דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / הצלחה גדולה לנבחרת הישראלית בג'ו ג'יטסו בגרנד פרי אבו דאבי

בתחרות לגילאי 18 ו-21 שהסתיימה בסוף השבוע השיגה המשלחת 13 מדליות | בזהב זכו משי רוזנפלד ונמרוד ריידר, אולם "התקווה" לא הושמעה ולא הונף דגל ישראל | שרה קובילב החירשת ריגשה כשזכתה במדליית הכסף

משי רוזנפלד על הפודיום באבו דאבי (באדיבות התאחדות אילת)
משי רוזנפלד על הפודיום באבו דאבי (באדיבות התאחדות אילת)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הישגים מרשימים לנבחרת ישראל בג'ו ג'יטסו שסיימה אמש (שישי) את הופעתה באליפות העולם באבו דאבי עד גילאי 18 ו-21 עם שתי מדליות זהב, 4 מדליות כסף ו-7 מדליות ארד.

למרות הזכיות ב-2 מדליות זהב של משי רוזנפלד (עד 21) שמתחרה במשקל של עד 55 ק"ג ונמרוד ריידר (עד 21) שמתחרה במשקל של עד 77 ק"ג, "התקווה" לא הושמעה ולא הונף דגל ישראל, אך המתחרים הישראלים דווחו על יחס חם ואוהד מצד המארגנים.

משי רוזנפלד (עד 21) שמתחרה במשקל של עד 55 ק"ג ומתאמנת אצל אמיר בוארון, קטפה את הזהב לאחר שניצחה את דובנובה מקאזחסטן. בדרך לגמר, רוזנפלד אף הביסה את קוימדו מפורטוגל בנוק אאוט, את ניקולטה מרומניה ואת קרוז מקולומביה.

נמרוד ריידר (עד 21) שמתחרה במשקל של עד 77 ק"ג ומתאמן אצל אילן תורג'מן, קטף מדלית זהב לאחר שניצח את ממיטוב מקירגיסטן. בקרב הראשון ריידר גבר על איוב מלבנון, לאחר מכן הוא ניצח את אלאמרי מאבו-דאבי (בהחלטת שופטים), וכן את אוגונסקי מפולין. בחצי הגמר ריידר עלה מול אמיר אלרואי (עד 21) מישראל שמתאמן אצל אמיר בוארון ומתחרה אף הוא במשקל 77 ק"ג, ואשר זכה מאוחר יותר במדליית ארד לאחר ניצחון על קאוגאקס מיוון.

נמרוד ריידר ואמיר אלרואי על הפודיום באבו דאבי (באדיבות התאחדות אילת)
נמרוד ריידר ואמיר אלרואי על הפודיום באבו דאבי (באדיבות התאחדות אילת)

ירין שריקי (עד 18) שמתחרה במשקל של עד 60 ק"ג ומתאמן אצל אמיר בוארון זכה במדליית כסף. שריקי אמנם הפסיד בגמר בנוק אאוט של אלקאבי מאבו דאבי, אך ניצח בחצי הגמר את ספארידיס מיוון. גם שלו חזות (עד 18) שמתחרה במשקל עד 66 ק"ג ומתאמן אף הוא אצל בוארון זכה בכסף. חזות הפסיד בגמר לאלסוואדי מאבו דאבי, אך ניצח בחצי הגמר את זילאלז' מיוון.

עילי ברזילי (עד 18) שמתחרה במשקל עד 73 ק"ג ומתאמן אצל עידו פריינטה הפסיד בגמר נגד אלוסאני מאבו דאבי, אך ניצח בחצי הגמר את הישראלי איתן גילברט שמתאמן אף הוא עם עידו פריינטה ומתחרה במשקל של עד 73 ק"ג. גילברט זכה מאוחר יותר בארד בקרב נגד בוגדנוב מרוסיה.

שרה קובילב (בת ה-16) לוחמת הג'ו ג'יטסו הישראלית החירשת, שמתחרה במשקל עד 48 ק"ג ומתאמנת אצל אמיר בוארון, ואף מחזיקה בתואר אלופת אירופה בג'ו ג'יטסו עד גיל 18 מהתחרות שנערכה בסוף אוקטובר האחרון ברומניה, זכתה במדליית כסף לאחר שניצחה את קיואנה-דאו מויאטנם. עם זאת היא הפסידה הפעם את הזהב בגמר מול אלכסנדרובה מרוסיה.

קובילוב החירשת מלידה הרשימה כל כך את המקומיים ביכולות שלה ועם סיפורה האישי, שבמעמד העזיבה בשדה התעופה לקח אותה הצידה ראש שירותי הביטחון המקומיים שליוו את המשלחת הישראלית והעניק לה מתנה מיוחדת מאחד השייחים – שעון יוקרה של LACROIX.

שרה קובילוב עם השעון שקיבלה (צילום באדיבות התאחדות אילת)
שרה קובילוב עם השעון שקיבלה (צילום באדיבות התאחדות אילת)

בנוסף לזכיות המרשימות בזהב ובכסף, נבחרת ישראל זכתה גם בעוד חמש מדליות ארד – ללוחמת הדר אדרי (עד 18) המתחרה במשקל 70 ק"ג + ומתאמנת אצל אמיר בוארון, לגל שקדי (עד 18) המתחרה במשקל עד 62 ק"ג ומתאמן אצל עידו פריינטה, לעומרי חפץ (עד 18) המתחרה במשקל עד 81 ק"ג ומתאמן אצל אילן תורג'מן, ולעוד שני לוחמים המתאמנים אצל אמיר בוארון – עומרי חביב (עד 18) משקל 50 ק"ג, וברק מיוחס (עד גיל 21) המתחרה במשקל של עד 85 ק"ג.

יו״ר התאחדות הג׳ו ג׳יטסו בישראל ארז אלרואי: "במהלך התחרות המארחים יצאו מגדרם לספק לנו אירוח איכותי, החל ממלון מעולה, הסעות לכל מקום, אזור חימום נפרד ועוד. במהלך התחרות התחזקו הקשרים בין האיגודים ואני מקווה מאוד כי נזכה לארח את הנבחרת שלהם בתחרות בארץ. חזרנו עם הישג מדהים מתחרות קשה מאוד, כאשר רמת התחרויות בענף עולה משנה לשנה. אני גאה שהנבחרת הצעירה שלנו ממשיכה להביא הישגים בינלאומיים ונחשבת מהטובות בעולם".

ענף הג'ו ג'יטסו פועל בישראל במסגרת התאחדות "אילת" שמסייעת לספורטאים במלגות, ציוד, מימון טיסות לתחרויות ומחנות אימונים ועוד. נשיא התאחדות אילת אריק קפלן: "הג'ו ג'יטסו הינו מהענפים החשובים והמובילים של ישראל. שוב הוכחנו שלספורט אין גבולות ואני מקווה ומאמין שהקשר החם שנוצר יימשך בעתיד".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!