דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בנימין נתניהו

תיק 4000 / הסתיימה חקירתו של ראש הממשלה: נתניהו נחקר במעונו בי-ם במשך כ-5 שעות

עוד נחקרו אלוביץ', חפץ ובכיר לשעבר במשרד התקשורת | גם רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו נחקרה במשרדי להב 433 בלוד

ניר חפץ, בנימין נתניהו ושאול אלוביץ׳ (גראפיקה- אידאה. תמונות: פלאש90- יונתן זינדל / מרים אלסטר / יח"צ)
ניר חפץ, בנימין נתניהו ושאול אלוביץ׳ (גראפיקה- אידאה. תמונות: פלאש90- יונתן זינדל / מרים אלסטר / יח"צ)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

חוקרי המשטרה סיימו את חקירת ראש הממשלה במעונו בירושלים. נתניהו נחקר באזהרה במשך כ-5 שעות במסגרת חקירת פרשת בזק – תיק 4000. על פי דיווחים שונים, חקרו השוטרים את נתניהו גם בפרשת הצוללות. במקביל לחקירת ראש הממשלה, הגיעה רעייתו שרה למשרדי להב 433 בלוד ונחקרה באותו התיק. בנוסף, נחקרו באותה עת גם בעל השליטה בבזק שאול אלוביץ, יועצו לשעבר של נתניהו ניר חפץ ובכיר לשעבר במשרד התקשורת שעוכב היום על ידי המשטרה והרשות לניירות ערך. בזמן החקירה פקדו את הכניסה למעון ראש הממשלה כמאה מפגינים.

מטעמו של ראש הממשלה נמסר אמש: "פייק ניוז. לא היו דברים מעולם. המשך ההדלפות המגמתיות והשקריות כנגד הגב׳ נתניהו, שמטרתן לפגוע בראש הממשלה ובשלטון הליכוד. ועוד ממשיכים לטעון שאין הדלפות, נכון?".

חקירת ראש הממשלה בנימין נתניהו הופכת לחקירה השלישית במספר, לצד החקירות בתיקים 1000 ו-2000 העוסקים בחשד לקבלת שוחד ביחס למתנות שקיבל מידי בעלי הון וחשד לבקשת שוחד ממו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. החוקרים צפויים לבדוק את קשריו של נתניהו עם שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק ובאתר וואלה, כדי לברר שתי סוגיות – האם נתניהו העביר לאלוביץ' מסרים בעצמו או דרך שליחים, ובהם בקשות לסיקור אוהד לו ולמשפחתו באתר וכן האם דאג, כשר התקשורת, לקבל החלטות, או לעכבן, באופן אשר ייטיב עם האינטרס הכלכלי של אלוביץ'.

נתניהו ואלשיך בטקס פתיחת תחנת משטרה בג'יסר א-זרקא (צילום: באסל עווידאת / פלאש 90).
נתניהו ואלשיך בטקס פתיחת תחנת משטרה בג'יסר א-זרקא (צילום: באסל עווידאת / פלאש 90).

נתניהו מסר בעבר כי כל ההחלטות שקיבל כשר התקשורת מגובות בהמלצות של הדרגים המקצועיים במשרד ובפיקוח של יועצים משפטיים. הצהרה זו נכונה באופן חלקי, שכן יש החלטות הנוגעות לקבוצת בזק שהתקבלו על-ידי מנכ"ל המשרד המושעה  – שלמה פילבר – לבדו, שהוא מינוי פוליטי של נתניהו. גם בהמלצות הדרגים המקצועיים, למשל בהמלצת מועצת הכבלים והלוויין לאשר את עסקת בזק-יס, שהייתה קריטית בעבור אלוביץ', ישנם סימנים המעידים על התנהלות מקצועית בעייתית, כמו עבודה בלוח זמנים מהיר במיוחד, אשר מותאם לצורכי אלוביץ', על מנת לקבל תשלומים נוספים מבזק בעסקה זו.

הגברת נתניהו צפויה למסור עדות בפרשה במקביל לראש הממשלה, ולפי שעה היא איננה חשודה בעצמה. אמש פורסמה בחדשות 10 התכתבות בין שרה נתניהו לאיריס אלוביץ', אשתו של שאול אלוביץ', בה היא מפצירה בה להשפיע על הסיקור באתר. ראש הממשלה נתניהו הגיב לפרסום וכינה את התכתובת "הדלפות מגמתיות ושקריות שנועדו לפגוע בראש הממשלה ובממשלת הליכוד באמצעות פגיעה ברעייתו שדמה הותר ואחר-כך עוד טוענים שאין הדלפות".

מצבו של תיק הצוללות

ההערכות בשלב זה הן כי יוגשו כתבי אישום נגד עו"ד דוד שמרון מקורבו של ראש הממשלה נתניהו, ממלא מקום ראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר אבריאל בר יוסף ודוד שרן, אך לא נגד עו"ד יצחק מולכו. עוד ייתכן כי גם השר יובל שטייניץ שכיהן בעברו כשר המודיעין וכשר לעניינים אסטרטגים יידרש אף הוא למסור עדות פתוחה. כזכור, החשדות שבגינם נחקרים המעורבים הן עבירות שוחד וקבלת דבר במרמה, עבירות מס על פי פקודת מס הכנסה וחוקי מע"מ, וכן הלבנת הון שעלו בשתי עסקאות לרכישת צוללות וספינות.

לפני כחודשיים נחקרו מולכו ושמרון פעם נוספת במסגרת הפרשה. בחקירתם עומתו השניים עם עדותו של מיקי גנור, עד המדינה שהיה בעבר נציגו של תאגיד "טיסנקרופ" בישראל. שמרון אף עומת עם גנור עצמו, שהטיח בו מידע על סכומי הכסף שקיבל לכאורה בתמורה לקידום חוזים מול התאגיד שבנה את הצוללות שנמכרו לחיל הים. במסגרת הפרשה, נבדק חשד לפיו שילם גנור שוחד כדי לקדם את רכישת הצוללות מהתאגיד שייצג.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!