דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

אולימפיאדת החורף 2018 / שחקן הקרלינג הרוסי יחזיר את מדלית הארד אחרי שנכשל בבדיקת סמים

אלכסנדר קרושלניטסקי, שזכה במדליה יחד עם אישתו אנסטסיה בריזגאלובה, קיבל את תוצאות הבדיקה אך טען כי לא השתמש בסם בכוונה | ההודעה הדרמטית הגיעה ערב החלטת הוועד האולימפי אם לאשר את השתתפות רוסיה במשחקים באופן רשמי

שחקן הקרלינג הרוסי, אלכסנדר קרושלניטסקי, מתאמן לקראת הסיבוב המקדים באולימפיאדת החורף בפיונגצ'אנג, 7 בפברואר 2018 (צילום: AP Photo/Aaron Favila, File)
שחקן הקרלינג הרוסי, אלכסנדר קרושלניטסקי, מתאמן לקראת הסיבוב המקדים באולימפיאדת החורף בפיונגצ'אנג, 7 בפברואר 2018 (צילום: AP Photo/Aaron Favila, File)

שחקן הקרלינג הרוסי אלכסנדר קרושלניטסקי ייאלץ להחזיר את מדלית הארד האולימפית שלו, אחרי שנכשל בבדיקת סמים באולימפיאדת החורף בפיונגצ'אנג, כך מסרה הלילה (חמישי) דוברת של התאחדות הקרלינג הרוסית בהודעה טלוויזיונית.

בבדיקת דם שנערכה לקרושלניטסקי נמצאו שאריות של החומר האסור מלדוניום, שמסייע לשיפור זרימת הדם בגוף, אחרי שזכה בארד במקצה הזוגות המעורב יחד עם אישתו אנסטסיה בריזגאלובה.

"חתמנו על הצהרה המאשרת כי אכן היה לו מלדוניום בדם, וכתוצאה מכך נחזיר את המדליה", אמרה דוברת ההתאחדות הרוסית, ולנטינה פארינובה, לטלוויזיה הממלכתית של רוסיה.

ההודעה הדרמטית ערב החלטת הוועד האולימפי הבינלאומי אם להחזיר באופן רשמי את המשלחת הרוסית למשחקים האולימפיים. אם תתקבל החלטה חיובית בשאלה, תשתתף המשלחת בטקס הסיום של המשחקים הנערכים כעת בקוריאה הדרומית.

השתתפותה של רוסיה באולימפיאדת החורף בפיונגצ'אנג נאסרה על רקע השימוש הנרחב בחומרים אסורים במהלך האולימפיאדה בסוצ'י לפני ארבע שנים, עם זאת אישר הוועד האולימפי ל-168 ספורטאים רוסים להשתתף במשחקים כ"אתלטים אולימפיים מרוסיה" תחת הדגל האולימפי.

הוועד האולימפי הבינלאומי צפוי להתכנס ביום שבת הקרוב כדי לבחון אם ההתנהלות של הספורטאים והגורמים הרשמיים ברוסיה מצדיקה את החזרת המשלחת באופן רשמי. החלטה חיובית, כאמור, תאפשר לרוסים לצעוד בטקס הסיום שייערך ביום ראשון במדים הלאומיים שלהם ותחת דגל רוסיה.

הופעתם של קרושלניטסקי ובריזגאלובה בסיבוב המוקדם שנערך ב-8 בפברואר, יום לפני הפתיחה הרשמת בפיונגצ'אנג, הייתה ההופעה הראשונה של ספורטאים רוסים במשחקי החורף מאז שערוריית הסמים במשחקי סוצ'י.

הצהרה בשמו של קרושלניטסקי פורסמה על ידי סוכנות הידיעות הרשמית של רוסיה, בה אישר כי החומר האסור נמצא בדגימת הדם שלו אך טען כי לא השתמש בו באופן מכוון.

"אני מקבל את העובדה שהפרתי באופן רשמי את החוקים הנוכחיים נגד שימוש בסמים", נכתב בהודעה. קרושלניטסקי אף הוסיף כי יוותר על זכותו לערער על ההחלטה מכיוון שיהיה זה "חסר תועלת ולא הגיוני" עבורו ועבור אישתו.

עם זאת, הוסיף קרושלניטסקי בהודעתו כי השניים רואים בעצמם "ספורטאים נקיים" ויוכלו להגיב לכל טענה שתעלה התאחדות הקרלינג הבינלאומית, שעשויה להשעות את האתלט הרוסי מהשתתפות בתחרויות רשמיות לצמיתות.

גורמים רשמיים בהתאחדות הרוסית אמרו כי הם מאמינים שייתכן שמלדוניום הוחדר למזון או לשתייה של קרושלניטסקי  על ידי האויבים הפוליטיים של רוסיה או על ידי ספורטאים רוסיים אחרים כנקמה על כך שלא נכללו בסגל האולימפי.

בית הדין לבוררות בספורט, הגוף השיפוטי של הוועד האולימפי, מסר כי "כל הצדדים" הסכימו לבטל את השימוע שנקבע להיום, בו אמור היה קרושלניטסקי  להתעמת עם אנשי הוועד האולימפי והתאחדות הקרלינג הבינלאומית.

לא ניתן היה להשיג את תגובת התאחדות הקרלינג הרוסית והמשלחת הרוסית לפיונגצ'אנג.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!