דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / נשיאה לשעבר של דאלאס מאבריקס חשוד שהטריד מינית עובדות במועדון

על-פי חשיפה באתר 'ספורטס אילוסטרייטד', טרדמה אוסרי הטריד מינית עשרות מעובדות המועדון במהלך השנים בהן שימש כנשיא | כוכב הקבוצה דירק נוביצקי: "זה קשה, מאכזב וקורע לב. אני שמח שהכל יוצא החוצה"

אולם אמריקן ארליינס סנטר בדאלאס (Danny S / ויקימדיה קומונס)
אולם אמריקן ארליינס סנטר בדאלאס (Danny S / ויקימדיה קומונס)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בעקבות חשיפה של 'ספורטס אילוסטרייטד', פורסם שנשיא ומנכ"ל מאבריקס לשעבר, טרדמה אוסרי, נהג להטריד מינית עשרות מעובדות המועדון במהלך 18 שנות עבודתו. אוסרי עבד במועדון משנת 1998 עד שנת 2015.  על פי הדו"ח. עובדים אומרים שהתלונות התעלמו על ידי ראש משאבי אנוש כמו גם הממונים. אוסירי, שנחקר על ידי הצוות לאחר תביעות דומות בשנת 1998, הכחיש את ההאשמות בהצהרה לעיתונות.

מהתחקיר עולה כי עובדת של המועדון התלוננה בזמן אמת על ההתנהגות של אוסרי, אך הוא בתגובה איים לפטר אותה באופן מידי אם תמשיך להתעקש על חקירת הנושא או פרסומו ברבים. על פי התחקיר ההטרדות המיניות כללו הערות בעלות גוון מיני כלפי העובדות ונגיעות בלתי הולמות.

מתלוננת אחת אמרה בראיון שהיא פנתה לממונה עליה אך קיבלה איומי פיטורים ונמסר לה שכדאי ש"תסתום ותעשה את עבודתה" כי אוסרי "הוא הבוס". בתחקיר צוין שסביבת העבודה בקבוצה הייתה לא בטוחה ומפלה כלפי נשים וכי אלו ספגו הטרדות מיניות. "התרבות הארגונית הייתה מיזוגינית ונתנה יד חופשית לנעשה, זה היה סוד פתוח – כל העובדים ידעו ושתקו", כך על פי הכתבה.

מתלוננת נוספת נגד אוסרי אמרה ל'ספורטס אילוסטרייטד': "הרגשתי לא בטוחה ללכת לעבודה וזה לא הרבה לפני שחיפשתי עבודה אחרת. אתם באמת תוהים מדוע אין יותר נשים העובדות בספורט?".

בהצרה שפרסם המועדון טרם החשיפה של 'ספורטס אילוסטרייטד' נכתב: "הדאלאס מאבריקס קיבלו מידע על התנהגות במקום העבודה שלנו, אשר נראה כי הפרו את כללי ההתנהגות של הארגון. נטען כי נשיא המועדון לשעבר ביצע מעשים שונים של התנהגות לא הולמת כלפי נשים במשך שנים. אדם זה עזב את העסקתם של 'מאבריקס' לפני כמעט שלוש שנים, וה'מאבריקס' למדו על היקף התלונות הללו רק בימים האחרונים". עוד נכתב בהצהרת המועדון: אין מקום להתנהגות כזו במקום העבודה של מאבריקס – או בכל מקום עבודה".

כוכב הקבוצה דירק נוביצקי, הגיב על הטענות. "באמת שזה מגעיל", אמר הפורוורד הגרמני בפתח דבריו. "זה קשה, מאכזב וקורע לב. אני שמח שהכל יוצא החוצה. נגעלתי כשקראתי את הכתבה בדיוק כמו כולם. הייתי המום בנוגע להתנהגות של חלק מהצוות". עוד אמר נוביצקי: "אני מאוכזב שדברים כאלה קורים במועדון שלי. אני חושב שמארק קיובן מנסה ללמוד מזה ולהוביל את דאלאס לכיוון הנכון. הוא שכר חוקרים שיבדקו הכל".

גם מאמן דאלאס, ריק קרלייל, דיבר בפני התקשורת: "אני שמח שאנחנו נמצאים בעידן בו לאנשים יש את האומץ לחשוף דברים כאלה. יש לי ילדה בת 13 ואני רוצה שתדע שאם דבר כזה יקרה לה – זה בטוח לדבר על זה". לגבי הטיפול בפרשה, הוסיף קרלייל: "ממה שהבנתי יהיו שני אנשים שיחקרו את האירועים והם הטובים בתחומם".

"הם עומדים לערוך חקירה מעמיקה מאוד, "אמר קרלייל. "הם הולכים לדבר עם כולם בארגון, והם יגלו את הדרך, את הסיבה ואת הדרך הטובה ביותר לפתור את זה. הבאנו גורם חיצוני כך שלא תהיה השפעה מקומית או משהו כזה כי האנשים האלה הם הטובים שבטובים, הממצאים שלהם יגיעו ישירות למארק קיובן ולמנכ"ל NBA, אדם מאסטריקס".

מארק קיובן הבעלים של הקבוצה הגיב לאחר פרסום הכתבה: "מאז קמפיין MeToo# שאלתי את המנהל של משאבי האנוש אם יש בעיה – והוא אמר לי שלא. יש בעיה חמורה בארגון, אני מתבייש שזה קרה תחתיי וחייבים לתקן את זה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!