דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הסכם קיבוצי

המאוגדים / הסכם קיבוצי חדש ברפאל ישפר את תנאיהם של 1,500 עובדות ועובדים

לאחר הסכם קיבוצי חדש שנחתם לפני כשנה, ושיפר את תנאיהם של כ-1,800 עובדים, ההסכם שנחתם אתמול (שלישי) יעלה את שכרם של העובדים ברמות השכר הנמוכות | יו"ר ההסתדרות ניסנקורן: "רק באמצעות הידברות ושיתוף פעולה אנו יכולים להשיג תוצאות טובות"

חתימת ההסכם ברפאל (צילום באדיבות דוברות ההסתדרות)
חתימת ההסכם ברפאל (צילום באדיבות דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"הגענו להסכם מצוין שנותן ביטוי לוותק עובדי ההנדסאים והטכנאים והסקטור המנהלי הצעיר בארגון, וכל זאת בזכות הנחישות והרצון במאבק הצודק שלנו", אמר סגן יו"ר ועד עובדי רפאל, מאיר ברנס, במעמד חתימת ההסכם הקיבוצי לאחר מו"מ שנמשך כשנה וחצי. ההסכם יחול על 1,500 עובדות ועובדים בדרגות השכר הנמוכות המועסקים באתרי החברה השונים ברחבי הארץ, ועתיד לפוג בשנת 2022.

לפי הודעת ההסתדרות, נקבע שכר מינימום פורץ דרך להנדסאים המועסקים בחברה, שיעמוד על 8,500 שקל עד 10,000 שקל בחודש, על פי ותק. עוד הוסכם על תגמול העובדים בעלי הוותק הגבוה ששכרם נשחק עם השנים באמצעות מנגנון המופעל בשתי תוספות רוחביות לפי ותק העובד, שיינתנו במהלך השנה הקרובה.

רפא"ל, ארכיון (צילום: צחי בן-עמי / פלאש 90).
רפא"ל, ארכיון (צילום: צחי בן-עמי / פלאש 90).

בתוך כך ההסכם כולל את שיפור והגדלת ההפרשות לפנסיה, תוספות שכר רוחביות לכלל העובדים המשתייכים לסקטור ההנדסאים והטכנאים ולסקטור המנהלי הצעיר, תוספות דיפרנציאליות ותוספות שחיקה שיינתנו פרטנית על פי שיקול דעת הממונים. לצד זאת, ההסכם כולל מענק חתימה לכלל העובדים וכן מענקים נוספים ותוספות שכר לעובדים בתפקידים מסוימים.

הסכם זה מצטרף להסכם קיבוצי נוסף שנחתם לפני כשנה ברפאל, וחל על כ-1,800 חברי ציבור האקדמאים והמהנדסים בחברה, עובדים מקצועיים-טכניים (עובדי ייצור) ועובדי הדירוג המנהלי הוותיקים.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מסר במעמד החתימה על ההסכם: "אני מברך את כל הצדדים על חתימת ההסכם, שמסמן את המשך שיפור תנאי העסקתם של עובדי רפאל, מהחברות החשובות במשק שנמצאת בחוד החנית של התעשייה הביטחונית הישראלית. גם במו"מ זה הוכחנו כי רק באמצעות הידברות ושיתוף פעולה בין הנהלת רפאל, ההסתדרות והעובדים, אנו יכולים להשיג תוצאות טובות והסכם איכותי אשר יועיל לכל הצדדים ויאפשר את המשך שגשוגה ופיתוחה של רפאל".

סגן יו"ר ועד עובדי רפאל, מאיר ברנס, הוסיף: "כולי תקווה שבמהלך ההסכם שנחתם נאחד כוחות כלל עובדי רפאל המיוצגים ע״י ההסתדרות ונרוץ יחד להסכם משותף וראוי כגוף אחד גדול וחזק! אני מבקש להודות ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן וליו"ר אגף הפנסיה מיה פרי אלתרמן על הליווי הצמוד, ליו"ר הוועד יאיר שלמה שראוי לתודה ענקית, ליועצנו הכלכלי יובל רכלבסקי לשעבר הממונה על השכר באוצר, לעו"ד אלי כהן, לאנשי ההנהלה בראשם המנכ"ל יואב הר-אבן ולשגית סלע גל על יישום ההסכם והעבודה הפורייה המשותפת. והכי חשוב – תודה לכל עובדי רפאל על התמיכה והאמון לאורך הדרך החשובה שעברנו יחד".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!