיש לה ערך כלכלי רב עבור מילצ'ן" אמר נתניהו כי "מדובר בעוד האשמה מופרכת" והוסיף כי החוק הועבר ע"י ממשלת אולמרט וקודם "ע"י משרד הקליטה, טופל על ידי משרד האוצר, בראשות שר האוצר יאיר לפיד, אגב, חברו הטוב של מילצ'ן שעבד אצלו קודם לכן, נתמך על ידי שר המשפטים יעקב נאמן ושרים רבים אחרים כדי לעודד השקעות בישראל".

על רקע החשד כי פעל בקרב הממשל האמריקאי לסייע למילצ'ן להסדיר את הויזה שלו, אמר נתניהו, "חובתו הבסיסית של כל ראש ממשלה בישראל היא לעזור למי שנפגע כתוצאה משירות מיוחד שעשה למדינת ישראל", ונתלה לשם כך בנשיא המדינה לשעבר שמעון פרס ז"ל שגם הוא, לטענת נתניהו, עזר למילצ'ן "כשרצו להעמיד אותו לדין בארה"ב בעניינים האלה ממש".

בהתייחסו לתיק 2000, בו נחשד נתניהו בבקשת שוחד ממוציא לאור ידיעות אחרונות ארנון (נוני) מוזס, שלל נתניהו את הטענות והודה כי סיכן את עתידו הפוליטי כיוון שפיזר את הכנסת במטרה להפיל את חוק ישראל היום. נתניהו הדגיש כי בשונה ממנו, 43 שרים חברי הכנסת שפעלו לדבריו "לטובת מוזס ובשליחותו". "איך ייתכן שדווקא נגדי, מי שהוביל את המלחמה נגד החוק והביא להפלתו, יש המלצות, וכנגד יוזמי החוק שקיבלו את ניסוחו מנוני מוזס – אין שום דבר. עולם הפוך", תמה ראש הממשלה.

על אף שזמן מסיבת העיתונאים חרג מזמן שידור החדשות, המשיכו ברוב הערוצים לשדר את נאומו למקלטי הטלווזיה, וזה ללא האפשרות לשאול שאלות את ראש הממשלה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!