דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בזק

ההדחה / בזק: מזכירת החברה ביצעה האזנות אסורות והעוברה מתפקידה

בהודעה שפרסמה החברה נמסר כי ישנו חשד כי לינור יוכלמן האזינה לדיוני דירקטוריון החברה "אשר אסור היה לה להיות חשופה אליהם" | ההחלטה להעבירה מתפקידה מצטרפת לסוגיית החקירות כנגד בכירים בבזק

לינור יוכלמן (צילום: יח"צ)
לינור יוכלמן (צילום: יח"צ)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

ברקע ההתפתחויות בחקירת המשטרה את הקשרים האפשריים בין בכירים בקבוצת בזק לראש הממשלה בנימין נתניהו, הודיעה הבוקר (א') החברה כי מזכירת החברה לינור יוכלמן הועברה מתפקידה בשל האזנות לישיבות שאסור היה לה להיות חשופה אליהן. החלטה זו של בזק, מצטרפת לקשיים המשפטיים והחקירות כנגד בכירים בחברה, הכוללים גם את בעל השליטה שאול אלוביץ', והמנכ"לית סטלה הנדלר.

בהודעת בזק לבורסה נכתב כי "בחודש ינואר 2018 ביצעה החברה בדיקה פנימית, באמצעות המבקר הפנימי ומנהל אגף בטחון ותפקידים מיוחדים בחברה, ממנה עלה החשד כי העובדת האזינה לדיונים המתקיימים בחדר הישיבות של דירקטוריון החברה אשר אסור היה לה להיות חשופה אליהם. הבדיקה נערכה ביחס לתקופה שלאחר יום 1.11.17". עוד צויין בהודעה כי יוכלמן הסתייגה ממה שיוחס לה. לבסוף נכתב כי "הוועדה סברה שהחשדות שהועלו כלפי העובדת ותגובתה אליהם אינם מאפשרים את הישארותה בתפקידה כיום. לפיכך, החליטה הוועדה להעביר את העובדת לתפקיד אחר בחברה שאינו תפקיד של נושא משרה ואשר אינו כרוך בייעוץ משפטי או בנושא אכיפה". יוכלמן צפויה לעבוד תחת עמיקם שורר, שמשמש כסמנכ"ל פיתוח עסקי בקבוצה.

איך שולט אלוביץ׳ בבזק? (גרפיקה: אידאה)
איך שולט אלוביץ׳ בבזק? (גרפיקה: אידאה)

במקביל, על פי פרסום באתר מאקו, ינון מגל העורך של אתר וואלה לשעבר, מסר היום עדות במשטרה, לאחר שביום חמישי האחרון, התראיין בגל"צ וסיפר על "לחצים מלמעלה" להטות את הסיקור לטובת נתניהו. היום יתקיים בבית משפט השלום בתל אביב דיון בהארכת מעצר הבכירים בקבוצת בזק ואישים אחרים המקורבים לראש הממשלה נתניהו, אשר פרטיהם עדיין חסויים בצו איסור פרסום. מניית בזק ירדה ב-2.6% בעקבות הידיעות על חקירת המשטרה והמעצרים.

החלטה שמעוררת שאלות

עיתוי ההחלטה להעביר את יוכלמן מתפקידה מעלה מספר סימני שאלה – מדוע הוא נעשה דווקא עכשיו, כאשר מתפרסמות הידיעות על מעצרים בקבוצה. תהיה נוספת קשורה בכך שלא רק יוכלמן חשודה בכך שהעביר לבעל השליטה אלוביץ' מידע לגבי דיונים מהם הודר לגבי עסקאות בעלי העניין שקיים בין חברות פרטיות בשליטתו לחברת בזק. גם מנכ"לית בזק, סטלה הנדלר, חשודה בהעברת מידע לאלוביץ' באופן פסול.

סטלה הנדלר, מנכ"לית חברת בזק (צילום: משה שי / פלאש 90).
סטלה הנדלר, מנכ"לית חברת בזק (צילום: משה שי / פלאש 90).

האם ההחלטה מושפעת מלחצי קרן אליוט הזרה ובעלי מניות אחרים – להזדרז ולנתק כל קשר פרסונלי בין שאול אלוביץ' לבזק, באמצעות החלפת דירקטורים המזוהים עימו? ואם כן, מדוע יוכלמן מועברת מתפקידה, אך נשארת להיות מועסקת בחברה? ניתן לקבוע בוודאות די גבוהה כי שורש הבעיות בניהול של קבוצת בזק קשורה להחלטות ברמות הכי גבוהות – הממשלה שבחרה להפריט את בזק, הבנקים שהעניקו הלוואות ענק לאלוביץ' כדי לרכוש את בזק, והשיטות בהן ניסה לחלץ כמה שיותר כסף מבזק, בכדי לממן את תשלומי ההחזרים. תהליך זה נתקע, חברת יורוקום עומדת בפני בקשות פירוק, והעברת יוכלמן מתפקידה לא צפויה להשפיע על אף אחת מהשאלות המשפטיות והכלכליות כבדות המשקל בסוגיה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!