דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תיק 1270

הפרשה מסתעפת / בית המשפט האריך את מעצרו של הלוביסט אלי קמיר החשוד בתיק 1270

קמיר חשוד כי ניסה לתווך בין מקורבו של ראש הממשלה ניר חפץ, והשופטת בדימוס הילה גרסטל, בנסיון לשחד את השופטת כי בתמורה לקידום תסגור תיק נגד רעיית רה"מ | חדשות עשר הערב (שלישי): לידי מנכ"ל הערוץ הגיעה עדות בזמן אמת על ההצעה שקיבלה גרסטל

ניר חפץ, אלי קמיר והשופטת בדימוס הילה גרסטל (צילום: פלאש90)
ניר חפץ, אלי קמיר והשופטת בדימוס הילה גרסטל (צילום: פלאש90)
שי ניר
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

תיק "1270" – בעקבות ערעור המשטרה, בית המשפט המחוזי בתל אביב הפך את החלטת השלום, והאריך את מעצרו של אלי קמיר ב-6 ימים. קמיר חשוד כי העביר לשופטת הילה גרסטל את ההצעה למנותה ליועצת המשפטית לממשלה בתמורה לסגירת תיק המעונות בו חשודה שרה נתניהו. החשוד הנוסף בפרשה, ניר חפץ, ישאר בהארכת מעצר עד יום חמישי.

בתוך כך, פרסם הערב (שלישי) ערוץ 10, כי הטענות של גרסטל הגיעו לידי מנכ"ל חדשות עשר בזמן אמת, "לידי מנכ"ל חדשות עשר והעורך הראשי של החברה, גולן יוכפז, הגיעה בזמן אמת באמצע דצמבר אלפיים וחמש עשרה ממקור יודע דבר בעניין, הידיעה על אודות ההצעה שקיבלה השופטת גרסטל מסביבת נתניהו. על פי המקור שמסר את הידיעה, גרסטל הייתה נסערת מאוד מן ההצעה, ראתה בה הצעה מגונה ואף שקלה לחשוף את העניין דבריה של גרסטל היו מהימנים עלינו וביקשנו לשדרם בכל ניסוח שיהיה מקובל על המקור. המקור, בסדרה של פגישות, ביקש להביא את הדברים לפרסום בחדשות עשר ואולם ברגע האחרון חזר בו וביקש שלא לחשוף את הדברים בשל הגנת מקורות שעומדת בבסיס עבודתנו העיתונאית כאן בחדשות עשר, נענינו לבקשת המקור. לא שידרנו את הידיעה. היום – הפרשה הזאת מתפוצצת ברעש גדול."

חשד חמור במיוחד פורסם הבוקר על ידי המשטרה – לפיו, שני מקורבים לנתניהו – יועציו ניר חפץ ואלי קמיר, הציעו לפני כשנתיים לדאוג למינוייה של השופטת הילה גרסטל כיועצת המשפטית לממשלה, בתמורה להבטחתה לסגור את 'תיק המעונות', בו חשודה אשת ראש הממשלה שרה נתניהו. השניים נחקרו באזהרה, ויוותרו במעצר להמשך חקירה. גרסטל סירבה להצעה, אך לא דיווחה עליה למשטרה בזמן אמת.

השופטת בדימוס הילה גרסטל (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
השופטת בדימוס הילה גרסטל (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

המשטרה עצרה אתמול (שני) את חפץ וקמיר, שני החשודים בפרשה, בתום חקירה סמויה במהלכה נבדק חשד לביצוע עבירות פליליות, ובכלל זה עבירות מתחום טוהר המידות ושחיתות ציבורית. במסגרת החקירה הצטברו חשדות ביחס לעבירות, אשר התבצעו בשלהי שנת 2015, עת נעשתה פנייה לגרסטל, אז עובדת ציבור, בהצעה לסייע לקדם את מינויה למשרת היועצת המשפטית לממשלה, ובכך להטות את הליך הבחירה לטובת המועמדת, לכאורה בתמורה להבטחה עתידית מצדה לגבי החלטה עתידית שלה בפרשה פלילית בה היה לחשודים עניין.

החקירה נמצאת בעיצומה ומתנהלת בליווי עו"ד ליאת בן-ארי, פרקליטת מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה. בן-ארי אמונה כיום גם על תיקים 1000 ו2000 בהם חשוד ראש הממשלה.

המשטרה פרסמה כי במסגרת חקירתה, גרסטל מסרה עדות פתוחה לגבי הדברים, בעוד חפץ וקמיר נחקרו באזהרה. מעצרו של חפץ הוארך עד ליום חמישי הקרוב ושל קמיר הוארך עד ליום ראשון, זאת לאחר ערעור המשטרה על החלטת בית המשפט לשחררו ממעצר.

ניר חפץ, יוני 2017 (יונתן זינדל / פלאש90)
ניר חפץ, יוני 2017 (יונתן זינדל / פלאש90)

מיד לאחר פרסום הפרשה, נמסר מטעמו של נתניהו כי "ניר חפץ מעולם לא הציע את ההצעה ההזויה הזאת בפני ראש הממשלה ורעייתו, הוא מעולם לא נתבקש על ידם להציע הצעה כזאת, ואיננו מאמינים שחפץ אפילו העלה דבר כזה על דעתו. תכף יאשימו את הזוג נתניהו גם ברצח ארלוזורוב".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!