דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מוצ"ש מול היועמ"ש

המחאה נמשכת / צפו בשידור: מאות מפגינים ברחבי הארץ נגד "השחיתות השלטונית"

למרות מזג האוויר הסוער, אלפים יצאו להפגין על רקע פרסום עמדתה של המשטרה כי קיימת תשתית ראייתית להעמיד לדין את נתניהו בגין שוחד בתיקים 1000 ו-2000

הפגנות נגד השחיתות בבאר שבע (צילום: הנגב מתעורר ודורש צדק חברתי)
הפגנות נגד השחיתות בבאר שבע (צילום: הנגב מתעורר ודורש צדק חברתי)
שי ניר

למרות מזג האוויר הסוער, מאות יצאו להפגין הערב (שבת) במעל ל-10 מוקדים ברחבי הארץ "נגד השחיתות השלטונית", וזאת על רקע פרסום סיכומי החקירות של המשטרה בתיקי 1000 ו-2000, לפיהם יש תשתית ראייתית להעמיד את ראש הממשלה בנימין נתניהו לדין באשמת שוחד בשתי הפרשות.  בעיר פתח תקווה מונים 66 שבועות מאז התקיימה ההפגנה הראשונה מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.

ההפגנות מתוכננות להתקיים בשעה זו במספר צמתים בצפון (מצודות, ראש פינה, נהריה וצמח), בחיפה, עפולה, צומת כרכור, צומת העוגן, נתניה, תל אביב, רחובות, מודיעין, ירושלים, קרית גת, באר שבע ואילת.

רועי,פעיל מרכזי בהפגנה בעפולה אמר לדבר ראשון "אני בעצמי חבר ליכוד. תסתכל על האנשים פה, כולם נתנו מעצמם בשביל המדינה. נלחמו במלחמות ישראל ומשלמים מיסים. פטריוטים. בשבילם זה מלחמת עצמאות שניה. זו ציונות אמתית. זה להיות פה זה לאהוב את המדינה גם שקשה. אנחנו עומדים פה 7 חודשים. מגיעה לנו מדינה יותר טובה. המדינה היום לא ראויה לאזרחים שלה. שלטון שבז לאזרחים הוא לא שלטון ראוי. אנו פה לדאוג לתושבים וזה לא משנה מאיזה צד."

תיק 1000 עוסק במתן טובות הנאה ומתנות (סיגרים ומוצרי יוקרה) שנתניהו ומשפחתו קיבלו לכאורה, ובצורה לא חוקית, מאיש העסקים ארנון מילצ'ן. על פי סיכום החקירה שפרסמה המשטרה, נתניהו דחף להעביר בתמורה למתנות אלה את "חוק מילצ'ן", המעניק פטור ממס לאזרח חוזר, כשאחד העדים המרכזיים בפרשה הוא חבר כנסת יאיר לפיד. בתיק זה עמדת המשטרה היא כי יש תשתית ראייתית להעמדתו לדין של נתניהו בגין שוחד.

 תיק 2000 עוסק בקשרי הון-שלטון-עיתון. החשדות הן ביחס לתיאומים בין מו"ל 'ידיעות אחרונות' ארנון (נוני) מוזס וראש הממשלה נתניהו. במסגרת השיחות שהוקלטו בין השניים על ידי הרו, נידונו הגבלות שונות על העיתון 'ישראל היום' בבעלות מקורבו של נתניהו שלדון אדלסון, בתמורה לסיקור אוהד בעיתונו של מוזס.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!