דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מנצח: שחקן ההוקי האפרו-אמריקאי הראשון בנבחרת ארה"ב

וגם: מסאי דגו מתגבר על הפיטורים ועולה כיתה | קבוצת נסיונל ספגה עונש אחרי שאוהדיה הקניטו את אוהדי שאפוקונסה ש-71 אוהדיה ושחקניה נספו בהתרסקות מטוס | והזוכים והזוכות הגדולים של גביע הכדור מים

שחקן נבחרת ארה"ב בהוקי קרח ג'ורדן גרינווי (AP Photo/Frank Franklin II)
שחקן נבחרת ארה"ב בהוקי קרח ג'ורדן גרינווי (AP Photo/Frank Franklin II)
ליאור ברטל
צור רוזנצוויג
יאיר צוקר
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצח ועושה שיוויון על הקרח: ג'ורדן גרינוואי

ליאור ברטל

ג'ורדן גרינוואי בן ה-20 הוא פורץ דרך שאפילו לא היה מודע לכך. גרינוואי הוא שחקן ההוקי האפרו-אמריקאי הראשון שמייצג את נבחרת ארה"ב באולימפיאדת החורף. גרינוואי הוא שחקן ההתקפה המסיבי ביותר בנבחרת, בגובה 1.97 מ' ועם משקל 103 ק"ג. הוא נחשב לכישרון גדול שכל הקריירה שלו עוד לפניו, הוא זכה עם הנבחרות הצעירות של ארה"ב בשלוש מדליות זהב והצטרף לנבחרת הבוגרים לראשונה בגביע העולם שהתקיים בשנה שעברה במשותף בגרמניה וצרפת.

הנבחרת האמריקאית מגיע לאליפויות העולם ולאולימפיאדות בסגל המשנה שלה, שמורכב משחקנים צעירים מהמכללות האמריקאיות עם שחקנים וותיקים שמשחקים בליגות האירופאיות השונות. השאיפה של גרינוואי היא לסיים את קריירת המכללות שלו באוניברסיטת בוסטון ולפתח קריירה מקצוענית בליגת ה-NHL, הדרך לשם תעבור אולי בזהב אולימפי ראשון לארה"ב מאז 1980.

מנצח וזוכה לאמון: מסאי דגו

יאיר צוקר

המאמן הצעיר שהתחיל את העונה בכפר סבא ופוטר באכזריות לפני כחודש על-ידי הבעלים יצחק שום, עשה קפיצת מדרגה משמעותית כשקיבל השבוע את המינוי כמאמן הפועל אשקלון מתחתית ליגת העל ויהיה המאמן הראשון ממוצא אתיופי בליגת העל בכדורגל. דגו, שאף שיחק בעבר בשורות אשקלון, יחליף בתפקיד את יובל נעים וינסה להציל את אשקלון, שהפסידה בחמשת המשחקים האחרונים ונמצאת במקום ה-13. האח הצעיר לבית דגו הוכיח את עצמו כמאמן כשהצעיד את כפר סבא בצמרת טבלת הליגה הלאומית והייתה זו שאלה של זמן עד שיקבל את השדרוג, אבל משימת ההישארות בליגה תהיה לא פשוטה בכלל.

מסאי דגו – מאמן הפועל אשקלון!בהצלחה!כפי שפורסם לראשונה בדף האוהדים הרשמי, מסאי דגו חתם לפני דקות אחדות על חוזה…

Posted by ‎הפועל אשקלון – דף האוהדים הרשמי‎ on Wednesday, February 14, 2018

מפסידים כי יש דברים שלא צוחקים עליהם: אוהדי נסיונל

ליאור ברטל

ביום רביעי הודיעה התאחדות הכדורגל הדרום אמריקאית על עונש של 3 משחקים ללא קהל, בתוספת לקנס של 80 אלף דולר לקבוצת נסיונל האורוגוואית. העונש המוצדק הגיע לקבוצה לאחר שחלק מאוהדיה החליטו להקניט את אוהדי שאפקואנסה הברזילאית במהלך משחק שנערך בין שתי הקבוצות בגביע הליברטדורס ביום חמישי שעבר. אוהדי נסיונל חצו קו אדום ביריבות הספורטיבית לאחר שהחלו לצחוק על יריבתם לגבי תאונת המטוס הקטלנית שהביאה למותם של 71 מאוהדי ושחקני הקבוצה בנובמבר 2016.

נסיונל הוציאה הודעה רשמית בה התנצלה על מעשי אוהדיה והדגישה שמעשיהם היו מזעזעים וגרמו לבושה אדירה למועדון. היא הבטיחה שתעזור בחקירה שתבצע ההתאחדות הדרום אמריקאית ותמצא את האשמים בכך. בתגובה שאפקואנסה ביקשה להעיף את נסיונל מהתחרות, אך נדחתה באופן צפוי על-ידי התאחדות.

מנצחים ומנצחות: אס"א ת"א גברים והפועל יקנעם נשים

צור רוזנצוויג

בתחילת השבוע נערכו בבריכה האולימפית בוינגייט משחקי גמר הגביע בכדור מים לגברים ולנשים לעיני 1,000 איש. בגמר של הגברים נפגשו אס"א תל אביב והפועל גוש זבולון לגמר מרתק בו חזרה החבורה של גוש זבולון ל5:5 לאחר פיגור של 5:0. בפנדלים שחתמו בצורה דרמטית את המפגש ניצחה תל אביב 2:4.

את פנדלי הניצחון הבקיעו יהל מורוביץ להב, אורי רז, יריב זוננשטרן וניתאי כהן. ראוי לציין גם את שוער הקבוצה, אלכס מלכיס. מן הצד השני הבקיעו אור קרן ונמניה פטקוביץ ושתי הזריקות האחרות הלכו לצערם לקורה. הקבוצה של בני לנג חזרה הביתה עם הגביע ושלחה את גוש זבולון בפעם השנייה ברציפות לתואר סגנית מחזיקת הגביע.

Posted by ASA Tel Aviv Water Polo on Sunday, February 11, 2018

במשחק הנשים המציאות הייתה שונה וברורה יותר, הפועל יקנעם ניצחה את אס"א תל אביב 2:10 ומנעה בכך אפשרות לדאבל של המועדון התל אביבי. את המשחק סיימו אביגיל פלקס מדור העתיד של הענף ושונית סטרוגו, אחת מהשחקניות הוותיקות שלו, עם ארבעה שערים כל אחת אליהן הצטרפו אופק גולן ונועה בן דוד. זו הפעם הרביעית שיקנעם זוכה בתואר מחזיקת גביע המדינה. בהזדמנות זו נציין שביום שבת, ה-17.2 בשעה 18:30 בבריכה בוינגייט תתמודד נבחרת ישראל נשים מול פורטוגל במשחק ההצלבה על הזכות להעפיל לאליפות אירופה, בואו לעודד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!