דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / ג'ודו: שתי מדליות ארד לברוך שמאילוב וטוהר בוטבול בגרמניה

הג'ודו הישראלי ממשיך להביא כבוד, בסוף השבוע בגרנד סלאם דיסלדורף | מתחרה איראני נפסל כדי לא להתחרות מול בוטבול | התחרות תימשך היום עם עוד שלושה ישראלים בינהם אורי ששון, שיקוו להביא מדליה שלישית

תחרות ג׳ודו גרנד סלאם דיסלדורף (איגוד הג'ודו בישראל)
תחרות ג׳ודו גרנד סלאם דיסלדורף (איגוד הג'ודו בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שתי מדליות ארד לישראל בגאנד סלאם דיסלדורף, גרמניה בגו'ודו. ראשון עשה זאת ברוך שמאליוב שקטף את הארד במשקל עד 66 ק"ג, אחרי ניצחון מרשים בקרב מורט עצבים מול יעקב שאמילוב מרוסיה, ביומה הראשון של התחרות. בשבת זכה טוהר בוטבול בארד במשקל עד 73 ק"ג אחרי ניצחון על איגור וונטקה הגרמני.

ברוך שמאילוב פתח את התחרות במשקל עד 66 ק"ג מול מתאו מהרפובליקה הדומיניקנית, לאחר מכך גבר על יריב יפני. בסיבוב הבא פגש את דובדון ממונגוליה והפסיד לו שני וואזארי. לאחר מכן גבר על גאיטרו מרטין הספרדי, שמאילוב גבר עליו בזכות 3 עונשים לחובתו של הספרדי ושמאילוב עלה לקרב על הארד מול יאקוב שאמילוב הרוסי, אחרי שלא הצליחו להשיג הכרעה אחרי ארבע דקות ונכנסו לניקוד זהב כאשר שמאילוב סחב עונש (שידו) על ירידה לא חוקית וניצח בזכות ריתוק שהעניק לו ווזארי אחרי יותר מ-8 דקות של קרב. הניצחון העלה את שמאילוב למקום השלישי בדירוג העולמי בקטגוריה עד 66 ק״ג.

באותה התחרות, טל פליקר המדורג ראשון בעולם, סיים את התחרות במקום השביעי. ובקרב על הניחומים נוצח ע"י לארקמביאר באטוגטו המונגולי.

טוהר בוטבול עלה בשבת לתחות במשקל עד 73 ק"ג, הישג נהדר כאשר זכה במדליית הארד בטורניר  בקרב הראשון ניצח בוטבול באיפון את נג׳י פיי מגמביה, משם עלה לרבע הגמר שם נחל הפסד לג'ודוקא מונגולי. קודם לכן התרחשה דרמה שאנחנו לצערנו כבר רגילים אליה –  מוחמד ברימנלו האיראני שהיה האמור לפגוש את בוטבול, העלה בכוונה משקל כדי לא לפגוש את הישראלי בסיבוב השני.

בבית הניחומים ניצח בוטבול בגולדן סקור את אנטוני זינג הגרמני ועלה לקרב על הארד. בוטבול פגש בקרב על הארד את איגור וונטקה הגרמני, המדורג 47 בעולם, לו הפסיד בעבר פעמיים.

בוטבול פתח חזק את הקרב והרבה להתקיף, הגרמני קיבל אזהרה ראשונה על פאסיביות ולאחר מכן ספג הישראלי עונש משלו. לקראת סוף הזמן החוקי קיבל הגרמני עונש נוסף והשניים הלכול ניקוד הזהב בו נפסק עונש שלישי לגרמני והקרב הוכרע לטובת בוטובל שזכה בארד.

טוהר בוטובל ואורן סמדג'ה, מדליית ארד בגרנד סלאם דיסלדורף (איגוד הג'ודו בישראל)
טוהר בוטובל ואורן סמדג'ה, מדליית ארד בגרנד סלאם דיסלדורף (איגוד הג'ודו בישראל)

יו"ר איגוד הג'ודו, משה פונטי: "טוהר הוא לוחם אמיתי שהצליח לנצח בגוב האריות של הגרמנים ספורטאי מקומי ואני שמח בשבילו ובשביל אורן שמוכיח שהוא אחד המאמנים הטובים בעולם. איגוד הג׳ודו ימשיך לעבוד קשה עד להשגת המטרה".

מאמן נבחרת הגברים, אורן סמדג'ה: "מדלייה שנייה בגראנד סלאם בהחלט מראה על כיוון נכון והצהרת כוונות מבחינתי לנבחרת ישראל. טוהר נפצע בקרב לפני המדליה והצליח להתגבר על הפציעה בצורה ראויה להערכה".

ברוך שמאילוב ואורן סמדג'ה, מדליית ארד בגרנד סלאם דיסלדורף (איגוד הג'ודו בישראל)
ברוך שמאילוב ואורן סמדג'ה, מדליית ארד בגרנד סלאם דיסלדורף (איגוד הג'ודו בישראל)

ישראלי נוסף שהתחרה, הוא שגיא מוקי שהשתתף בקטגוריית עד 81 ק”ג ניצח בסיבוב הראשון את אדריאן גאנדיה מפורטו ריקו עם איפון. לאחר מכן, הישראלי הפסיד בניקוד זהב באיפון, בסיבוב השני לדומיניק רסל הגרמני וסיים את דרכו בתחרות. התחרות תיחתם בראשון, עם המדליסט האולימפי אורי ששון (100+ ק"ג), פיטר פלצ'יק (100- ק"ג) ולי קוכמן (90- ק"ג).

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!