דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט וחברה / קמפיין תמיכה בקהילת הלהט"ב באליפות העולם באתלטיקה באולם

באליפות שתיערך בברמינגהאם בחודש מרץ, החליטו להצטרף לקמפיין של ארגון 'סטונוול' ובין היתר יעלו האתלטים עם שרוכי נעליים בצבעי הקשת | ביניהם גם טום בוסוורת', שיאן בריטניה בהליכה שהוא הומוסקסואל מוצהר

טום בוסוורת׳ (AP Photo/Robert F. Bukaty)
טום בוסוורת׳ (AP Photo/Robert F. Bukaty)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אליפות העולם באתלטיקה באולם תתקיים בין ה-3 ל-5 במרץ. התחרות החשובה תפגיש את בכירי האתלטים בעולם תיערך הפעם בעיר ברמינגהאם האנגלית. הספורטאים הבריטים שישתתפו בתחרות יצאו באמירה חשובה שתלווה את התחרות והחליטו להראות את תמיכתם בקמפיין "שרוכי הקשת בענן" לשילוב להט"בים בספורט, ע"י הופעת צבעי הקשת בענן על המספרים שלהם ובשרוכי הנעליים.

הקמפיין החשוב פועל בשיתוף פעולה ייחודי של רשת הטלויזיה הבריטית 'סקיי ספורט' איגוד האתלטיקה הבריטי ורגון הלהט"ב הבריטי "סטונוול" שנלחם על זכויותיהם של הומואים, לסביות, בי-סקסואלים וטרנסג'נדרים בבריטניה מאז 1989.

מנהל איגוד האתלטיקה של בריטניה נילס דה וולס אמר ל'סקיי ספורט': "אני מרוצה שהאתלטים הבריטים תומכים בקמפין 'שרוכי הקשת בענן' של ארגון סטונוול באליפות העולם. האתלטיקה מתגאה על היותה המגוונת ביותר מכל ענפי הספורט, לכן אני מקווה שהתמיכה שלנו בקמפיין תראה כסימן לא רק לאתלטים, אלא לכל הצעירים שמתחילים לעסוק בספורט שאנחנו תומכים ומעודדים את כל מי שבוחר להתחרות באתלטיקה ללא קשר לנטייה מינית,גזע, מין או מוגבלות".

טום בוסוורת' בן ה-28 שיאן בריטניה בהליכה מהירה ב-3 ק"מ, 5 ק"מ, 10 ק"מ ו-20 ק"מ, שהצהיר באופן גלוי על נטיותיו המיניות כהומוסקסואל, מרוצה מהחלטה של איגוד האתלטים ומקווה שהמסר שישלח יגיע לקהל רחב ויוכיח כי האתלטיקה היא ספורט פתוח לכולם באמת. "בתור אתלט גאה גלוי, אני שמח לראות את האתלטיקה הבריטית מתחייבת לתמוך בקמפיין 'שרוכי הקשת בענן', כמו גם להמשיך לחגוג את התמיכה בגיוון שלנו. זה עוד מסר ברור כי באתלטיקה – אם אתה אתלט מקצועני, מתחרה חובבני או אוהד – זהו ספורט בשביל כולם. אני מקווה שהמעשה שלנו יעניק השראה לאנשים  להיות מעורבים יותר בעיסוק בספורט והכי חשוב, ליצור סביבה טובה יותר שמאפשרת הצלחה".

ארגון 'סטונוול' שמפעילים את הקמפיין, הוא ארגון גדול ומוכר היום בחברה האנגלית. מאז הקמתו של ארגון 'סטונוול' מתקיימת, לצד פעילות ציבורית ופוליטית, גם פעילות על מגרש הספורט, בניסיון להפוך את העיסוק בספורט  לפתוח לכולם, ולאפשר לאוהדים, שופטים, מאמנים וספורטאים לא לפחד להיות בעלי העדפה מינית או הגדרה זהותית שונה מ"המקובל" בחברה ולהיות חלק אינטגרלי מהמשחק. הפעילות שנמשכת כבר 26 שנים, התחילה בהקמת קבוצת הכדורגל הראשונה בעולם שפתוחה להומוסקסואלים מוצהרים ומשחקת כיום בליגות החובבניות באנגליה.

הוא לא מסתפק רק בהפעלת קבוצת כדורגל גאה, אלא פועל להיכנס לעומק התודעה של מקבלי החלטות בכל ענפי הספורט בבריטניה, על מנת להעמיק את ההשפעה על השיח סביב ספורט שיש בו ספורטאים וספורטיאיות מהקהילה הלהט"בית על כל גווניה במגרשי הספורט.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!