דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וביטחון

התחממות בדרום / חיל האוויר תקף ברצועה בתגובה לפיצוץ המטען; צבע אדום בעוטף עזה

זאת בתגובה לפיצוץ המטען בו נפגעו קשה ארבעה חיילים | רקטה נפלה בסמוך לבית בשער הנגב וגרמה נזק, אין נפגעים | אזעקת צבע אדום נשמעה גם באזור אשכול

תקיפה ישראלית בעזה. ארכיון (צילום: AP)
תקיפה ישראלית בעזה. ארכיון (צילום: AP)
שי ניר

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו הלילה ברצועת עזה "מטרות טרור ייחודיות", כך על פי דובר צה"ל, זאת בתגובה להפעלת מטען החבלה אתמול (שבת) בסמוך לכוח צה"ל שהתקרב לגדר. ארבעה חיילים נפגעו בתקרית הזו מתוכם שניים באורח קשה, והם פונו לטיפול בבית החולים סורוקה בבאר שבע. במהלך הלילה נשמעו אזעקות צבע אדום רבות, אך מצה"ל נמסר כי הן היו אזעקות שווא וכי לא היה ירי תלול מסלול לשטח ישראל. בשעות הערב נשמעו אזעקות צבע אדום במועצה האזורית שער הנגב ובאזור אשכול, ורקטה אחת פגעה בבית. לא היו נפגעים, אולם נזק נגרם לבית.

על פי צה"ל, בתקיפה רחבת היקף נתקפו אתרי טרור השייכים לארגון החמאס ובהם מנהרת טרור התקפית שבונה הארגון משכונת זיתון לעבר שטח מדינת ישראל; מתחם צבאי במרחב נצרים השייך למערכים צבאיים "ייחודיים" של הזרוע הצבאית וביניהם אתרים לייצור אמצעי לחימה; מתחם צבאי במרחב חאן-יונס ועוד. בתקיפות נוספות במהלך הלילה הותקפו שמונה יעדים נוספים במתחם צבאי במרחב נצרים השייך למערכים צבאיים ייחודיים של ארגון הטרור חמאס וביניהם גם תשתיות לייצור אמצעי לחימה ואימונים. כמו כן, נתקפו באמצעות טנק שתי עמדות תצפית.

סך הכל הותקפו במהלך הערב 18 יעדי טרור השייכים לארגון הטרור חמאס.

תמונה מהבית שנפגע בשער הנגב. (צילום: דוברות שער הנגב).
תמונה מהבית שנפגע בשער הנגב. (צילום: דוברות שער הנגב).

"צה"ל רואה בחומרה רבה את הניסיון של ארגון הטרור חמאס לביצוע הפגנות עממיות וספונטניות לכאורה שנועדו להפוך את מרחב הגדר למרחב עימות ולבצע בו פעולות טרור שיביאו לערעור היציבות במרחב הרצועה", מסר דובר צה"ל. "חמאס אחראי לאירוע והשלכותיו כמו גם לכל המתרחש ברצועת עזה וממנה, מעל ומתחת לקרקע. צה"ל נחוש לאפשר בטחון לאזרחי ישראל ויעשה זאת בכל האמצעים העומדים לרשותו", כך לשון ההודעה.

מבית החולים סורוקה נמסר כי מהאירוע בגבול רצועת עזה פונו לחדר הטראומה בשני מסוקים ארבעה חיילים פצועים, שניים מהם עאמור במצב קשה ושניים במצב בינוני. כולם קיבלו טיפול ראשוני והועברו לחדר ניתוח. ראש הממשלה בנימין נתניהו הנמצא במינכן אמר במוצאי שבת כי "התקרית בגבול רצועת עזה היא חמורה ואנחנו נגיב בהתאם. אני שולח איחולי החלמה מהירה לפצועים".

גם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין מסר: "תפילותינו ומחשבותינו נתונות אל לוחמי צה״ל הפצועים. אני מחזק את ידיהם של כוחותינו העושים במלאכה ברצועת עזה ללא הרף. לא נאפשר כל פגיעה בשגרת החיים של אזרחי ישראל ולא נשתוק מול כל סוג של טרור נגד חיילינו הפועלים לשמירה על שגרת חייהם של אזרחי ישראל".

בשבוע שעבר הזהיר הרמטכ"ל רב אלוף גדי אייזנקוט במהלך ישיבת הממשלה כי המצב ההומניטרי ברצועת עזה עשוי להביא לעימות צבאי עם ישראל, "עלינו לעשות מאמץ משמעותי למנוע קריסה הומניטרית ברצועת עזה", אמר איזנקוט. במוצאי השבת, הונחה על שולחנו של ראש הממשלה הערכת מצב חמורה במיוחד בנושא המצב בעזה, כך פורסם בחדשות 2. הערכת המצב מצביעה על הידרדרות דרמטית במצב ברצועה, שנמצאת בקריסה כלכלית והומניטרית, עד כדי כך שלראשונה נשקלה ברצינות האפשרות שישראל תזרים בעצמה מזון ותרופות – ישירות לעזה. מנגד, טען שר הביטחון אביגדור ליברמן כי המצב בעזה אכן קשה, אך אין מדובר באסון הומניטרי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!