דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שלמה פילבר

דרמה לילית / הטבעת מתהדקת: מקורבו של נתניהו שלמה פילבר חתם על הסכם עד מדינה

פילבר הוא איש סודו של נתניהו והמוציא ומביא שלו במשרד התקשורת, מי שדאג להיטיב עם בעל השליטה בבזק המקורב לרה"מ ולהוביל את ניסיונות הסגירה של תאגיד השידור| המשטרה תבקש היום להאריך את מעצרם של עמיקם שורר וסטלה הנדלר

שלמה פילבר בבית הדין בראשון לציון, 18 בפברואר (פלאש90)
שלמה פילבר בבית הדין בראשון לציון, 18 בפברואר (פלאש90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

דרמה לילית של ממש בפרשת בזק, המכונה גם 'תיק 4000': שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת שנעצר ביום ראשון השבוע, חתם הלילה (ג') על הסכם עד מדינה מול הפרקליטות. פילבר נחשב למוציא ומביא של נתניהו במשרד התקשורת ועל פי הרשות לניירות ערך שהמליצה כבר בחודש נובמבר להגיש נגדו כתב אישום, הוא דאג להיטיב עם ראשי בזק ובעל השליטה בחברה שאול אלוביץ', הנחשב מקורבו של נתניהו. פילבר היה גם מי שהוביל את הניסיונות של נתניהו להביא לסגירת תאגיד השידור הישראלי החדש (כאן), עוד לפני שהחל לשדר רשמית.

על פי חלק מההערכות, הפרקליטות מנהלת מגעים לעסקת עד מדינה גם עם חשודים נוספים, בהם יועצו לשעבר של נתניהו ניר חפץ. ראש הממשלה נתניהו, שמינה את פילבר לתפקיד, הגיב הערב עוד לפני שנודע כי נחתם ההסכם: "מה שקורה ביומיים האחרונים זה פשוט טירוף מערכות. שערורייה. מביאים שתי טענות הזויות, שקריות, במסגרת מסע הרדיפה נגדי ונגד משפחתי שמתנהל כבר שנים". נתניהו התייחס בכך לפרשה הנוספת שנחשפה היום, ולפיה המשטרה חושדת כי יועץ התקשורת לשעבר של נתניהו, ניר חפץ, הציע לכאורה לשופטת בדימוס הילה גרסטל להתמנות ליועצת המשפטית לממשלה בתמורה להחלטה עתידית שלה לסגור את "תיק המעונות" כנגד רעיית רה"מ שרה נתניהו.

כזכור, העצורים בתיק  4000 הם חפץ, בעל השליטה בקבוצת בזק ובאתר החדשות וואלה שאול אלוביץ', בנו אור ואשתו איריס המשמשים דירקטורים בחברה, מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, מנכ"לית בזק סטלה הנדלר ועמיקם שורר, בכיר בחברה. היום נעצר גם הלוביסט אלי קמיר, שעל פי המשטרה הוא זה שהעביר את המסר מחפץ לגרסטל, על רקע יחסי החברות איתה. גרסטל עצמה מסרה עדות בפרשה וככל הנראה אימתה את הפרטים, וכבר עוררה עליה ביקורת על כך שלא דיווחה על ההצעה בזמן אמת, בשלהי 2015.

החשד המרכזי בתיק 4000, עוד לפני ההסתעפות הנוגעת לשופטת גרסטל שכבר זכתה לשם "תיק 1270", הוא שאלוביץ' שיחד את חפץ, בכך שהבטיח לו סיקור אוהד עבור באתר וואלה עבור ראש הממשלה בנימין נתניהו ובני משפחתו. בתמורה לכאורה, דאג חפץ לתווך במגעים שאיפשרו הטבות רגולטריות לאלוביץ' ולבזק. ראש הממשלה בנימין נתניהו לא חשוד בפרשה נכון לשעה זו, אולם על פי הערכות הוא צפוי להידרש למסור עדות.

כל הנחקרים מצד קבוצת בזק – משפחת אלוביץ' והבכירים שנעצרו נחשדים במתן שוחד, מקורבי נתניהו שלמה פילבר וניר חפץ חשודים בלקיחת שוחד. מכיוון שבאחרונה מסרו עדות במשטרה אילן ישועה מנכ"ל אתר וואלה, לצד ינון מגל, עורך האתר לשעבר, הסברה היא כי השוחד הוא מתן סיקור אוהד למשפחת נתניהו באתר וואלה, ואילו חפץ ופילבר פעלו לכאורה בשליחות נתניהו. המשטרה תבקש היום (ד') בבית משפט השלום בת"א להאריך פעם נוספת עת מעצרם של סטלה הנדלר ועמיקם שורר, שעצורים לפי שעה עד מחר. דיון בעניין יתקיים בשעה 14:30.

ראש הממשלה נתניהו שיגר תגובה מהירה הערב: "כבר אי אפשר להתעלם מהמסע המתוזמר. כשהאוויר יוצא מ-1000 ומ-2000, כשמתברר שב-3000 בכלל לא היה אוויר, אז מייצרים תיקים חדשים. מייצרים תיק חדש כל שעתיים. מביאים מקורבים, חוקרים אותם, כל מקורב נחקר, מיד מבול של הדלפות כוזבות. ואנחנו יודעים מה המטרה: לייצר בכוח עננה ציבורית מעל ראשו של ראש הממשלה. פשוט לא יאומן. אז אזרחי ישראל, חשוב לי שאתם תדעו את האמת הזאת. אני רוצה שתדעו שאני סומך עליכם וסומך על מערכת המשפט ואתם גם יכולים לסמוך עליי. אני ממשיך ואמשיך להוביל את מדינת ישראל – באחריות, בשיקול דעת ובמסירות רבה."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!