דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תיק 4000

תיקי ראש הממשלה / מעצרו של אלי קמיר, יועצו לשעבר של ראש הממשלה, הוארך ב-5 ימים

קמיר נחקר כחשוד כד כה בתיק 1270, אך אמש (א') ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו בשל חלקו בפרשת בזק, המוכרת גם כתיק 4000 | בשל חשיפת ההתכתבות בין השופטת  פוזננסקי-כץ וע"ד מטעם התביעה, יבקשו הבוקר גם עורכי דינו של קמיר שחרור מיידי

אלי קמיר, 2002 (צילום ארכיון: סער יעקב / לע״מ).
אלי קמיר, 2002 (צילום ארכיון: סער יעקב / לע״מ).
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

התפתחות נוספת בפרשת בזק, המוכרת גם כתיק 4000: מעצרו של אלי קמיר, יועצו לשעבר של נתניהו, שנחקר באזהרה משעות הבוקר בפרשה, הוארך הערב בחמישה ימים, לאחר שהמשטרה ביקשה להאריך את מעצרו ב-8 ימים. על פי הודעה משותפת של המשטרה והרשות לניירות ערך, החל מאתמול (ראשון) הפך קמיר, שנחקר עד כה כחשוד בפרשת 1270, לחשוד נוסף בפרשת 4000, ונחקר בה באזהרה.

השופטת  פוזננסקי-כץ, הציגה בדיון את סיבותיה להאריך את המעצר: "החשוד נעצר היום וזאת לאור התפתחות חקירתית אשר קשרה בין החשוד לבין החשדות המתעוררים בפרשה הנחקרת. הפרשה שבפני היום הינה פרשה אחרת ובה תשתית ראייתית שונה וחמורה. מעורבותו של החשוד בפרשה הנוכחית קיימת ובאופן משמעותי וכזה אשר עולה בקנה אחד עם בקשת המשטרה להאריך את מעצרו. יובהר כבר עתה, כי בקשת המעצר שבפניי אינה עוסקת כלל וכלל בפרשה המכונה 1270. הראיות שנאספו, עילת המעצר של חשש מפני שיבוש ופעולות חקירה כולם עוסקים בפרשה החדשה המכונה 4000". 

עד כה, קמיר נחקר כחשוד בפרשת 1270, שעניינה חשד להצעה אותה הציעו קמיר וניר חפץ, יועץ התקשורת של נתניהו, לשופטת בדימוס הילה גרסטל. על פי החשד, השניים הציעו לגרסטל למנותה ליועצת המשפטית לממשלה, בתמורה לכך שתסגור את תיק המעונות, בו חשודה אשת ראש הממשלה שרה נתניהו. הבוקר, הסתיים מעצרו של קמיר בחשד למעורבתו בתיק 1270. המשטרה לא ביקשה להאריך את מעצרו בשנית. גם מעצרו של חפץ בתיק 1270 היה אמור להיות מוארך היום, אך הדיון על הארכת המעצר בוטל ברגע האחרון.

היום אמורים להיות מובאים להארכות מעצר יתר החשודים בתיק 4000: יועץ התקשורת ניר חפץ, בעל השליטה בבזק שאול אלוביץ', אישתו וחברת דירקטוריון בזק איריס אלוביץ', ובנם אור אלוביץ', חבר הדיקרטריון שפוטר היום מתפקידו. בנוסף, יובאו מחר להארכות מעצר גם מנכ"לית החברה סטלה הנדלר וסמנכ"ל החברה עמקם שורר. כאמור, בשל חשיפת ההתכתבות של השופטת פוזננסקי-כץ ועו"ד מטעם הרשות לניירות ערך המעידה על תיאום מטריד, יבקשו הבוקר (שני) עורכי דינם של החשודים שחרור מיידי.

אתמול העבירו בעל השליטה שאול אלוביץ', בנו אור ורעייתו אורנה, הודעה רשמית על התפטרותם מחברות בדירקטוריון בזק. זאת לאחר החלטה שהתקבלה בישיבה שכינס הבוקר יו"ר החברה דוד גרנות, להשעות את השלושה עקב מעצרם בפרשת בזק.

כזכור מרכז פרשת 4000 הוא בחשד לפיו אלוביץ' הבטיח סיקור אוהד לראש הממשלה בנימין נתניהו ולמשפחתו באתר החדשות וואלה שבבעלותו. בתמורה, דאג יועצו של נתניהו חפץ לתווך במגעים שאיפשרו הטבות רגולטריות לאלוביץ' ולבזק. ראש הממשלה נתניהו לא נחשד בפרשה עד כה, אולם הוא צפוי להחקר באזהרה בה ביום שישי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!