דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תיק 4000

תיק ההפתעות / דרמה משפטית: השופטת ועורך הדין השעו עצמם בעקבות חשיפת ההתכתבות

ערוץ 10 חשף התכתבות המצביעה על תיאום מטריד בין השופטת רונית פוזננסקי-כץ שאחראית על הארכות המעצר בפרשת בזק ובתיק 1270 ועו"ד מטעם הרשות לניירות ערך, ערן שחם-שביט | הבוקר יובאו החשודים, הדורשים שחרור מיידי, לדיון בעניינים בבית משפט השלום בתל אביב

צילום מסך של התכתבות השופטת פוזננסקי-כץ (באדיבות ערוץ 10).
צילום מסך של התכתבות השופטת פוזננסקי-כץ (באדיבות ערוץ 10).
ענת יורובסקי
שי ניר
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

בעקבות חשיפת המסרונים והתלונה אותה הגישו חיות ושקד, נמסר מדוברות מערכת בתי המשפט כי השופטת רונית פוזננסקי כץ הודיעה לנשיא בית המשפט השלום בתל אביב, השופט אביחי דורון, כי היא מבקשת להשתחרר מניהול התיקים הנוגעים לפרשה המכונה תיק 4000. נשיא בית משפט השלום דורון הורה כי הדיונים בכל התיקים הקשורים בפרשה יישמעו בפני כב' השופט עלאא מסארווה. כמו כן הובהר כי בעת הזו השופטת לא תעסוק גם בתיקים אחרים. הבוקר יובאו ניר חפץ, סטלה הנדלר, אלי קמיר, שאול ואיריס אלוביץ לבית משפט השלום בתל אביב לדיון בעניינם, עורכי הדין שלהם דורשים שחרור מיידי בשל הפרשה.

גם החוקר מטעם רשות ניירות הערך, ערן שחם-שביט יצא לחופשה, הוא לא יטפל עוד בתיקים הקשורים לפרשה ותיפתח חקירה משמעתית בעניינו. ממשרד המשפטים נמסר כי "האירוע המתואר מנוגד לעקרונות היסוד שלפיהם נדרשים לפעול גורמי התביעה הכללית.מדובר באירוע חריג ומצער".

השופטת רונית פוזננסקי-כץ (צילום: אתר בתי המשפט).
השופטת רונית פוזננסקי-כץ (צילום: אתר בתי המשפט).

כתב ערוץ 10 דורון הרמן, חשף אמש (א') התכתבות חריגה ומטרידה בין שופטת המעצרים רונית פוזננסקי-כץ לבין ראש צוות החקירה  מטעם הרשות לניירות ערך בפרשות בזק ורה"מ נתניהו, המצביעה על תיאום עמדות בין החוקרים והשופטת בנוגע להארכות המעצר של החשודים המרכזיים. ההתכתבות גררה גל נרחב של גינויים, ובראשם שיחה בהולה של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ושרת המשפטים שקד, בה החליטו השתיים לפנות ביחד לנציב התלונות על השופטים בבקשה שיברר את המקרה, ולפעול בהתאם לתוצאות הבירור.

תוכן ההתכתבות:

עורך הדין מהרשות לני"ע כותב לשופטת: "סבבה, לפחות הבשורות הטובות שאור (אלוביץ') ועמיקם (שורר) ישוחררו מחר בתנאים, תיראי מופתעת".

"אני מתחילה לעבוד על הבעה הולמת של הפתעה מוחלטת", עונה לו השופטת.

עורך הדין כותב: "סטלה (הנדלר) ואיריס (אלוביץ') נבקש מחר ימים ספורים… יבקשו 3 – את בהחלט, אבל בהחלט יכולה לתת יומיים".

השופטת ממשיכה: "אתה ממשיך לגלות לי הכל ואיאלץ להיראות ממש ממש מופתעת… אז אולי המתווה שחשבנו עליו, אינו כה רחוק מהמציאות…".

נציג הרשות לניירות ערך מסכם: "זה עלה לי בדם… כמעט הרביצו לי או עצרו אותי בלהב".

השופטת פוזננסקי-כץ משמשת כשופטת בבית משפט השלום בת"א מה כ-4 שנים. לפני כן שימשה פרקליטה בפרקליטות מחוז מרכז 14 שנים. עו"ד שחם שביט מונה בשנת 2011 ליועץ המשפטי של מחלקת חקירות ומודיעין ברשות לניירות ערך. לפני כן שימש כפרקליט במחלקת ניירות ערך בפרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה).

התגובות:

ממשרד המשפטים והרשות לניירות ערך נמסר במשותף כי: "מדובר באירוע חריג ומצער" וכי היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה הורו הערב על פתיחת חקירה משמעתית בעניין התנהגותו של עובד הרשות לני"ע, וכי החקירה תנוהל ע"י אגף החקירות של נציבות שירות המדינה.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, כתב כעת בחשבון הטוויטר שלו: "אני מצפה מנשיאת בית המשפט העליון להשעות מיד את השופטת פוזננקי-כץ. אסור לתת לציבור לאבד אמון במערכת המשפט."

יו״ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזיציה יואל חסון בטוויטר: ‏״‏אמון הציבור במערכת המשפט הישראלית הוא קודש הקודשים. הזכות להליך הוגן של כל חשוד היא הבסיס. גם החוקר וגם השופטת צריכים לסיים תפקידם עוד הערב!"

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הגיב גם הוא להתכתבויות: "ההתכתבות החמורה בין השופטת לעורך הדין החוקר מטעם הרשות לניירות ערך על הארכת המעצרים בפרשת 4000 מזעזעת. זה ביזיון בית המשפט וזלזול בציבור ובמערכות שלטון החוק."

ח"כ בצלאל סמוטריץ' בחר לתקוף את כל מערכת המשפט ולקעקע את הלגיטימיות שלה:, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "אם השופטת והחוקר לא עצורים בעצמם עד מחר בבוקר אפשר לסגור בסטה. ספק רב הערב אם מערכת המשפט הישראלית ראויה לאמון הציבור."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!