דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בזק

המעצרים / דרמה בבזק: המשטרה ורשות ני"ע עצרו בכירים בחברה ובסביבת רה"מ

המעצרים בוצעו נוכח ראיות "שהעלו חשדות לביצוע עבירות נוספות" | חלק מהעצורים מקורבים לרה"מ ונעים על ציר ה"הון-שלטון" | פוטרה מזכירת החברה החשודה בהעברת מידע לאלוביץ'

בניין בזק בתל אביב (צילום: דבר)
בניין בזק בתל אביב (צילום: דבר)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

יומיים אחרי שנודע כי פרשת בזק, המכונה גם "תיק 4000" עברה מהרשות לניירות ערך לחקירת משטרה, הבוקר (ראשון) עצרו אנשי הרשות בשיתוף יחידת להב 433 של המשטרה נושאי משרה בכירים בחברת התקשורת. על פי הערכות, מתחזקת היום יותר הזיקה לכאורה לראש הממשלה בנימין נתניהו, על רקע העובדה כי חלק מהעצורים נמנים עם סביבתו הקרובה והם נעים על הציר שניתן לכנות "הון שלטון". החברה עצמה הודיעה הבוקר על המעצרים לבורסה לניירות ערך.

על פי אותן הערכות, חלק מהחשדות הנבדקים נוגעים ללחצים לכאורה שהופעלו על אתר החדשות "וואלה"  השייך לקבוצת בזק ולבעל השליטה שאול אלוביץ', מצד אנשיו של נתניהו שביקשו להטות את הסיקור לטובת רה"מ ובני משפחתו. נזכיר כי רשות ניירות ערך כבר המליצה בנובמבר האחרון על הגשת כתבי אישום נגד אלוביץ', המנכ"לית סטלה הנדלר, מנכ"ל yes רון אילון ומנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר – מקורבו של נתניהו.

בראיון שהעניק לגלי צה"ל ביום חמישי האחרון, אמר ינון מגל, עורך אתר וואלה לשעבר, כי התבקש לסקר באופן אוהד את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת רעייתו שרה. "היו לחצים", אמר מגל בתשובה לשאלה אם "השראתו של אלוביץ' הייתה נוכחת בחדרי המערכת".

לאחר הראיון, הבהיר מגל בחשבון הטוויטר שלו: "למען הסדר הטוב, לחצים היו לא רק ביחס לנתניהו אלא ביחס לגורמים פוליטיים רבים".

המעצרים יצאו אל הפועל בעקבות ראיות חדשות שהתגלו בפרשה, שהעלו חשדות לביצוע עבירות נוספות. צו איסור פרסום הוטל על פרטי החקירה. דיון על הארכת המעצרים יתקיים בהמשך היום בבית משפט השלום בתל אביב.

מהרשות לניירות ערך נמסר: "נוכח ראיות שמצאה רשות ניירות ערך במסגרת פרשת בזק, אשר העלו חשדות לביצוע עבירות נוספות, נפתחה הבוקר חקירה משותפת חדשה של חוקרי רשות ניירות ערך והיחידה למאבק בפשיעה הכלכלית בלהב 433 במסגרתה נעצרו מספר חשודים בהן נושאי משרה בכירים בקבוצת בזק".

פרשת בזק החלה בהודעת הרשות לניירות הערך על חשדות חמורים לגבי המעורבים בעסקת בזק-יס, לפיה יס נמכרה לחברת בזק הציבורית במחיר מנופח, בכדי להיטיב עם בעל השליטה שאול אלוביץ'. מנכ"ל משרד התקשורת המושעה, שלמה פילבר, חשוד כי סייע לאלוביץ' להגדיל את התמורה מהעסקה באורח בלתי חוקי. עוד נחקרה עסקת יס-חלל תקשורת, שנמצאת גם היא בשליטת אלוביץ'. עסקה שלישית נוספת של אלוביץ' בתוך קבוצת בזק היא עסקת יורוקום-יס שלא נחקרה עד כה.

בשנת 2015 פרסם תחקירן "הארץ" גידי וייץ תחקיר לפיו אתר "וואלה", בבעלות בזק, העניק סיקור חיובי מובהק למשפחת נתניהו, וצמצם או צנזר סיקור שלילי לגביהם. באם הממצאים החדשים בחקירה דומים לממצאי התחקיר העיתונאי, הרי שישנה אפשרות תאורטית להאשמה בשוחד גם בפרשה זו. ראש הממשלה נתניהו עצמו חתם על הסכם ניגוד עניינים בהיותו שר התקשורת ב2016, אשר למעשה מגן עליו מפני חשדות מיום חתימתו. לעומת זאת, דו"ח מבקר המדינה מנה למעלה מעשר החלטות הנוגעות לבזק, שנתניהו היה מעורב בהן, לפני הבדיקה המשפטית אשר חייבה אותו לחתום על ההסכם, ולבסוף למנות שר אחר למשרד התקשורת במקומו.

שלוש הודעות יצאו הבוקר מבזק לבורסה. בראשונה, עדכנה החברה על המעצרים. אחריה, הודיעה על הגשת תביעה נגזרת מצד בעלי מניות בחברה נגד שאול אלוביץ', בנושא עסקת בזק-יס. ההודעה האחרונה הייתה על פיטורי מזכירת החברה לינור יוכלמן, שחשודה בכך שהעבירה מידע לבעל השליטה שאול אלוביץ', בין השאר, מוועדות בלתי תלויות לגבי עסקת בזק-יס, באופן המנוגד לחוק.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!